fbpx

אאודי אי-טרון ספורטבק 55 – בישראל

אאודי מגדילה את היצע הרכבים החשמליים בישראל עם דגם חדש, גרסת קופה ספורטיבית לרכב הפנאי-שטח שלה. כמה זה עולה לכם? החל מ-546,000 ש"ח

צ'מפיון מוטורס, יבואנית אאודי בישראל, משיקה את דגם הספורטבק 55 – גרסה נוספת לרכב הפנאי-שטח החשמלי-יוקרתי שלה. האאודי אי-טרון המקורית הושקה בעולם בסוף שנת 2018, ובשנת 2019 הגיעה גם לישראל ונחלה פה הצלחה לא קטנה עם כמה מאות יחידות שעלו על כבישי המדינה – למרות תג מחיר גבוה יחסית. 

מאז הספיקה אאודי לצרף למשפחת האי-טרון גם את גרסת ה-50 הזולה יותר (שלא מגיעה לישראל), בעלת סוללה שקטנה ב-25% מזו של הגרסה הבכירה וטווח נסיעה קצר יותר. 

האי-טרון ספורטבק חולקת את אותה סוללת ליתיון יון בנפח 95 קוט"ש עם אחותה, אך מציעה טווח נסיעה עדיף משלה – עד 446 ק"מ (לפי תקן WLTP) אל מול ה-417 ק"מ של האי-טרון הרגילה.

מבחינת זמני טעינה, סוללת האי-טרון ספורטבק תטען ל-80% קיבולת בתוך כ-30 דקות בשימוש במטען מהיר בהספק של עד 150 קילוואט. 

צמד מנועים חשמליים מפיקים הספק של 402 כ"ס ולפי האתר העולמי של אאודי, צריכת האנרגיה החשמלית עומדת על בין 25.9–21.1 קוט"ש ל-100 ק"מ. 

רוצים לקבל את כל העדכונים על הרכבים החשמליים בארץ ובעולם?
הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

מה עוד חשוב לדעת על האאודי אי-טרון ספורטבק? 

אאודי e-tron ספורטבק בנסיעה על כביש בינעירוני

היא תעלה בישראל כ-546,000 ש"ח – שהם 6,000 ש"ח יותר מהאי-טרון 55 הרגילה בגרסה שכוללת את חבילת הלקשורי, וכ-20,000 ש"ח יותר מהאי-טרון בגרסה הבסיסית. מה לעשות, על עיצוב צריך לשלם.

התשלומים שיצטרכו בעלי האי-טרון הספורטיבית לשלם לא מתבטאים רק בפחות כסף בארנק – בגלל קו הגג שיורד נמוך יותר מאחורה מבגרסת האי-טרון הרגילה, הנוסעים מאחורה מאבדים כ-22 מ"מ ממרווח הראש, ותא המטען מאבד 45 ליטרים מהקיבולת שלו. למרות הצמצום, תא המטען של האי-טרון ספורטבק עדיין גדול משמעותית מזה של המתחרה העיקרית שלו, היגואר I-Pace

האאודי אי-טרון ספורטבק מצויד במערכת מתלי אוויר אדפטיבית שמגיבה בזמן אמת לתנאי הדרך, מה שאמור לשפר בצורה משמעותית את חווית הנסיעה, ובפנסי Digital Matrix LED קדמיים – טכנולוגיה חדשנית המאפשרת לנהג לקבל טווח ופיזור מרבי של התאורה מבלי לסנוור את שאר משתמשי הדרך תוך התאמה לתוואי הכביש, ובכך מעניקה לו ראות מיטבית.

בפנים, מצויד האי-טרון ספורטבק בשלושה מסכים, שניים מהם מסכי מגע, מערכת שמע מקורית של אאודי, בקרת אקלים, מושבים קדמיים חשמליים עם אופציות זכרון שונות ועוד. מי שירצה להתפנק אף יותר, יוכל להזמין את חבילת הלקשורי שאאודי מציעה לאי-טרון ספורטבק, הכוללת מערכת שמע משודרגת, מצלמה היקפית, חישוקים מעוצבים ועוד תופינים. 

בתחום הבטיחות מציע האאודי אי-טרון ספורטבק בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב, זיהוי שטח מת, ניטור מרחק מלפנים ובלימה אוטומטית בעת חירום, מצלמת חנייה אחורית וחיישני חנייה קדמיים ואחוריים עם חיווי ויזואלי ועוד. 

פנים הרכב של האאודי אי-טרון ספורטבק

התחרות לאי-טרון מחכה לה מבית – בדמות אחותה הגדולה האי-טרון 55 הרגילה, מבריטניה, שם מחכה לה יגואר I-Pace, ומגרמניה – שם מחכה לה מרצדס עם ה-EQC החדש שלה. זירת הרכבים החשמליים בחצי מיליון שקל ומעלה מתחממת ובעתיד צפויה להתחמם אף יותר, עם הגעתו של ה-iX החדש של ב.מ.וו. 

הזווית שלנו (בקטנה…) 

האי-טרון בגרסה הרגילה הוא הרכב החשמלי הכי נמכר בישראל אחרי ה-MG ZS EV, בהחלט הישג מרשים לרכב יוקרתי שמתומחר במאות אלפי שקלים.

עם העיצוב הספורטיבי והמסוגנן יותר של גרסת הספורטבק, אאודי מקווה לתפוס את תשומת ליבם של קהלי יעד חדשים – צעירים, אוהבי סטייל, וגם קהל נשי שמעדיף רכבים מעוצבים, ולהמיר אותם לתחבורה חשמלית. אם יצליחו בצ'מפיון להעלות עוד כמה מאות יחידות של רכבים חשמליים על כבישי המדינה – הרי זה משובח.  

אנחנו כמובן שמחים לשמוע על כל דגם של רכב חשמלי שמגיע, בלי קשר לכמה הוא עולה. הצמא למגוון גדול של רכבים חשמליים שיציעו טווח נסיעה של 300 ק"מ + בין טעינות, יחד עם תג מחיר שמתאים לחתכים גדולים יותר באוכלוסיה קיים וגדל מיום ליום, וזו הבשורה האמיתית ששוק הרכב המקומי צריך כדי להגביר את זרימת הנהגים במעבר לתחבורה חשמלית ונקייה. אנחנו מחכים לרגע הזה בכיליון עיניים.  

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button