- האופטיק הוא רכב פנאי חשמלי חדש מבית קאדילק
- דגם חשמלי רביעי למותג הרכב האמריקני
- שיווק הקאדילק אופטיק יחל בסין לקראת סוף שנת 2024
בקאדילק, מותג הרכב האמריקני ששייך לחברת ג'נרל מוטורס הציגו עד עתה 3 דגמים חשמליים: ליריק, סלסטיק וכמובן האסקלייד. מה שמשותף לשלושת הדגמים האלו, מלבד העובדה שהם משתייכים לאותו המותג זה תג המחיר הגבוה יחסית – עלותו של הליריק מתחילה מאזור ה-60,000 דולר, האסקלייד מאזור ה-130,000 דולר והסלסטיק בכלל מגיע עם תג מחיר של יותר מ-300,000 דולר.
במצב כזה רק מי שיכול להרשות לעצמו לשלם סכום של 60,000 דולר ויותר בעבור רכב יוכל ליהנות מקאדילק חשמלי – במותג האמריקני מעוניינים לשנות את המצב הזה ומציגים את האופטיק, קרוסאובר חשמלי חדש.
בקאדילק שומרים את הקלפים קרוב לחזה – הם הציגו את האופטיק לציבור שפקד את תערוכת הרכב בעיר הסינית גואנגג'ואו אבל לא סיפקו עליו שום פרטים – מלבד העובדה שמדובר בדגם 2025 ששיווקו יחל לקראת סוף שנת 2024, בתחילה בסין, ושיש לו 5 מקומות ישיבה.
לא נפח סוללה, לא טווח נסיעה, לא הספק טעינה מהירה, לא אבזור ולא מערכות בטיחות או נהיגה מתקדמות – בקאדילק שומרים את הקלפים קרוב לחזה. גם המחיר לא פורסם אבל כאן יש לנו הערכה שמדברת על אזור ה-45-50 אלף דולרים, מעט יקר יותר מדגמי הכניסה של המותג, ה-XT4 ודגם ה-XT5 הבנזיניים.
אבל אפילו בלי פרטיים רשמיים ואם נהיה לרגע חכמים, נבין שכנראה שקאדילק לא פיתחה פלטפורמה חדשה במיוחד בעבור האופטיק. הקרוסאובר החשמלי החדש של קאדילק צפוי לעשות שימוש בפלטפורמת האולטימום של ג'נרל מוטורס בגרסה הבינונית שלה, בדומה לבלייזר החשמלי של שברולט שעושה יותר מ-500 ק"מ בין טעינות, מחירו עומד על 45,000 דולרים והאמת שכשמסתכלים עליו מקרוב מגלים שהוא די דומה לאופטיק של קאדילק.
הקאדילק אופטיק צפוי להיות זמין בכמה רמות גימור – בסיסית עם מנוע חשמלי יחיד והנעה קדמית / אחורית ואולי אף סוללה קטנה יותר וגם רמות גימור יקרות יותר עם הנעה כפולה ושדרוג לנפח הסוללה ולטווח הנסיעה.
מלבד המתחרים מבית – דגמים מקבילים ממותגים אחרים שעושים שימוש באותה הפלטפורמה של האופטיק, בקאדילק ירצו בוודאי גם לנסות ולנגוס במכירות של המודל Y של טסלה, רכב הפנאי החשמלי הנמכר ביותר בארה"ב, שמבוקש על ידי מתעניינים מכל קשת הגילים. האם בזכות תג מחיר אטרקטיבי והיוקרה של מותג קאדילק יצליח האופטיק לעזור לקאדילק "להצעיר" את המותג שנתפס כיוקרתי ומבוגר? נצטרך לחכות בסבלנות לשנת 2025.