נאמן למקור: נפתח ונאמר שבקיה הקפידו שהמראה של גרסת הייצור הסדרתי של ה-EV9, רכב הפנאי החשמלי החדש שלה, יהיה קרוב כמה שיותר למקור – אנחנו מתכוונים כמובן לדגם הקונספט שהוצג קצת לפני סוף שנת 2021.
ניתן לראות הבדלים קלים בין שתי הגרסאות בין השאר בחישוקים, בפנסי התאורה הקדמית ובזווית הגג – שנראה מעוגל יותר ואירודינמי יותר בגרסה שתעלה על הכביש הציבורי מאשר בדגם הקונספט, אבל אפשר להגיד שבגדול – הקו העיצובי בין שתי הגרסאות נשמר, לפחות מבחוץ.
זהו רכב הפנאי החשמלי הראשון של קיה עם שורת מושבים שלישית, מרחיב את היצע הדגמים החשמליים של החברה שעומד כעת על ארבעה – סול, נירו, ו-EV6 ו-EV9.
עיצוב ופנים הרכב
ה-EV9, שנראה כאילו סותת באומנות רבה מתוך גוש פלדה ענקי, מצויד בפנסי לד חכמים שמקרינים כל מיני דפוסים על ה"גריל" הקדמי של הרכב – על כך ניתן לשלוט דרך אפליקציה ייעודית.
בעוד שהעיצוב החיצוני דומה בשני הדגמים – זה שהוצג כקונספט וזה שיגיע לייצור סדרתי, בעיצוב הפנימי ניתן לזהות לא מעט הבדלים – תא הנוסעים של דגם הקונספט נראה יותר עתידני, כאשר בדגם הייצור הסופי אנחנו מקבלים גרסה מרוככת של תא הנהג עם הגה, מסך, "דשבורד" ואפילו מושבים שנראים סטנדרטיים יותר.
קיה EV9 מצויד בצמד מסכי תצוגה בגודל 12.3 אינטש, יחד הם מתמזגים למסך תצוגה אחד ארוך דרכו ניתן לשלוט על שלל הפונקציות שמציעה מערכת המולטימדיה של הרכב. הרצפה השטוחה שיוצרת הפלטפורמה החשמלית אמורה להבטיח תא נוסעים מרווח במיוחד והנוסעים ברכב יהנו מ-3.68 קילוואט זמינים לטעינה של מכשירים קטנים כמו טאבלטים או מחשבים ניידים.
אופציה לשבעה מקומות ישיבה
ה-EV9 נכנס לסגמנט של רכבי פנאי חשמליים שמציעים 6 או 7 מקומות ישיבה, שנמצאת עדיין בחיתוליו, עם היצע דגמים מצומצם והבדלים לא פרופורציונאליים במחיר בין הדגמים – מצד אחד ניתן למצוא בו מתמודדים סיניים כמו המקסוס יוניק 5 שדומה יותר למיניוואן נוסעים מרכב פנאי וה-BYD טאנג, ומצד שני רכבי יוקרה כמו המרצדס EQB או טסלה מודל X, שמחירה עולה על 800 אלף שקלים.
במיוחד בישראל, בה יש לא מעט משפחות ברוכות ילדים, הרבה ישראלים מחפשים רכב חשמלי 7 מקומות. התוספת של הקיה EV9, שצפוי להגיע לארץ עד סוף השנה, היא מבורכת.
הצורך ברכבי 7 מקומות חשמליים ברור, אך אלו שיבחרו בגרסת ה-6 מקומות של ה-EV9 יהנו מצמד מושבי "קפטן" בשורה האמצעית – אותם ניתן לסובב אחורה כך שיפנו לאלו היושבים בשורת המושבים האחרונה או הצידה – וכך לצאת בנוחות מהרכב.
כל גרסאות קיה EV9
רכב הפנאי החשמלי, שעושה שימוש בפלטפורמת ה-E-GMP עם סוללות מהדור הרביעי של קיה, יהיה זמין בגרסאות הנעה אחורית והנעה כפולה:
- גרסת סטנדרט ריינג' – היחידה עם סוללה בנפח של 76.1 קוט"ש בעלת מנוע חשמלי אחורי יחיד המפיק הספק של 215 כ"ס ויכולת תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בכ-8 שניות.
- גרסת לונג ריינג' עם סוללה בנפח של 99.8 קוט"ש, בעלת מנוע חשמלי אחורי יחיד המפיק הספק של 200 כ"ס ויכולת תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בקצת פחות מ-10 שניות.
- גרסת הנעה כפולה – מצוידת גם היא בסוללת 99.8 קוט"ש. בגרסה זו התאוצות כבר משתפרות בהרבה ביחס לשני הדגמים הראשונים – הודות לשני המנועים החשמליים שמפיקים יחד הספק של כ-380 כ"ס, ובעיקר הודות ל-61 קג"מ – מה שמביא את ה-EV9 ממהירות של 0 ל-100 קמ"ש בתוך 6 שניות בלבד. בהמשך, יוכלו הלקוחות לשדרג את רכבם בחבילת הבוסט, שמעלה את המומנט ל-71 קג"מ ומשפרת את התאוצה ל-5.4 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש.
