
קאדילק מאשרת כי יכנס דגם חשמלי נוסף לייצור, שיגיע לשווקים ב-2026 – קאדילק ויסטיק, רכב פנאי עם 7 מקומות, הממוקם בגודלו בין הליריק החשמלי, לאסקלייד IQ. הוויסטיק מצטרף לליין הדגמים ההולך וגדל של המותג, הכולל גם את האופטיק החשמלי, שנחשף לפני חודש.
בדומה למותגים אחרים שמבדלים את שמות הדגמים החשמליים שלהם, כמו פולקסווגן עם ה-ID ומרצדס עם ה-EQ, גם בקאדילאק הלכו על קו אחיד, אך אלגנטי יותר בו השמות של כלל הרכבים החשמליים שלהם מסתיימים בצירוף IQ – דוגמת הליריק (Liriq), אופטיק (Optiq), וכפי שניחשתם, גם הוויסטיק.
בשלב זה החברה לא סיפקה הרבה פרטים על הרכב החדש מעבר לעיצוב של הדגם, ואין נתונים על מערכת ההנעה, הסוללה, טווחי הנסיעה או האבזור של הרכב. הרכב עתיד להיות יקר יותר מהליריק, שמחירה מתחיל ב-58 אלף דולר בארצות הברית (במונחים ישראליים מדובר על רכב שמחירו באיזור ה-350 אלף שקלים וצפונה).

ולמרות שמדובר ברכב עם שלוש שורות מושבים, הוא כנראה לא הולך להיות הפתרון למחסור בהיצע הרכבים החשמליים עם 7 מקומות, בעיקר בשל מחירו שצפוי להיות גבוה. מי שאולי תוכל למלא חלק מהחלל היא הקיה EV9, אם כי תג המחיר שלה צפוי להיות גבוה מ-300 אלף שקלים.
הוויסטיק מבוססת על פלטפורמת האולטיום של ג׳נרל מוטורס. לפי ג׳נרל מוטורס הפלפטורמה החשמלית תומכת בסוללות בקיבולת של עד 200 קוט״ש, המאפשרות טווח נסיעה של מעל 700 ק״מ לטעינה, אך קשה לדעת באיזו סוללה תצויד הוויסטיק שתגיע לשווקים רק בעוד שנתיים.
נכון להיום הדגמים החשמליים של קאדילק לא נמכרים בישראל, וכנראה שלא נראה אותם מגיעים לארץ לפני שיחל השיווק שלהם באירופה. לפני כחודשיים החברה הודיעה כי היא תתחיל לשווק את הליריק החשמלי בשוויץ, כך שנראה שהחברה כבר מתכננת לייצר את הדגם גם עם מחבר טעינה אירופאי, שמתאים גם לעמדות הטעינה בארץ.