
במשך תקופה לא קצרה ליין הרכבים החשמליים של קיה כלל קיה נירו והסול החשמליים, שלא היו מבוססים על פלטפורמה חשמלית ייעודית. בהמשך הצטרף לנירו ולסול החשמליים קיה EV6, הרכב החשמלי הראשון של קיה שנבנה על בסיס פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים, פלטפורמת ה-E-GMP של יונדאי ואז במשך כשלוש שנים לא קרה הרבה – עד לחשיפת קיה EV9, "ספינת הדגל" של קיה בסגמנט רכבי הפנאי החשמליים, אליו הצטרפו עוד 3 דגמים – הקיה EV5, הקיה EV4 והקיה EV3 – כולם מבוססים על פלטפורמות ייעודיות לרכבים חשמליים ונחשפו במסגרת תוכנית "קיה לכולם".
יצרניות הרכב המובילות בתעשייה מדברות כבר לא מעט זמן על רכבים חשמליים קטנים במחיר אטרקטיבי – יונדאי השיקה כבר את האינסטר שנמכר באירופה, בפולקסווגן מדברים על ה-ID.2 וגם בטסלה מדברים על רכב חשמלי קטן שיעלה בין 25,000 ל-30,000 דולר (אם כי לא ממש ברור אם בחברה החליטו לרדת מהנושא או לא) וגם בקיה עובדים בחודשים האחרונים על אחד כזה, שצפוי לקבל את השם קיה EV2.
גם ליונדאי יש דגם חשמלי קטן, האינסטר, גם הוא עם בסיס גלגלים של 2.5 מטרים. הדגם החשמלי הזול ביותר של יונדאי, שזמין בשתי גרסאות, גרסת טווח סטנדרטי עם סוללה בקיבולת של 39 קוט"ש וטווח נסיעה של 327 ק"מ, וגרסת טווח גבוה עם סוללת בקיבולת 46 קוט"ש וטווח נסיעה של 370 ק"מ, וגם לו בסיס גלגלים של 2.5 מטרים.
בניגוד לדגמים קודמים כמו הקיה EV6, ה"אח" של יונדאי איוניק 5, הקיה EV2 לא צפוי להיות האח של האינסטר. האינסטר לא מבוסס על הפלטפורמה הייעודית של יונדאי לרכבים חשמליים, בעוד שהקיה EV2 כמו שאר הדגמים החשמליים בסדרת ה-EV של קיה, צפוי גם כן להתבסס עליה, כך שבפוטנציאל, האחרון עשוי להציע טווחי נסיעה גדולים מהראשון ועשוי להיות גם מרווח יותר ועם זמן טעינה מהיר יותר.

בישראל נמכר מזה זמן דונפנג בוקס, המציע סוללה בקיבולת של 40 קוט"ש, טווח נסיעה של 310 ק"מ על פי תקן WLTP ובסיס גלגלים של 2.6 מטרים – במחיר של החל מ-114,000 ש"ח ולא שכחנו כמובן את הדאצ'יה ספרינג החשמלי, הסיטרואן e-C3 והפיאט גרנדה פנדה, המתחרים שמרכיבים את סגמנט המכוניות החשמליות הקטנות.
אם בוחנים את המצב הקיים, נראה שיש כמה וכמה דגמים של רכבים חשמליים קטנים שאפשר לרכוש – וכולם מחכים לראות מתי טסלה ופולקסווגן יחליטו (אם בכלל), להצטרף למשחק.
קיה EV2
הקיה EV2 הוא רכב פנאי חשמלי, האח הקטן במשפחת דגמי ה-EV החשמליים של קיה, כשמעליו ברשימה אפשר למצוא את קיה EV3. פיתוח ה-EV2 נמצא בשלבי הסיום – לקראת סוף שנת 2024 נצפה רכב המיני במבחנים, כשהוא עטוף בחליפת הסוואה שלא מסגירה את עיצובו החיצוני, והוא צפוי להחשף רשמית בחודשים הקרובים.
ה-EV2 צפוי להציע מימדים זהים לאלו של הקיה סטוניק בעל מנוע הבעירה הפנימית, לו בסיס גלגלים של כ-2.5 מטרים. בקיה הצהירו כבר שהמחיר של הקיה EV2 צפוי לעמוד על בין 20,000 ל-30,000 אירו ובקיה בונים על זה שזה יהיה מספיק כדי לתת פייט למתחרים האירופאים ובעיקר הסיניים.
האם קיה תסתפק ב-EV2 ובכך תסגור את ליין הדגמים החשמליים שלה? מקורות שונים מדווחים שאולי נזכה לראות גם את קיה EV1, דגם עוד יותר קטן, אך נכון לכתיבת שורות אלו, לא התקבל על כך שום אישור רשמי.
כמה יעלה קיה EV2 בישראל?
מחירו של הדונפנג בוקס עם סוללת ה-40 קוט"ש עומד על כ-24,000 אירו באירופה והחל מ-114,000 ש"ח בישראל. עם תג מחיר של בין 20 ל-30 אלף אירו, הקיה EV2 צפוי וצריך לעלות בישראל פחות מ-140,000 ש"ח – עם טווח נסיעה של כ-400 ק"מ, זה מה שיספיק לו להמכר בכמויות גדולות? שתפו אותנו בדעתכם בתגובות.
האינסטר כנראה לא יגיע לארץ
לפי היבואן הם עצרו את התהליך לבנתיים ולא יודעים מה יהיה איתו בעתיד.
מסכים עם דודי.
היתרון היחידי שנשאר לרכב חשמלי להציע הוא עלות החשמל השנתית ביחס לעלות הדלק השנתית.
ברכבים קטנים שצריכת הדלק שלהם נמוכה, הפער הזה אינו גדול ולכן רכב חשמלי צריך לעלות כמו רכב בנזין מקביל בגודלו.
בנוסף צריך לזכור את מגבלת הטווח והצורך בעמדת טעינה ביתית שלא לכולם יש.
במידה ויהיה מס נסועה ומס הקנייה על רכב חשמלי ימשיך לעלות, לא תהיה הצדקה לרכוש כזה רכב.
קודם שהיבואן בארץ יעשה קצת סדר ויחליט אם הוא רוצה להביא את EV3…
רכב חשמלי בארץ מאבד כל יתרון כלכלי שהיה לו.
אגרת רישוי כמו רכב דלק, עוד שנה יהיה מס נסועה…
עם סוללה כזאת קטנה, שגם קצב טעינה יהיה כנראה איטי, אין הצדקה להיות יקר מרכב בנזין באותו גודל נוכח החסרונות של החשמלי, כלומר כ 120 אלף גג.