חברת הרכב החשמלי האמריקנית לוסיד מחזיקה כבר שנים בתדמית נוצצת של "טסלה-קילר". בעיניי רבים, זו החברה שעשויה לאיים יום אחד על הענקית של אילון מאסק – ואולי לנשל אותה ממעמדה כחברה המובילה בשוק האמריקני.
אלא שבלוסיד גילו לאחרונה שלעיתים קיים פער ממשי בין התדמית הנוצצת – לבין המציאות המאתגרת. כעת יוצאת החברה למהלך דרמטי של ארגון מחדש שנועד לסייע לה להגיע מהר יותר אל הארץ המובטחת: יכולת מוכחת של ייצור המוני.
בשבועות האחרונים סיימו את תפקידם שישה בכירים בלוסיד, בהם סגן הנשיא האחראי על תחום הייצור העולמי. בנוסף, החברה נפרדה גם מהממונה על הפעילות באריזונה (שם נמצא המפעל של לוסיד), הממונה על מצוינות תפעולית והממונה על הצגת מוצרים חדשים.
מאחורי התארים התאגידיים הללו מסתתר כנראה מהלך דרמטי של הנהלת לוסיד – שאינה מרוצה מהעיכובים בפעילות המפעל באריזונה. כזכור, החברה מסרה 125 רכבים בלבד ברבעון האחרון של שנת 2021 ונאלצה להנמיך את תחזיות הייצור שלה לשנת 2022 – מ-20 אלף רכבים בהתחלה, ל-12-14 אלף בהמשך – עד ל-6,000 יחידות בלבד לבסוף. כלומר, המפעל של לוסיד באריזונה שמחזיק ביכולת לייצר 34 אלף רכבים בשנה – פועלת בקיבולת של פחות מ-20 אחוזים.
במפעל באריזונה מייצרת כיום לוסיד את הלוסיד אייר, דגם היוקרה של החברה שמחירו מגיע עד ל-169 אלף דולרים בארצות הברית. בחברה עומלים כיום על הקמת קו ייצור נוסף של לוסיד גרביטי SUV – הרכב הפנאי של החברה.
בנוסף לעריפת הראשים בהנהלה הבכירה, לוסיד החלה גם לארגן מחדש את מחלקות הלוגיסטיקה והייצור שלה – במטרה להאיץ את היקפי הייצור. לוסיד צפויה להקים בשנים הקרובות מפעל חדש גם בסעודיה, כאשר הממלכה המזרח-תיכונית הבטיחה לחברה כ-3 מיליארד דולרים לצורך הקמת המפעל שיוכל לייצר 155 אלף רכבים בשנה.