שברולט חושפת השבוע את רכב הפנאי-שטח מהמוכרים והפופולריים של כל הזמנים בגרסתו החשמלית. טוב, אולי קצת פחות שטח ויותר פנאי, אבל השם מחייב, ומסקרן לראות כיצד "יעכל" הקהל האמריקני את הבלייזר החשמלי.
אחרי המוסטאנג מאך-אי, ה-F-150 לייטנינג, ההאמר החשמלי והסילברדו (בדיוק בסדר הזה) הבלייזר הוא עוד שם אייקוני במורשת המוטורית האמריקנית ש"מתחשמל", ואם לפני כמה שנים ספורות זה עוד היה נראה דמיוני שנקבל גרסאות חשמליות של הרכבים הללו, היום זה נראה מובן מאליו.
כחודש בדיוק אחרי שמנכ"לית שברולט מארי בארה חשפה בציוץ בטוויטר את התמונה הרשמית הראשונה אי פעם של גרסת הייצור הסדרתי של הבלייזר החשמלי, בטענה שהיא "לא יכולה לחכות עד ל-18 ליולי" – תאריך החשיפה הרשמי, רכב הפנאי החשמלי הוצג כמובטח.
הבלייזר החשמלי, שעושה שימוש בפלטפורמת האולטימום של ג'נרל מוטורס יהיה זמין ב-4 רמות גימור שונות:
- רמת הגימור 1LT בעלת מנוע חשמלי יחיד (הנעה קדמית), טווח נסיעה של כ-400 ק"מ ותג מחיר של כ-45,000 דולר.
- רמת הגימור 2LT בעלת מנוע חשמלי יחיד (הנעה קדמית) או שני מנועים חשמליים (הנעה כפולה), טווח נסיעה של כ-460 ק"מ ותג מחיר של כ-47,500 דולר.
- רמת הגימור RS בעלת מנוע חשמלי יחיד (הנעה קדמית) או שני מנועים חשמליים (הנעה כפולה), טווח נסיעה של מעל ל-500 ק"מ ותג מחיר של כ-52,000 ש"ח.
- רמת הגימור סופר ספורט בעלת שני מנועים חשמליים (הנעה כפולה), טווח נסיעה של כ-460 ק"מ ותג מחיר של כ-66,000 דולר.
בלחיצה מלאה על דוושת החשמל, גרסת הסופר-ספורט, צפויה לספק הספק של 557 כ"ס, מומנט של כמעט 90 קג"מ כאשר הרכב נמצא במצב WOW (ראשי תיבות של Wide Open Watts).
בתחום הטעינה, לבלייזר החשמלי יש כמה מאפיינים ששווה להתעכב עליהם: הספק טעינה מקסימלי של 190 קילוואט שמספק תוספת של כ-130 ק"מ לטווח הנסיעה בכל 10 דקות טעינה, והתאמה ל-Plug and Charge (עמדת הטעינה "יודעת" לזהות לבד את הרכב, בדומה לסופרצ׳ארג׳רים של טסלה). רוכשי הבלייזר החשמלי של שברולט יוכלו ליהנות מרשת Ultium Charge 360 של עמדות טעינה מהירות שיפרסו מחוף לחוף.
רשימת האבזור כוללת מסך תצוגה ראשי בגודל 17.7 אינטש, מסך תצוגה בגודל 11 אינטש לנהג ותצוגה עילית (HUD) על שמשת הנהג, בקרת שיוט אוטונומית סופר-קרוז (בכבישים תואמים), ותא מטען חשמלי. שאר המאפיינים, כמו למשל גימור הריפודים, משתנים לפי רמת הגימור הנבחרת.
מכונית המשטרה הלאומית הבאה?
שברולט פרסמה תמונה של הבלייזר החשמלי במדי משטרה, ולא מן הנמנע שנראה אותו מחליף את הפורד אסקייפ בעל מנוע הבעירה הפנימית שמשרת היום כ-SUV העיקרי של גופי השיטור השונים בארה"ב. בגרסת הסופר ספורט, שמאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש בפחות מ-4 שניות, אין ספק כי זו תהיה מכונית משטרה שקשה מאד להמלט ממנה.