fbpx

טסלה מודל S פלייד משיגה שיא תאוצה חדש

9.2 שניות לרבע מייל - מהיר יותר מבוגאטי שירון ספורט, פורשה 918 ספיידר ומקלארן P1 - והרשימה עוד ארוכה.

על הנייר, אנחנו יודעים שגרסת הפלייד של טסלה מודל S הוא רכב עם ביצועים מסמרי שיער – הספק של מעל ל-1,000 כ"ס, מהירות מירבית של מעל ל-300 קמ"ש ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך פחות מ-2 (!) שניות – שתגרום למרבית מכוניות העל בעולם (שעולות עשרות ואף מאות אלפי דולרים יותר) לסור מהדרך בבושת פנים – אבל מה עם הביצועים בשטח? ובכן – השיא האחרון שהמודל S פלייד משיגה, בהחלט משקף את מה שכתוב על הנייר.

רוצים לקבל את כל העדכונים על טסלה ועל רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

לפי דיווח של ג'יי לנו (למי שלא יודע, מנחה תוכנית הלייט נייט לשעבר הוא אחד הגורואים המוטוריים הגדולים בארה"ב בפרט ובעולם בכלל, ומתחזק תוכנית רכב משלו בשנים האחרונות) שפורסם באתר Electrek, הטסלה מודל S פלייד היא המחזיקה החדשה בשיא התאוצה לרבע מייל – 9.2 שניות, כשמאחוריה אפשר למצוא מכוניות אקזוטיות ויקרות (להחריד) כמו מחזיקת השיא היוצאת בוגאטי שירון ספורט (9.4 שניות) שעולה כמעט 4 מיליון דולרים, שיאנית שנת 2015 פורשה 918 ספיידר (9.7 שניות) שעולה (יד 2) בין 1.5 ל-1.7 מיליון דולר, מחזיקת השיא ל-2010 בוגאטי ויירון (9.9 שניות) שעולה כ-1.9 מיליון דולר ועוד.

טסלה מודל S בצבע כחול, מבט צד
טסלה מודל S (צילום: Tesla Inc.)

בואו לא נשכח – מדובר על מכונית 4 דלתות (טסלה) שמביסה (עם הצד המעליב) את מכוניות העל המובחרות ביותר. זה מספק לנו עוד הוכחה לעוצמת החשמל ולעובדה שלא משנה אילו מנועי בעירה פנימית ואילו רכיבים סופר מתקדמים תקחו – המנוע החשמלי יוצא כשידו על העליונה.


יכול לעניין אותך:


לנו, שלא היה במסלול Famoso Raceway בקליפורניה (שם נקבע השיא) במקרה, הוא אחד מעיתונאי הרכב היחידים שעובד ישירות מול טסלה, שכזכור, לא מתחזקת כחברה חשבונות סושיאל מדיה קלאסיים כמו פייסבוק, אינסטגרם או טוויטר (נכון שיש את חשבון הטוויטר הרשמי של אילון מאסק, אבל הוא עוסק גם בנושאים שהם לא טסלה). 

לנו עדכן שהשיא אושר על ידי נציג רשמי של אגודת ה'הוט-רוד' האמריקנית (שאחראית על מרוצי הדראג), מה שהופך למעשה את השיא לקביל ורשמי.

שיא המהירות הזה, עוזר לנו להבין אולי למה החליט אילון מאסק לבטל את גרסת ה-S פלייד פלוס, שהייתה אמורה להיות קיצונית אף יותר.

למרות ש-9.2 השניות האלו בהחלט נשמעות מרשימות, יש רכב חשמלי שעשה את זה מהר יותר – רק השבוע (נכון לכתיבת שורות אלו בתאריך ה-13.6.21), השיגה הרימאק נברה, שמפיקה הספק של מעל ל-1,900 כ"ס ועולה יותר מ-2 מיליון דולר, שיא של 8.6 שניות למיאוץ של רבע מייל (כשהיא משאירה אבק לפרארי SF90 ההיברידית שהייתה לצידה, שמפיקה הספק של מעל ל-1,000 כ"ס) אך מדובר בשיא לא רשמי, ולכן הפלייד נשארת כמחזיקה הרשמית הנוכחית בשיא.

מאמרים נוספים

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button