fbpx

קיה מעדכנת את הנירו החשמלי

מראה חדש לגמרי, הספק זהה, הרבה פחות מומנט, וקצת יותר ק"מ בטווח הנסיעה.

לפני שנצלול לפרטים הטכניים, חייבים להגיד את זה בקול – הנירו החשמלי של קיה הפך מרכב "אפור" לרכב יפה! אין ספק שהרענון העיצובי עשה טוב לקרוסאובר החשמלי הקוריאני, שצריך עכשיו למצוא מקום של כבוד בין ה-EV6 המעוצב ל-EV9 המעוצב עוד יותר וזו משימה לא פשוטה, בהתחשב בכך ששניהם, ובמיוחד האחרון, נראים ממש טוב.

העיצוב החיצוני של הנירו המחודש שואב השראה ברורה מהסורנטו החדש, ה-SUV הלא חשמלי של קיה, ובפנים ניתן לראות נגיעות עיצוביות שמקורן ב-EV6 – הנירו EV עושה שימוש בהגה, במסכי התצוגה ובעוד אלמנטים שנמצאים ב-EV6.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

אותה סוללה, קצת יותר ק"מ לטווח הנסיעה

הגרסה החדשה של הנירו EV מקבלת את אותה הסוללה בנפח של כ-64.8 קוט"ש שמגיעה מהגרסה היוצאת, אך טווח הנסיעה גדל במעט – מ-455 ק"מ ל-463 ק"מ על פי תקן WLTP.

זמן הטעינה עומד על קצת יותר מ-40 דקות מ-10%-80% סוללה, בהספק מקסימלי של 77 קילוואט.

נפילת מומנט משמעותית

קיה נירו EV המחודשת 2022

בעוד שההספק, שעומד על 201 כ"ס נותר זהה, הנירו EV החדש מאבד מומנט משמעותי – מעט מומנט ביחס לגרסה היוצאת – מ-40 קג"מ ל-26 קג"מ בלבד – הפחתה משמעותית שתפגע בתאוצות של הרכב.

בקיה אומרים שהם שיפרו את המתלים ואת מערכת ההיגוי של הנירו החשמלי בצורה משמעותית, מה שאמור לספק חוויית נהיגה משודרגת – כך על פי היצרן. ואולי החידוש הכי חשוב? הנירו EV החדש מקבל גם Frunk – תא מטען קדמי – הללויה!

מתי נזכה לראות אותו בארץ? 

לגרסה היוצאת של הנירו החשמלי לקחו לא פחות מ-3 שנים כדי להגיע לארץ – היא הושקה כבר בשנת 2018, ונחתה כאן רק לקראת סוף שנת 2021. אנחנו מקווים שהפעם זה יהיה מהיר יותר, ושנזכה לראות את הנירו החשמלי מגיע לכאן כבר השנה, או בתחילת השנה הבאה, לכל היותר.

פנים הרכב של הקיה נירו EV המחודשת 2022

ומה לגבי המחיר? הוא צפוי לעלות מן הסתם, בהתאם לשדרוגי העיצוב החיצוני (ובעיקר הפנימי) ולמגמות העולמיות הנוכחיות שמתבטאות גם כן בהעלאות מחירים.

במידה והמחיר אכן יעלה, יהיה קשה להצדיק רכישה של נירו חשמלי, שמחירו יקר גם כך (180,000 ש"ח לגרסה היוצאת) אל מול מתחרות ישירות כמו הג'ילי ג'יאומטרי C בגרסת ה-460, ה-MG ZS EV החדש, האייווייס U5 ועוד – שזולים ממנו משמעותית ולא "נופלים" ממנו בביצועים.

מאמרים נוספים

5 תגובות

  1. כיום התחרות היא אצל מי יהיו רכבים בזמינות קרובה ללא המתנה של חצי שנה

  2. הוא לא מכוער ! אבל הוא לא בעיצוב מנימליסטי-חיצוני עם הגריל .למה המעצבים לא מתקדמים לסגנון עיצוב חשמלי ונותנים את הכי טוב שלהם רק ממה שמוכר להם מלפני העידן . ואגב ,הצד האחורי נראה גנוב מוולוו ?!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button