fbpx

סילברדו וסיירה החשמליים עם טווח של 700 ק"מ

הקיץ מתקרב ומביא עמו שני דגמים חשובים לסגמנט. כפי שזה נראה, לא רק מזג האוויר הולך להיות לוהט.

אחד הסגמנטים שהולכים להיות הכי חמים בקיץ הקרוב בענף הרכב החשמלי, ולא רק בגלל מזג האוויר, הוא סגמנט הטנדרים החשמליים. שני דגמים חשובים הולכים להצטרף אליו, האחד הוא שברולט סילברדו והשני הוא הסיירה דנלי החשמלי של GMC.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

הסילברדו החשמלי נחשף לראשונה בתערוכת CES בתחילת שנת 202, ולקראת סוף השנה נחשף הסיירה דנלי של GMC. מדובר אמנם בשני מותגים שונים, אבל העובדה שגם שברולט וגם GMC פועלים תחת ג'נרל מוטורס, תביא לכך שבטוח שנוכל למצוא מאפיינים ונתונים דומים בשני דגמי הטנדרים החשמליים – שניהם עושים שימוש בפלטפורמת האולטיום (Ultium).

מתחרים ישירים ראשונים ל-F-150 לייטנינג של פורד

מבט קדמי על הסילברדו החשמלי בשטח
שברולט סילברדו

זה לא שאין טנדרים חשמליים אחרים אבל עם כל הכבוד ל-R1T של ריביאן, לסייברטראק של טסלה ולהאמר, ולמרות שגם הוא משתייך לג'נרל מוטורס, הסילברדו החשמלי והסיירה דנלי החשמלי הרבה יותר מתאימים להגדרה מתחרים ישירים של הפורד F-150 החשמלי ולאו דווקא מבחינת ביצועים – ייקח עוד שנים רבות (אם בכלל) עד שיהיה אפשר להשוות חברה צעירה יחסית כמו ריביאן לשם ענק כמו פורד, טסלה סייברטראק הוא טנדר מכוכב אחר וההאמר הוא טנדר חשמלי עצום מימדים לעשירים בלבד.

כל ארבעת הגרסאות של פורד F-150 לייטנינג כבר נמכרות בארצות הברית, במחירים הנעים בין 63,000 דולר לרמת הגימור XLT ועד ל-85,000 דולר לרמת הגימור פלטינום אבל בגלל שבאתר החברה מופיעה רק רמת הגימור RST של השברולט סילברדו החשמלי, שהיא תהיה כנראה גם רמת הגימור היקרה ביותר בליין, ובאתר של GMC מופיעות אמנם כמה רמות גימור אבל מי שתצא ראשונה לשיווק היא רמת הגימור דנלי (DENALI), היקרה ביותר מבין רמות הגימור של ה-GMC סיירה החשמלי, נעשה השוואה ביניהם לרמת הגימור פלטינום, רמת הגימור היקרה ביותר של הפורד F-150 לייטנינג.

פורד F-150 לייטנינג פלטינום
(סוללה מוגדלת)
שברולט סילברדו EV RSTסיירה דנלי אדישן 1
הספק (כ"ס)580754 754
מומנט בגלגל (קג"מ)1050 10641064
טווח נסיעה (ק"מ)512704704
קיבולת העמסה (ק"ג)907680657
יכולת גרירה (ק"ג)453545354535
מחיר התחלתי ($)84,99596,395107,000 
בסיס גלגלים (מ"מ)3695.7 3700לא זמין 
מרווח גחון (ס"מ)21 27 לא זמין
תא מטען קדמי (ליטר)400 303לא זמין 

ומי לא נכנס לטבלה שלנו? דודג' מבטיחה גרסה של הראם החשמלי שלה עם 800 ק"מ, אבל ייקח עוד זמן עד שהיא תגיע.

כמובן שמלבד הפרטים היבשים, כל טנדר חשמלי כאן ברשימה מציע עוד עשרות פיצ'רים מתקדמים, מערכות בטיחות מתקדמות ועוד.

טנדר חשמלי GMC
GMC סיירה חשמלי

כאמור, צמד הטנדרים החשמליים מבית ג'נרל מוטורוס מציגים לא מעט נתונים זהים – שניהם חזקים באופן משמעותי מהטנדר החשמלי של פורד, אבל גם יקרים ממנו – בעיקר ה-GMC סיירה דנלי אדישן 1, שמחירו חוצה את קו ה-100,000 דולרים. 

מעניין לראות כיצד ישפיעו צמד המתחרים החדשים על המכירות של הפורד F-150 לייטנינג – 24,165 יחידות ממנו נמכרו במהלך שנת 2023.

הטנדרים הסינים ישברו את השוק?

ייקח עוד זמן, עד שיגיעו לארה"ב טנדרים חשמליים מסין דוגמת הטנדר החשמלי של BYD אם זה בכלל יקרה – בבית הלבן לא "משתגעים" על הרכבים הסינים, בלשון המעטה וגם, ייקח זמן לשכנע את האמריקני הממוצע לזנוח את הסילברדו או את ה-F-150 שלו לטובת תחליף סיני.

בינתיים בישראל צפוי להגיע טנדר חשמלי ראשון מתוצרת סינית, של חברת פוטון, וניתן לייבא את הפורד F-150 לייטנינג החשמלי ביבוא מקביל.

מאמרים נוספים

תגובה אחת

  1. תיקון קל למספרים
    ללייטנינג פלטינום יש טווח של 300 מייל ולא 320 בגלל גלגלים יותר גדולים ותוספת משקל של שטויות.

    הדנאלי והסילברדו אמורים לצאת בקיץ, אבל כרגע זה לא נראה סביר
    מבחינת מכירות, הפלטינום אולי יושפע אבל הוא מאד נישתי, רוב הלייטנינג שנמכרים הם XLT ו Lariat (וגם פרו טווח ארוך לציי רכב) שהם הכי משתלמים ביחס עלות ליכולות.
    המתחרים היותר ישירים יהיו ה Sliverado WT ו Sierra הרגיל שכרגע עוד רחוקים מלהגיע.

    הקהל האמריקאי רואה טנדר כאורח חיים ולא כרכב פונקציונאלי בלבד, למתחרה סיני יהיה מאד קשה לפרוץ לשוק. היתרון הגדול של הסילברדו יכול להיות בטווח עם גרירה, כיום זאת אחת המגבלות הגדולות של טנדרים חשמליים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button