בעוד כולם מצפים ל- E-tron Sportback, אאודי חושפת את ה- e-tron 50 quattro, גרסת בסיסית של האאודי אי-טרון, בעלת ביצועים נמוכים יותר, ויציע תג מחיר מופחת.
ההבדל העיקרי בין שני הדגמים נעוץ בקיבולת הסוללה החשמלית, כשלדגם הבסיסי סוללה קטנה ב-25% מהדגם הרגיל, בקיבולת של 71kWh, בניגוד ל-95kWh בגרסה הרגילה, המזינה שני מנועים חשמליים, אחד לכל ציר גלגלים, בעלי הספק משולב של 308 כ"ס ומומנט של 55 קג"מ, בניגוד ל-402 כ"ס ו-67 קג"מ בדגם הרגיל. כתוצאה מהבדלים אלו, טווח הנסיעה של הגרסה הבסיסית יעמוד על כ-299 ק"מ לטעינה, 118 ק"מ פחות מהגרסה הרגילה.
כמו כן, נתוני התאוצה של הרכב הבסיסי טובים פחות, ועומדים על 7 שניות מ0-100, לעומת 5.7 בדגם הרגיל. הבדל נוסף בין שני הדגמים נעוץ ביכולות הטעינה המהירה שלהם, כשבדגם הבסיסי עוצמת הטעינה עומדת על 120KW לעומת 150KW בדגם הרגיל. הנתון עליו ההשפעה היא הנמוכה ביותר הוא המהירות המרבית, בו אין הבדל גדול, והוא מסתכם ב- 10 קמ"ש נוספים לטובת הגרסה הרגילה.
הייצור והמכירה של של ה- e-tron בגרסה המופחתת ביצועים, אמורים להתחיל בחודשים הקרובים באירופה, כשבבריטניה הן צפויות להתחיל בתחילת 2020. אין עדיין מידע לגבי השקה אפשרית של הרכב בשוק האמריקני.
התגובה של אוהדי הרכב החשמלי בארצות הברית היא קטלנית. רכב שתפקידו לומר לא בא לנו על חשמל. אנחנו אוהבים גאז
ולין. למרות שאפשר לייצר חשמלית. כי בכל רנה מידה האוודי נחותה ממודל שלוש של טסלה ויותר יקר.