מבין כלל הרכבים החשמליים של BYD הנמכרים בישראל, טאנג EV הוא רכב פנאי חשמלי עם שבעה מקומות ונוכחות גדולה, המונע באמצעות שני מנועים שמעניקים לו ביצועים של רכב ספורטיבי למרות גודלו. הוא מהווה גרסה חשמלית לרכב הנמכר בסין עם מנוע בעירה פנימית, ואינו מבוסס על פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים.
הטאנג החשמלי הוא רכב פנאי בינוני: עם אורך כללי של 487 ס״מ ובסיס גלגלים של 282 ס״מ, רוחב של 195 ס״מ וגובה של 173 ס״מ. הוא בעל מרווח פנימי גדול יחסית, ובפרט בשורה השניה – ומצויד בתא מטען מצומצם יחסית בנפח של 235 ליטר שמתרחב בקיפול שורת המושבים האחורית ל-940 ליטרים.
הטאנג זכה לסוללה הגדולה ביותר מבין רכבי החברה, בנפח של 108 קוט״ש, שמספקת חשמל לשני מנועים בהספק משותף של 380 קילוואט (517 כו״ס). יחד הם מעניקים לרכב טווח נסיעה של כ-400 קילומטר על פי התקן, ותאוצה מ-0 ל-100 קמ״ש תוך 4.4 שניות. הסוללות של הרכב מבוססות על טכנולוגיית ה-Blade החדשה של BYD, אך רכב זה לא תוכנן עם פלטפורמה חשמלית ייעודית. הוא תומך בטעינה מהירה עד הספק של כ-170 קילוואט, שמאפשר טעינה מ-30% ל-80% בחצי שעה.
לרכב חישוקי ענק של 22 אינטש עם כיול מתלים נוקשה ובלמים עוצמתיים, שהופכים את הנסיעה בו לפחות חלקה מכפי שניתן היה לדמיין. כמו שחשבתם – מדובר בכלי כבד, לטוב ולרע.
הטאנג החשמלי זהה לטאנג המונע בבנזין, כך שהוא מצויד בגריל קדמי גדול הדומה לרכב הבנזין, ונעדרים ממנו מרכיבי העיצוב הנפוצים ברכבים חשמליים. עם זאת, עדיין מדובר ברכב דומיננטי אך נעים למראה, עם פסי כרום שעוטפים את הגג והחלונות, את הכנפיים ומחברים בין הפנסים.
החלק האחורי נשמר גבוה, במטרה להעניק את נפח המטען הרצוי, והחלל הפנימי כבר מציג חלל נעים, מרווח ״וחשמלי״ במהותו. סביבת הנהג דומה לזו שראינו בהאן החשמלי, ומציגה דשבורד שמשלב עור ופלסטיק בשני גונים, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינטש ועוד מסך מולטימדיה מרכזי בגודל 12.8 אינטש.
השורה האחורית מרווחת מאד וניתן לכוון את מרחק המושבים ולהכניס בקלות זוג מבוגרים מאחור – אך אלו יצטרכו להסתדר בלי פתחי מיזוג ובלי חיבורי USB, שהפכו כבר לסטנדרט בעולם הרכב החשמלי.
בדומה לדגמים החשמליים האחרים של BYD, מערכת המולטימדיה מאפשרת ממשק עם הסמארטפון ועם יישומי צד שלישי אך היא אינה תומכת באנדרואיד אוטו ובאפל CarPlay. עם זאת, הקונסולה המרכזית מסתובבת ויכולה להציג בצורה אופקית או אנכית. הרכב הגדול מצויד בפתחי אוורור רק בצדו הקדמי, ובמיקום נמוך למדי,כך שאולי יהיה קשה לו להתמודד עם הקיץ הישראלי הקשוח.
הרכב מגיע עם אפילקצית שליטה ייעודית, שמאפשרת הפעלה של הרכב באמצעות הטלפון ומעקב אחר מצב הסוללה והטווח לנסיעה הבאה. כמו כן, הרכב מצויד במספר חיישנים המאפשרים תמונה של 360 מעלות, הן במצלמות והן באמצעות חיישני מכ״ם שמעניקים גם אפשרות למבט–על.
בנוסף למערכת השיוט האדפטיבית של הרכב, הוא מצויד במספר מערכות אקטיביות למניעה של סטיה מנתיב ובלימה בחירום למניעת פגיעה ברכב, הולכי רגל או רוכבי אופניים. חיישני הרכב מסוגלים לזהות רכבים והולכי רגל גם בשטח המת, אך הרכב אינו מצויד בבלימה אוטומטית בנסיעה לאחור.