fbpx

צפויה להגיע לשווקים ב-2021: מרצדס EQS עם טווח של 700 ק"מ והספק של 469 כ"ס

ספינת הדגל החשמלית החדשה המקבילה ל-S-Class, תציע כנראה מראה דומה ל-Vision EQS, דגם קונספט שנחשף בתערוכת הרכב של פרנקפורט ב-2019. על הכוונת של ה-EQS: טסלה מודל S ופורשה טייקן.

נכון לרגע זה התמונות היחידות של ה-EQS ששוחררו, חשפו את הרכב עם חליפת הסוואה מכובדת, אך במרצדס רמזו שהמראה של ה-"S-Class החשמלית", שואב השראה רבה מדגם ה-Vision EQS קונספט. 

דרך צבעי ההסוואה, אפשר בכל זאת לשים לב לגג פנורמי שנמתח לכל אורך הרכב, ומבנה שהוא יותר 'קופה' מה-S-Class – מה שמרמז על יכולות ספורטיביות של מכונית היוקרה החשמלית החדשה של מרצדס (פורשה טייקן, כבר אמרנו).

יכול לעניין אותך:

עדיין לא ממש ברור אילו מאפיינים עיצוביים של דגם הקונספט תשמר ה-EQS  – אנחנו מקווים שנראה לפחות את הגריל המואר (שכולל לא פחות מ-188 נורות LED!) ואת פסי התאורה הייחודיים שניתן לראות בחלקו האחורי של ה-Vision EQS קונספט, גם בגרסת הייצור הסדרתי. 

משפחת מרצדס EQ החשמלית בנסיעה בהסוואה
רכבי EQ של מרצדס (תמונה: דיימלר)

ה-EQS עושה שימוש בשני מנועים חשמליים שמפיקים יחד 469 כ"ס ותאוצה משוערת של 4.5 שניות מ-0 ל-100. טווח הנסיעה המשוער עומד על כ-700 ק"מ, ובמרצדס אומרים שהודות לתמיכה של הרכב במטען מהיר של 350 קילוואט, הטעינה ל-80% סוללה תיקח כ-20 דקות בלבד. ה-EQS מותאמת לרשת תחנות הטעינה המהירות IONITY – מיזם משותף לב.מ.וו, מרצדס, פורד וקבוצת פולקסווגן, שכבר פרוסה ומתפקדת ברחבי אירופה. 

רוצים לקבל את כל העדכונים על טסלה ועל רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

ניתן להעריך שנראה ב-EQS את מיטב המערכות הטכנולוגיות המתקדמות שיש לתחום להציע – כולל מערכות בטיחות ומערכות עזר לנהג. לפי מרצדס, ה-EQS תדע לפנות, להאיץ, לבלום ולשמור על נתיב הנסיעה ללא התערבות מצד הנהג – שדרוג משמעותית ביכולות הנהיגה האוטונומית. 

לפי מרצדס, הסוללות שיושבות במרכז הרכב, אמורות לשפר את היציבות בסיבובים ובנסיעה במהירות גבוהה, כמו כן, אנחנו עשויים לראות את מערכת ההיגוי החכמה לציר האחורי של מרצדס שנמצאת ב-S-Class החדשה, מותקנת גם ב-EQS. 

מרצדס EQS קונספט של הרכב החשמלי של מרצדס
גריל מואר, עם 188 נורות LED

ה-EQS צפויה להיות אף יותר מרווחת ומפנקת מה-S-Class המקבילה, הודות לבסיס גלגלים ארוך ומרחב פנימי גדול יותר שנוצר בזכות גודל הסוללות (קטנות יותר ממנוע בעירה פנימית). במרצדס אמרו שה-EQS שואבת השראה מעולם יאכטות היוקרה, כך שבטוח שיש למה לצפות. 

עוד ידוע שמרצדס ציידה את ה-EQS במערכת המולטימדיה והתקשורת החדשה שלה, MBUX שמה, שכוללת לפחות מסך מגע אחד – זהה לזה שנמצא ב-S-Class החדשה. אם במרצדס רוצים לאיים על שתי המתחרות שהזכרנו למעלה, תא הנהג של ה-EQS לא יכול לאכזב, ויצטרך להיות טכנולוגי באותה מידה, ואף יותר. 

הדמיה של המרצדס EQS החשמלית

לא יכולים כבר לחכות? ה-EQS צפויה להגיע לאולמות התצוגה באירופה ברבע האחרון של 2021 (כשהסיכון לעיכובים בעקבות נגיף הקורונה תמיד שם…). תג המחיר לא נחשף עדיין בצורה רשמית כמובן, אך צפוי לעמוד על כ-80,000 פאונד. 

ספינת הדגל החשמלית הכל-חדשה, מתווספת לדגמים האחרים ממשפחת ה-EQ, תת-המותג לרכבים החשמליים של מרצדס המתבססים על הפלטפורמה החשמלית החדשה של היצרן. בליין זה ניתן למצוא גם את גרסת ה-SUV של ה-EQS, את ה-EQE וגרסת ה-SUV ל-EQE, את ה-EQA ואת ה-EQB. 

מאמרים נוספים

תגובה אחת

  1. עד שמרצדס לא תתנהל כמו טסלה ותשלח עדכונים ברשת באופן רציף אני לא חוזר לקנות רכב שלהם (אני על s500e ומאוכזב מאוד מהתמיכה הגרועה של מרצדס בטכנולוגיה ) טסלה לעומת מרצדס עולה עלייה בכמה רמות באינטראקציה עם הלקוח שמקבל עדכונים רציפים בלי עלות ואם בעלות אז סבירה נהיגה אוטונומית מלאה תמיכה בעברית
    בקיצור מזל שטסלה נכנסה לישראל אני רק מקווה שמבחינת נוחות הנסיעה זה יהיה כמו מרצדס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button