
יונדאי חושפת רכב חשמלי קטן עם ארבעה מושבים – יונדאי אינסטר, שמחירו באירופה צפוי להיות נמוך מ-25 אלף אירו, האינסטר מצויד בסוללה קטנה יחסית שמקנה לו טווח נסיעה מוצהר של עד 355 ק״מ.
האינסטר מבוסס על דגם בנזין של המותג, יונדאי קספר, דגם קומפקטי שנחשף לפני שלוש שנים. המבנה החיצוני הריבועי שלו, יחד עם פנסי הלד המפוקסלים נותנים לרכב מראה יוצא דופן, מן שילוב של רטרו ועתידי, והוא שואב לא מעט משפת העיצוב של הדגמיים החשמליים מבית איוניק של יונדאי.

גודלו של הרכב והסוללה שלו הם חלק מהמאמצים של יונדאי להביא לשוק רכב חשמלי במחיר נגיש. מחירם של הרכבים החשמליים הנמכרים כיום בשוק גבוה ביחס לרכבי מיני וסופר מיני המבוססים על מנוע בעירה פנימית, ובתקופה האחרונה מספר יצרניות רכב מנסות להביא לשוק רכבים חשמליים במחירים נמוכים יותר, שיוכלו להתחרות גם ברכבי הבנזין הזולים.
הנעה, טווח, סוללה
האינסטר תשווק בשתי גרסאות, גרסה עם סוללה של 42 קוט״ש, יחד עם גרסת לונג ריינג׳, טווח ארוך, המצוידת בסוללה של 49 קוט״ש, עם טווח נסיעה שצפוי לעמוד על 355 ק״מ (לפי תקן WLTP). למרות השם ״לונג ריינג״, בעולם האמיתי טווח הנסיעה צפוי לנוע באיזור ה-250 ק״מ לטעינה בגרסה עם הסוללה הקטנה, ובאיזור ה-300 ק״מ בגרסה עם הסוללה הקטנה.

הרכב תומך גם בטעינה מהירה, לפי יונדאי המאפשרת להטעין את הרכב מ-10% ל-80% בחצי שעה בעמדה מהירה של 120 קילוואט. הניסוח של יונדאי מעט תמוה, נראה שהרכב יידע לקבל טעינה בהספק נמוך מ-100 קילוואט בפועל (אחרת הרכב היה נטען ל-80% מהר יותר). לפי זמן הטעינה שיונדאי סיפקה, האינסטר יכולה לקבל עוד 100 ק״מ של טווח בפחות מ-15 דקות של טעינה.

האינסטר מצוידת בהנעה קדמית בהספק של 97 כ״ס או 115 כ״ס בגרסת הסוללה הגדולה, עם מומנט של 15 קג״מ. בנוסף הרכב תומך ב-V2L, המאפשר לספק חשמל במתח 220 וולט למכשירים חיצוניים.
פנים הרכב ואבזור

למרות המידות החיצוניות של הרכב (שמעט גדולה יותר מרכבים כמו קיה פיקנטו או יונדאי i10), יונדאי אינסטר מציע תא נוסעים מרווח יותר – עם ארבעה מושבים, בסיס גלגלים של 2,580 מ״מ ותא מטען של בנפח של 280 ליטרים (ניתן להגדיל את תא המטען ל-351 ליטרים על ידי הזזה קדימה של המושבים האחורים). המידות הפנימיות של הרכב דומות לאלו של סיטרואן e-C3.

סביבת הנהג מצוידת במסך מולטימידה בגודל 10.25 אינטש, יחד עם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל זהה. מתחת למסך המולטמדיה ופתחי מיזוג האוויר ממוקם פאנל שליטה על מערכת המיזוג ומערכת המולטימדיה. ההגה וכפתורי השליטה עליו מעוצבים באופן דומה לרכבים כמו יונדאי איוניק 5 – הגה קטום בחלקט התחתון, עם בורר מצבי נהיגה לצידו וכפתור שליטה על מצבי הנהיגה.

יונדאי אינסטר מצוידת גם בתאורת אווירה עם 64 צבעים, גג שמש הנפתח בנגיעה ופתיחה באמצעות מפתח דיגיטלי (NFC), יחד עם מערכות בטיחות הכוללות תיקון סטיה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטח מת, מניעת התנגשות בנסיעה לאחור ועוד.
הזווית שלנו
המהלכים להביא רכבים חשמליים זולים יותר לשוק הם מהלכים חשובים – בסופו של דבר רכבים חשמליים יאלצו להתחרות גם בדגמי הבנזין שעולים 80-90 אלף שקלים. היום הדגמים הזולים בשוק, כמו לדוגמה ליפמוטור T03, מציעים טווחי נסיעה נמוכים ואבזור בטיחות מינימלי.
גרסת ה-״טווח הארוך״, עם סוללה של 49 קוט״ש וטווח ריאלי שצפוי להיות באיזור ה-300 ק״מ, יכולה לענות על צרכים של נהגים רכבים שמחפשים רכבים קטנים – לרוב אנשים שמתניידים בתוך העיר או משפחות המחפשות רכב שני. גרסת הבסיס, שמצוידת בסוללה קטנה יותר, כנראה לא תהיה פופולארית במיוחד, לפחות לא כרכב יחיד.
הירידה של מחירי הסוללות בשנים האחרונות הצליחו להביא את היצרנים למכור רכבים חשמליים קטנים עם סוללות גדולות יותר, ועדיין לשמור על מחיר אטקרטיבי. לצערינו בישראל המיסוי על רכב חשמלי עולה עם השנים, מה שמונע מהישראלים להנות מפירות ההתקדמות הטכנולוגית.
הקספר היא למעשה גרסת יונדאי למיקרו-ואן של קיה RAY המבוסס על שלדת פיקנטו וקיים כבר מ-2011 ולפני שנה עבר מתיחת פנים. צריך לקוות שתהיה לו גרסה שמשווקת גם באירופה. בהערת אגב חבל שהיפנים לא עושים גרסאות הגה שמאל למכוניות K שלהם (יש גרסאות חשמליות) מכניסות את הסינים בכיס הקטן.
יש בעיה. במבחן התוצאה קשה לזיין מאחור
מה קרה אין לך מיטה בבית…….
בהחלט רכב luxury אם ורק אם יעלה בסביבות ה 110,000₪
רכב זה יכול לשנות את שוק הרכבים החשמליים במחירי ה budget בצורה דרסטית.
נקווה למחיר שפוי כמובן