fbpx

טעינה של 480 קילומטרים בעשרים דקות, לוסיד אייר נחשפת

עם 1080 כוחות סוס, טווח נסיעה של 832 קילומטרים, וטעינה במהירויות שיא חברת ההזנק האמריקאית לוסיד חשפה אתמול את הלוסיד אייר, סדאן יוקרה חשמלי שמתחיל ממחיר של 80 אלף דולר בארצות הברית.

אחרי שנים של עבודה על הדגם החדש, חברת לוסיד מוטורס, ספקית הסוללות למירוצי הפורמולה E, חושפת את דגם היוקרה והרכב הראשון של החברה – לוסיד אייר (Lucid Air).

לוסיד מוטורס היא חברת סטארט-אפ אמריקאית, שבראשה עומד פיטר רולינסון, מי שהיה אחראי על תכנון הטסלה מודל S אחרי שהצטרף לטסלה בשנת 2009, ומנסה כיום להוות אלטרנטיבה לטסלה. ההשקה של האייר היא הצעד הראשון של החברה בכיוון.

לוסיד אייר היא מכונית יוקרה שמחירה נע בין 80,000 דולר ועד 169,000 בארצות הברית ונראה שלוסיד השקיעו בכל פרט של הרכב כדי להצדיק את המחיר הגבוה של הרכב, מעיצוב הפנים, נוחות הנוסעים, דרך תא המטען ועד הסוללה, או כפי שרולינסון אמר בהשקה ״כשהצטרפתי לחברה לפני שבע שנים, הגעתי עם משימה ברורה: והיא לקחת את הרכב החשמלי לשלב הבא״.

832 קילומטרים לטעינה וטעינה סופר מהירה

רכב חשמלי בצבע שחור של חברת לוסיד - Lucid Air
Lucid Air (צילום: Lucid Motors)

נראה שאחת החוזקות של הלוסיד אייר היא הסוללה ומערכת ההנעה. יכול להיות שהעבר של רולינסון בטסלה והניסיון של החברה באספקת סוללות למכוניות הפורמולה E אפשרו לחברה להגיע לסוללה פורצת דרך, לפחות לפי הנתונים שהחברה מפרסמת.

גרסת הגראנד טורינג (Grand Touring) מצוידת בסוללה של 113 קוט״ש, טווח הנסיעה שלה מוערך ב-832 קילומטרים. למרות שהרכב לא זול והוא מצויד בסוללה גדולה ויקרה, טווח הנסיעה הגבוה אפשרי בין היתר בשל יעילות יוצאת דופן של הרכב והסוללה – בערך 7.4 קילומטרים לקוט״ש (צריכה של 13.5 קוט״ש למאה קילומטרים). היעילות הזו גבוהה מכל מה שמוצע בשוק היום.

הלוסיד אייר יכולה להטען בהספק של 300 קילוואט בטעינה מהירה, מה שמאפשר לה לטעון 480 קילומטרים בעשרים דקות בלבד. עם זאת טעינה במהירות כזו תדרוש פריסה של עמדות טעינה מיוחדות, עם מתח טעינה של 900V. בינתיים החברה החלה בשיתוף פעולה עם Electrify America שפרסה רשת עמדות טעינה ברחבי ארצות הברית.

רכב מרווח עם עיצוב חדשני

האייר תוכננה להיות מכונית מרווחת, הודות להשקעה של החברה במערכת הנעה ומארז סוללה יעילים וקומפקטיים שלא תופסים הרבה מקום בעיצוב של הרכב. החברה גם השקיעה לא מעט בתא המטען ואפשרויות האחסון של הרכב, עם תא מטען מרווח  מאחור ותא מטען בקדמת הרכב (280 ליטרים רק בתא המטען הקדמי!).

פנים הרכב של הלוסיד אייר

גם במושבים האחוריים הושקעו מחשבה, והחברה מציעה (אופציונלי) גם מושבים רחבים שניתן להשעין אותם אחורה ולקבל מושב שמאפשר להנות מהנסיעה ולצפות בשמיים דרך הגג הפנורמי.

העיצוב החיצוני של הרכב, גם כמו פנים הרכב, מאוד נקי פשוט וחדשני. בנוסף החברה מנסה לעצב מחדש את תא הנהג. תא הנהג מצויד במסך 5K שנמתח לאורך לוח המחוונים, והוא מתממשק עם מסך נוסף למערכת המולטימדיה והמידע.

פנים הרכב של הלוסיד אייר

נתונים

הרכב מוצע בארבע גרסאות שונות. גרסת החלומות (Dream Edition) צפויה להגיע באמצע 2021, והיא היקרה מבין האופציות. גרסת האייר, שמחירה צפוי לעמוד על 80,000 דולרים צפויה להגיע לשווקים רק בשנת 2022.

  • טווח נסיעה: 650 עד 852 קילומטרים לטעינה (תלוי גרסה)
  • טעינה מהירה: עד 32 קילומטים בדקה
  • מנוע: 620 עד 1080 כוחות סוס
  • תאוצה: 0-100 קמ״ש 2.5 שניות
  • מחיר: $80,000-$169,000 (ארה״ב)

עדיין חברת סטראט-אפ

הנתונים של הלוסיד אייר מרשימים מאוד, אבל עדיין מדובר בחברה קטנה ולוסיד תצטרך להוכיח שהיא יכולה לייצר את הרכב במספרים גדולים, לשווק, למכור ולהרוויח. מעבר לכך, המתחרה העיקרית של הלוסיד אייר היא הטסלה מודל S, וחברת לוסיד יצטרכו להתמודד גם עם רשת הטעינה הרחבה מאוד שטסלה הצליחה לפרוס בארצות הברית.

בכל מקרה, מדובר בחדשות טובות – עוד חברה שמצטרפת לייצור רכבים חשמליים, והתחרות תעשה רק טוב לשוק ולתחבורה החשמלית. בינתיים החברה מקימה את המפעל שלה באריזונה ארה״ב, ולמרות שההשקה היא צעד חשוב בדרך, ייקח עוד זמן עד שהרכב יהפוך מדיבורים למעשים.

״מלים הן זולות״, כפי שאמר רולינסון בראיון לבלומברג, ״אנחנו כלום עד שלא נתחיל להכניס דברים לייצור״.

תמונות כתבה: Lucid Motors

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button