fbpx

ג׳נרל מוטורס מתמקדת בפתרונות טעינה, ותחסוך ללקוחותיה כאב ראש

בג׳נרל מוטורס מפתחים פלטפורמת טעינה אחידה בשם אולטיום צ׳ארג׳ 360, שתאפשר לנהגי החברה להשתמש במטענים של 7 חברות שונות דרך תכנה אחת. ומה יש למתחרות להציע?

ג׳נרל מוטורס חשפה תכנית בת ארבעה שלבים שנועדה להתמודד עם כל המרכיבים הדרושים לתשתית טעינה – במה שמתואר על ידי החברה כגישה ״הוליסטית״ לחוויית הטעינה. ״שמרו על זה פשוט״ (״Keep it simple״) הוא המוטו של החברה בהשקת תכנת הטעינה החדשה שלה – אולטיום צ׳ארג׳ 360 (Ultium Charge 360).

בדומה לתכנה שפורד פיתחה והשיקה מוקדם לפני שנתיים, האולטיום צ׳ארג׳ 360 תאפשר לנהגים שבחרו ברכבי החברה גישה תחת אפליקציה אחת למטענים של שבע חברות טעינה שונות. בין החברות שישתפו פעולה עם ג׳נרל מוטורס ניתן למנות את בלינק, צ׳ארג׳פוינט, EVgo, Flo, Greenlots ו-SemaConnect – חלקן מפעילות גם עמדות טעינה בישראל.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

מטרת התכנה, לפי ‎ג׳נרל מוטורס, היא ליצור חוויית טעינה אחידה ונוחה לנהגים, כך שיוכלו להגיע לעמדה רנדומלית ולהטעין בה את הרכב מבלי להתעסק עם מספר הולך וגדל של אפליקציות וצורך במינויים שונים. 

״נושא מורכב יותר מאשר מספר המטענים״

שברולט בולט EUV מחוברת לעמדת טעינה מהירה של EVgo בארצות הברית
שברולט בולט EUV בזמן טעינה

בג׳נרל מוטורס מכינים את הקרקע, ואת דעת הקהל, לקראת שלושים (!) דגמים חשמליים שצפויים להגיע למכירות בארבע השנים הקרובות. ״יש הרבה יותר באימוץ תחבורה חשמלית מאשר רק רכישה של רכב חשמלי והקמה של תשתית טעינה גדולה״ אמר טראביס הסטר, ראש תחום הרכבים החשמליים בחברה. ״המשימה שלנו היא לעזור לאנשים להתגבר על כל חרדה שיכולה להיות להם, ולעזור להגיע לרכב חשמלי בדרך הנוחה ביותר האפשרית.״

בהתאם לשיתופי הפעולה עליהם הכריזה החברה, הנהגים העתידיים של GMC, ביואיק, שברולט וקדילאק יזכו לגישה קלה ומהירה יותר לשישים אלף עמדות טעינה בארה״ב ובקנדה. בנוסף לכך, גנ׳רל מוטורס ו-EVgo הודיעו על הקמה משותפת של 2,700 עמדות טעינה מהירות (DC) של עד 350 קילוואט בחמש השנים הקרובות, 500 מהן יוקמו עוד השנה.


יכול לעניין אותך:


לפי הסטר, המהות אינה רק מספר המטענים אליהם רכבי החברה יוכלו לגשת ומספר חברות הטעינה המשתפות פעולה עם ג׳נרל מוטורס (אם כי אלקטריפיי אמריקה, חברת הבת של פולקסווגן, אינה שותפה לחגיגה). ״אנחנו יודעים כמה קריטית תשתית הטעינה ללקוחותיה וכיצד היא משחק תפקיד מרכזי במעבר לרכב חשמלי, ונהגי רכב חשמלי מנוסים יודעים שזה נושא מורכב יותר מאשר רק מספר המטענים הזמינים״ אמר בהצהרה.