בהמשך, צפויה להצטרף גם גרסת GT-LINE ספורטיבית, עם הנעה כפולה והספק באזור ה-600 כ"ס – זה יקרה כנראה בתחילת שנת 2025. אז גם תכניס קיה לשירות את מערכת ה-Highway Driving Pilot או HDP בקיצור שעושה שימוש בלא פחות מ-15 חיישנים, כולל שני חיישניי לידר, שמספקים אינפורמציה היקפית בזמן אמת כך שה-EV9 תוכל להציע נהיגה אוטונומית ברמה 3.
בגרסה זו תהיה זמינה גם החנות המקוונת של קיה, דרכה יוכלו הלקוחות לרכוש פיצ'רים ושדרוגים שהם מעוניינים להכניס ברכב שלהם, כמו למשל מערכת ה-Remote Smart Parking Assist 2 שמאפשרת לרכב להכנס לחנייה ללא הצורך בנהג שיושב מאחרי ההגה.
טווח נסיעה וטעינה
טווחי הנסיעה עדיין לא נקבעו רשמית על ידי תקן WLTP. לפי החברה טווח הנסיעה של ה-EV9 בגרסת הלונג ריינג' הנעה אחורית, צפוי לעמוד על 541 ק"מ – טווח נסיעה גבוה לרכב פנאי גדול עם שבעה מקומות.
טווח הנסיעה הגבוה מתקבל הודות לשילוב של סוללה גדולה עם מקדם גרר נמוך יחסית לרכב פנאי, שעומד על 0.28. על פי קיה, הנתון הזה נוצר משילוב של שלושה אלמנטים עיקריים – כיסוי תחתון שעוצב בתלת מימד, חישוקים בעיצוב אירודינמי מיוחד ופתחי האוורור הקדמיים (מתחת ל"גריל") שאחראים בין השאר גם על קירור הסוללה.
הרכבים של קיה ויונדאי שעושים שימוש בפלטפורמת ה-E-GMP מצוידים ביכולות הטעינה מהמהירות ביותר בענף – טעינה מהירה בהספק מקסימלי של 350 קילוואט תעניק תוספת של כ-240 ק"מ בתוך כ-15 דקות טעינה בלבד.
העדכונים והשדרוגים שהלקוחות יבחרו יגיעו לרכב "דרך האוויר", מה שאומר שהם לא יצטרכו להגיע במיוחד למתקן רשמי של החברה כדי לבצע עדכון ברכב, וניתן יהיה לבצע אותו בביתם.
ה-EV9 נשען על בסיס גלגלים באורך של 3,100 מ"מ, והלקוחות יוכלו לבחור בין חישוקים בגודל 19, 20 או 21 אינטש. אורכו עומד על 5,010 מ"מ ורוחבו על 1,980 מ"מ.
בקיה מצהירים שה-EV9 מהווה "אבן דרך" חשובה באסטרטגיית התחבורה בת הקיימא שהחברה התחייבה עליה – בין השאר צמצום השימוש בחומרי פלסטיק לכ-20% בלבד עד שנת 2030 ושימוש בחומרים טבעיים כמו תירס, קני סוכר ושמנים צמחיים.
כיאה לרכב פנאי חשמלי מודרני ומאובזר, מציג ה-EV9 רשימה ארוכה של מערכות בטיחות ומערכות עזר לנהג שתפקידן לשפר את בטיחות הנוסעים ברכב.
להיט ישראלי חדש בדרך?
ה-EV9 צפוי לנחות כאן כבר לקראת סוף השנה הנוכחית, זה יקרה אחרי שהשיווק יתחיל בקוריאה באמצע השנה. אם נצטרך להעריך, אז אנחנו די בטוחים שיהיו לא מעט אנשים שירצו את הקיה EV9 – ישראלים אוהבים קיה, יותר ויותר ישראלים רוצים רכב חשמלי, ולא מעט משפחות מחפשות רכב חשמלי עם 7 מקומות.
כך מגוון סיבות שגורמות לנו להאמין של-EV9 יש פוטנציאל להפוך ללהיט ישראלי חדש. החלק אחרון כדי להשלים את הפאזל הוא רק המחיר בישראל.
קיה הולכת לאכול כאפה רצינית עם המחירים שלה הקיה EV6 בקושי נמכר עקב מחירים פסיכים ולא מוצדקים בעליל היום הגיע טסלה מודל Y עם טכנולוגיה הרבה יותר מתקדמת בגרסת בסיס עם 450 קמ טווח
ב225 אלף אז מי המטומטם שיקנה את הרכב הזה או את הקיה ev6 שנמכר 1 ל300 חחחחחחחחח טימטום של חברה פשוט
כנראה יהיה יותר יקר מהונגצ'י 7 מקומות , אז אין כאן בשורה מיוחדת
כנראה יהיה יקר מידי,
לדעתי אפשר כבר לקנות הונגצ'י חשמלי רכב יוקרה עם 7 מקומות ב400,000 ש"ח,
לא רואה סיטואציה שEV9 ימכר בפחות מ400,000
Ev6 נמכר בארץ במחיר יקר מדי !
אם Ev9 יהיה במחיר הוגן יקנו הרבה