fbpx

קיה מציגה את ה-EV9 קונספט

רכב פנאי חשמלי עם עיצוב מהמם, טווח נסיעה של 480 קילומטרים, וטעינה סופר מהירה בהספקים של עד 350 קילוואט.

תערוכת הרכב של לוס אנג'לס יצאה לדרך, והיצרנים מנצלים את הבמה כדי לחשוף רכבים חשמליים חדשים – חלקם דגמים שיתחילו להמכר כבר בקרוב, וחלקם דגמי קונספט מסקרנים עליהם הם יעבדו בשנים הקרובות.

אחד כזה הוא ה-EV9 קונספט, רכב פנאי חשמלי עם עיצוב מהמם – כמעט קשה להאמין שמדובר ברכב מתוצרת קיה הקוריאנית ולא באיזה מותג יוקרה גרמני / איטלקי.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

קיה הצהירה כבר בעבר שבעקבות ה-EV6, הקרוסאובר החשמלי שכולנו כבר מצפים לו צפויים להגיע עוד שני דגמים, גדולים יותר, אחד מהם הוא ה-EV9 קונספט שנחשף בתערוכה. התוכניות העתידיות של קיה כוללות לא פחות מ-11 דגמים חשמליים חדשים עד שנת 2025, ו"חשמול" מלא עד שנת 2035.

מבט צד על הקיה EV9

לא מדובר בגרסה מוגדלת של ה-EV6, אלא דגם חדש לחלוטין, ועם בסיס גלגלים של כ-3 מטרים וגלגלי 22 אינטש גדולים, ה-EV9 נראה כמו גרסה עתידנית של הכלאה של הסורנטו החדש של קיה וה-G של מרצדס.

העיצוב המיוחד (ואפילו מדהים יש לומר) נמשך גם אל תוך תא הנוסעים – שם נמצא שלוש שורות מושבים, גג זכוכית פנורמי וקונסולה "מרחפת" עם מסך תצוגה ארוך בגודל 27 אינטש ויש גם ריפודי עור ויגן פרנדלי לאלו מאיתנו שמקפידים.

לא רק כלי רכב

פנים הרכב של הקיה EV9

קבלו את הדבר הבא – ל-EV9 יש שלושה מצבים: 

  • מצב 'Active' – מצב נהיגה רגיל.
  • מצב 'Pause' מצב בו שורת המושבים האמצעית הופכת לשולחן – ושורות המושבים הראשונה והשלישית מסתובבות – מה שהופך את תא הנוסעים למעין חדר.
  • מצב 'Enjoy' – מצב בו כל המושבים מסתובבים אחורה, והדלת האחורית פתוחה.

פרטים טכניים אין יותר מידי, בכל זאת מדובר בדגם שמוגדר עדיין כקונספט, אך די ברור שגם ה-EV9 יעשה שימוש בפלטפורמת ה-E-GMP החשמלית עליה מבוססים גם ה-EV6 וגם האיוניק 5. טווח הנסיעה של ה-EV9 צפוי להגיע עד 480 קילומטרים (בדומה ליונדאי איוניק 5) , עם טעינה סופר מהירה בהספקים של עד 350 קילוואט, איתו תוכלו לקבל טווח של 100 קילומטרים נוספים בחמש דקות טעינה.

אפשר להעריך שה-EV9 כמו רוב הרכבים החשמליים, יהיה זמין בכמה גרסאות הנעה ובכמה רמות גימור.

מה הסיכוי שגרסת הייצור הסדרתי של ה-EV9 תהיה זהה לדגם הקונספט?

פנים הרכב של הקיה EV9

האמת שזו שאלה שדי קשה לענות עליה… גרסת הייצור הסדרתי של האיוניק 5 הייתה דומה מאד לדגם הקונספט 45 אך מצד שני דגם הקונספט של ה-EV6 לא היה ממש זהה לתוצר הסופי, כך שאי אפשר לדעת, רק לקוות.

עד שה-EV6 המיוחל יגיע, בקיה נותנים לנו משהו יפה לחשוב עליו.

מאמרים נוספים

5 תגובות

  1. 1. לא כתבתם כמה מושבים
    2. לא הכרתם שהסיפור עם הסיבוב והשולחן כבר קיים הוצג בקונספט של u7 של aiways

  2. אני אוהב את זה שהעורכים של האתר קשובים לתגובות פה. שלשום פורסמה הכתבה על האושן של פיסקר, למחרת הייתה תגובה על ה EV9 של קיה ותוך יום.. כתבה בנושא.
    מקווה שעוד אנשים יגיבו ונראה כתבות מעניינות

  3. WoW, מדהים.
    רק מקווה שיהיה קרוב לקונספט, עם הנעה חשמלית ליצרנים יש יותר חופש פעולה .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button