סטיישן או וואגון (נשמע יותר טוב) זו אמנם לא התצורה המועדפת על הנהג הישראלי – הוא חובב קרוסאוברים גבוהים שעושים לו הרגשה כאילו שהוא נוהג בג'יפ – אבל באירופה המצב קצת שונה, ורכב כמו האאודי A6 אבנט אי-טרון, עושה הרבה היגיון.
הרכב שמוצג בתמונות כאן הוא למעשה גרסת סטיישן של ה-A6 החשמלית, הסדאן היוקרתית שהוצגה כקונספט ב-2021 ואמורה להגיע לייצור בשנת 2024, אחיו החשמלי של ה-A6 בגרסת הבעירה הפנימית ובן דוד של המקאן החשמלי – רכב הפנאי של פורשה שעתיד גם הוא להיות מוצג בשנת 2024 – הדגמים האלו יבנו על בסיס פלטפורמת ה-PPE של קבוצת פולקסווגן (Premium Platform Electric) שמיועדת לרכבים יוקרתיים.
פלטפורמת ה-PPE היא פלטפורמה סקיילבילית – אפשר להאריך, להגביה ולהרחיב אותה על פי דרישה, כך שהיא יכולה להוות בסיס למגוון גדול של דגמים.
הפלטפורמה החדשה מציעה טעינה מהירה בהספק מקסימלי של 270 קילוואט – ותוספת של כ-300 ק"מ לטווח הנסיעה בתוך כ-10 דקות בלבד או טעינה ל-80% מהקיבולת בתוך פחות מ-25 דקות. כמובן שזה מרשים אך האתגר כאן יהיה למצוא עמדה שכזו שפתוחה לציבור הרחב.
ה-A6 אבנט אי-טרון מצויד בסוללה גדולה בנפח של 100 קוט"ש שמייצרת טווח נסיעה של כ-700
ק"מ (על פי תקן WLTP) – כיאה לרכב "טורינג" שנועד לכסות מרחקים ארוכים. יש כאן שני מנועים חשמליים שמייצרים יחד הספק של כ-470 כ"ס ותאוצה ממצב עמידה למהירות של 100 קמ"ש בפחות מ-4 שניות. או כמו שאומר הסלוגן – אל תשכחו לוודא שכולם חגורים מלפנים – וגם מאחור.
האאודי A6 אבנט אי-טרון צפוי להיות זמין גם בגרסאות הנעה כפולה וגם בגרסאות הנעה אחורית.
גלגלי 22 אינטש גדולים מקנים לרכב מראה ספורטיבי, ויש גם מתלי אוויר שיאפשרו ל-A6 אבנט לייצר חוויית נסיעה איכותית כיאה לרכב מתוצרת אאודי – למרות המשקל הגבוה.
מראות הצד הוחלפו במצלמות חכמות ופרוג'קטורים מיוחדים מציגים התראות בצידי הרכב – כמו ברכות כאלו או אחרות לנוסעים והודעות שמתריעות בפני רוכבי אופניים / הולכי רגל על דלת שהולכת להיפתח – פיצ'ר מגניב אם כי לא בטוח עד כמה שימושי.
על פי אאודי, פרוג'קטורים אלו יכולים גם להקרין משחקי וידאו מחוץ לרכב כאשר הוא חונה… מישהו אמר טסלה?
על הכוונת של האאודי A6 החשמלית מתחרים מבית – כמו המרצדס EQS ו-i6 של ב.מ.וו שעדיין לא נחשף אבל קרוב לוודאי שכבר עובדים עליו ומחוץ – טסלה מודל S, לוסיד אייר, פולסטאר 5 ועוד – אבל לאף אחת מהן אין עדיין גרסת סטיישן מגניבה כמו האבנט.
נכון להיום, המתחרה הישירה של הסטיישן החשמלית של אאודי היא הפורשה טייקן בגרסת הקרוס טוריזמו – אחד הרכבים שאנחנו יותר אוהבים כאן במערכת.
ורק שאלה אחת נותרה פתוחה – האם נזכה לראות את האאודי A6 אבנט אי-טרון גם בגרסת RS6 שרירית?