האולטיום צ׳ארג׳ 360 אמורה לעזור בתכנון עצירות טעינה לאורך מסלול נסיעה וגם לאפשר תשלום אחיד. כמו כן, דרך האפליקציה ג׳נרל מוטורס מתכננת להציע אביזרים נוספים הקשורים לטעינה וכן שירות התקנות למטענים ביתיים, החל מהשנה הבאה. 

המטרה: להפחית את כאב הראש

בניגוד לטסלה, פולקסווגן או ריביאן, ג׳נרל מוטורס לא הקימה בעצמה רשת טעינה לרכבים חשמליים – והנהגים נדרשים להסתמך על חברות צד ג׳ שונות, שלכל אחת תכנה שונה, פריסה שונה, וצורך במינוי נפרד. כעת, השימוש אמור להיות קל ופשוט יותר עבור נהגי החברה.

האתגר של ג׳נרל מוטורס טמון בכך שהיא אינה המפעילה הישירה של עמדות הטעינה – ויהיה עליה להפעיל מערך ניטור על מנת להבטיח שרשתות הטעינה השונות אכן פועלות בהתאם להצהרת החברות השונות, ולשאוב מהן את המידע בזמן אמת על מנת להעבירו ללקוחות. הרבה מהמידע הזה תלוי ביכולות השירות של חברות הטעינה, וההשפעה של ג׳נרל מוטורס בכך היא מוגבלת ביותר.

רשת הטעינה בארה״ב (ולא רק בה) היא לא מופת של סדר וארגון – עם מפות לא אמינות, עמדות טעינה שסובלות מתחזוקה לקויה ואזורים נרחבים עם נגישות ירודה לתחנת טעינה. למרות שג׳נרל מוטורס לא תוכל לפתור חלק מהבעיות המהותיות של הרשת, היא הצהירה כבר כי בכוונתה לעשות ככל שביכולתה כדי להקטין את כאב הראש הכלול בטעינת רכבים חשמליים.

אבל מה עם רכבים?

האמר חשמלי בצבע לבן בשטח
האמר חשמלי בצבע לבן בשטח

ג׳נרל מוטורס היא חברת הרכב הגדולה בצפון אמריקה, ונמצאת עכשיו בשיאו של תהליך מיתוג מחדש של עצמה כחברת רכב חשמלי. עד כה, החברה התחייבה להשקיע עשרים ושבעה מיליארד דולר בפיתוח רכבים חשמליים ואוטונומיים עד אמצע העשור – הגדלה של ההשקעה המקורית שהוכרזה לפני פרוץ המגיפה בשנה שעברה.

החברה לא הצהירה על גודל ההשקעה הצפויה סביב הפיתוח של פלטפורמת הטעינה המאוחדת והקמת העמדות המהירות. כמו כן, רשת הטעינה של ג׳נרל מוטורס לא תהיה בלעדית, כך שגם רכבים של חברות אחרות יוכלו לגשת אליהם – מה שמתיישב גם עם הקו שנוקטת פורד, שגם בחרה בשיתוף פעולה עם חברות צד ג׳.

מנגד ניצבות רשתות הטעינה של טסלה וריביאן, שמתמקדות ביצירה של רשת בלעדית, עם יכולות בקרה ותחזוקה הדוקות יותר. עם זאת, הן לא מאפשרות לנהגים של חברות אחרות להשתמש בתשתית שלהן, או לתת לנהגיהן להשתמש במטענים של חברות אחרות. בינתיים, העובדה שאין סטנדרטיזציה של המטענים החשמליים בארה״ב מותירה את הזירה פתוחה לבלגן משמעותי.

עד כה חשפה ג׳נרל מוטורס רק קומץ דגמים חשמליים – ההאמר החשמלי שמתוכנן לסוף השנה הזו, ורכב הפנאי-שטח קדילאק ליריק המיועד לסוף 2022. פרט לכך, הוצגו שתי גרסאות של שברולט בולט. האולטיום צ׳ארג׳ 360 תתחיל לפעול ״באופן מלא״ בספטמבר הקרוב – בלי היצע רכבים משמעותי שיוכל להשתמש בה בארה״ב בינתיים.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button