fbpx

מרצדס EQS בישראל, עם טווח של 770 קילומטרים

כלמוביל השיקה היום בישראל את ספינת הדגל החשמלית של מרצדס, מרצדס EQS. גילי פריאנטה, מנכ"ל מרצדס ישראל: "מרצדס EQS מציגה את הרף החדש של עולם הרכב החשמלי. בשנת 2022 כ-20% ממכירות מרצדס בישראל יהיו של דגמים חשמליים והיברידיים."

ספינת הדגל החשמלית של מרצדס נוחתת בישראל, מרצדס EQS, והיא כנראה אחד הרכבים החשמליים המפוארים ביותר שמוצעים למכירה כיום. ה-EQS מקבילה ל-S קלאס, והיא המכונית הראשונה של המותג המבוססת על פלפטורמה ייעודית לרכבים חשמליים.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

ה-EQS מוצעת בישראל בשתי גרסאות – גרסת הנעה אחורית עם 333 כוחות סוס וטווח נסיעה של 770 קילומטרים לפי התקן, או בגרסת הנעה כפולה עם 523 כוחות סוס וטווח נסיעה של 627 קילומטרים לפי התקן.

טווח נסיעה וסוללה

מרצדס EQS בנסיעה על כביש

ה-EQS מכוונת גבוה מאוד (או רחוק אם תרצו) והיא מצוידת בסוללה של 108 קוט״ש שנותנת לה טווח של 770 קילומטרים לפי התקן (בגרסת ה-450+) – נכון לעכשיו הרכב עם טווח הנסיעה הגבוה ביותר שיש בייצור סדרתי. ל-EQS יש טווח גבוה מאוד הודות כמובן לנפח הסוללה יחד עם מקדם גרר נמוך במיוחד.

בעולם האמיתי כנראה שהטווח יהיה באיזור ה-600 קילומטרים (לצורך המחשה נסיעה מקרית שמונה לאילת היא כ-500 קילומטרים). במדינה קטנה כמו ישראל יכול להיות שעם רכב כזה לא תשתמשו בטעינה מהירה או ציבורית לעולם.

אם תרצו להטעין את הרכב בטעינה מהירה, ה-EQS תומכת בטעינה מהירה בהספק של עד 200 קילוואט. בהספק כזה תוכלו לקבל טווח נסיעה של כ-300 קילומטרים ברבע שעה בערך. עלות טעינה של הרכב בעמדת טעינה ביתית תעלה כ-60 שקלים.

הנעה ונהיגה

גרסת ה-EQS 450+ מגיעה עם הנעה אחורית בהספק של 333 כ״ס ותאוצה של 6.2 שניות מאפס למאה קמ״ש. לגרסת ה-580 הנעה כפולה עם 523 כוחות סוס, ותאוצה של 4.3 שניות מאפס למאה קמ״ש. בהמשך צפויה להגיע גם גרסת ה-EQS 53 AMG עם הנעה כפולה של 630 כוחות סוס ותאוצה ל-100 קמ״ש ב-3.5 שניות.

כל הגרסאות תומכות גם בנהיגה עם דוושה אחת, והיכולת לבחור בין מספר דרגות של בלימה רגנרטיבית.

ל-EQS יש מתלי אוויר אדפטיביים, והיגוי אחורי שמשנה את פעולתו כתלות במהירות הרכב. בנוסף היא תומכת בנהיגה אוטונומית בדרגה 3 (תוכלו למצוא מידע נוסף על דרגות האוטונומיה של רכבים כאן), סביר להניח שהיא תוכל להתנייד בכבישים מהירים ללא צורך בהתערבות של הנהג.

פנים הרכב

מסך ה-MBUX Hyperscreen של המרצדס EQS

עיצוב הפנים של מרצדס EQS בהחלט יוצא דופן. המסך הענק בקדמת הרכב נותן לו לוק עתידני, עם מספר עיצובים שונים למושבים (שיש להם תוכניות שונות לעיסוי). כמובן שפנים הרכב מאובזר ומצויד היטב, והוא כולל גג שמש פנורמי, בקרת אקלים עם 4 איזורים נפרדים, חימום מושבים, טעינה אלחוטית לנייד גם במושבים האחוריים, ומסכים גם ליושבים מאחור.

המושבים האחוריים במרצדס EQS החדשה

ה-EQS ארוכה יחסית, באורך של 5.21 מטרים (ארוכה במעט מה-S קלאס), ופנים הרכב מרווח מאוד הודות לבסיס גלגלים גדול (3.21 מטרים).

מחיר וגרסאות

  • מרצדס 450 EQS רמת גימור Platinum plus EV – מחיר 890,000 שקלים.
  • מרצדס 450 EQS רמת גימור Platinum plus AMG Live EV – מחיר 990,000 שקלים.
  • מרצדס EQS 580 4Maticרמת גימור Platinum plus EV – מחיר 1,290,000 שקלים.
  • מרצדס EQS 580 4Matic רמת גימור Platinum plus AMG Live EV – מחיר 1,390,000 שקלים.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button