ביוני השנה גרמניה העבירה שורה של הטבות לצורך התמודדות על משבר הקורונה. ההמשלה הגרמנית ניצלה את ההזדמנות והשקיעה בין היתר בחבילת הטבות לצורך קידום תחבורה חשמלית והפחתת הזיהום.
החבילה החדשה העלתה את גובה ההטבה מ-3,000 יורו, ל-9,000 יורו לרכב (כ-36 אלף שקלים), והיא מהווה חלק מהתוכנית של הממשלה הגרמנית להגיע ליעד של מיליון רכבים חשמליים על הכביש עד שנת 2022.
ההטבה החדשה חתכה את מחירי הרכבים החשמליים, ולפי דיווח ב-CleanTechnica, מכירות הרכבים החשמליים המלאים וההיברידיים הנטענים (PHEV) הסתכמו ב-13.2% מכלל המכירות בחודש אוגוסט בגרמניה. מדובר בעליה עצומה ביחס לאוגוסט 2019, אז הרכבים החשמליים היוו רק 2.6% מהמכירות.
בשורה התחתונה רכבים כל חשמליים היוו 6.4% מהמכירות, ורכבי PHEV היוו 6.8% מהמכירות.
פולקסווגן גולף חשמלית בראש הרשימה

מבין החשמליות וההיברידיות הנטענות בגרמניה, המכונית החשמלית הנמכרת ביותר מתחילת השנה ועד יולי היא הפולקסווגן גולף החשמלית (לא נמכרת בארץ), ואחריה הרנו זואי. הטסלה מודל 3 מתברגת במקום הרביעי, מיצובישי אאוטלנדר במקום השביעי והאאודי אי-טרון במקום התשיעי.
עם זאת הגולף החשמלית צפויה לצאת מייצור בקרוב, ואת מקומה תתפוס הפולקסווגן ID.3 החדשה, שמציעה נתונים טובים בכל קטגוריה על פני הגולף ובמחיר נמוך בכאלף יורו.
אחרי עיכובים לא מעטים, המסירות של הראשונות של ה-ID.3 צפויות להתחיל עוד החודש, אחרי שמשלוחים של הרכב הגיעו בימים האחרונים למספר מדינות באירופה.