המשאית החשמלית של חברת ווינדרוז טכנולוגיה (Windrose Technology) מגיעה עם סוללה בנפח של 729 קוט"ש, מציעה טווח נסיעה של 600 ק"מ על פי התקן הסיני (CLTC), טווח נסיעה שמושג במצב שהמשאית מועמסת במשקל המירבי שהיא מסוגלת לשאת – 49 טונות, כך טוענת היצרנית.
הצהרה כבדת משקל, תרתי משמע.
בווינדרוז מתמקדים כרגע במבחנים שיבטיחו שתפקודה של המשאית החשמלית שלהם עומד בסטנדרטים, ומשקיעים בכך את מירב המשאבים. לצד מבחנים בתנאי מזג אוויר ותנאים טופוגרפיים קשים, יצאה המשאית למסע של 1,500 ק"מ מסין לצרפת, כשהיא ממותגת בלוגו של חברת דקטלון, קמעונאית הספורט, אחת הרוכשות הראשונות של המשאית החשמלית של ווינדרוז.
בתמונה הראשית באתר החברה נראית המשאית החשמלית של ווינדרוז רתומה לנגרר גדול סגור, נגרר גדול פתוח ועם ארגז פתוח ללא נגרר. רמז לשלל האפשרויות.

שיתוף פעולה נוסף של ווינדרוז הוא עם חברת בורג-וורנר (BorgWarner), שהציגה לאחרונה עמדת טעינה אולטרה מהירה, עם מערכת קירור נוזל והספק טעינה מירבי של 960 קילוואט – על פי הצהרות החברה, עמדת הטעינה הזו מסוגלת להוסיף כ-400 ק"מ לטווח הנסיעה של המשאית החשמלית של ווינדרוז בתוך כחצי שעה בלבד.
ואיך היא בהשוואה לטסלה סמי?
אתם בטח שואלים את עצמכם, אז בדקנו.
המשאית החשמלית של טסלה מצוידת בסוללה בנפח מוערך של 900 קוט"ש שמעניקה לה טווח נסיעה של כ-800 ק"מ בין טעינה לטעינה. מטעני המגה-צ'ארג'ר של טסלה שיוצרו במיוחד בעבור הסמי, יחזירו לסוללה כ-70% מתכולתה בתוך כחצי שעה של טעינה.
כאשר בוחנים את תא הנהג של המשאית החשמלית של ווינדרוז, די ברור מאיפה הוא שואב השראה. במשאית החשמלית הסינית, הנהג יושב גם כן באמצע, רק שבמקום שני מסכי תצוגה שבסמי, הוא מקבל ארבעה.

ובלי נשכח את מסע ה-1,700 ק"מ ב-24 שעות, שסיימה לאחרונה טסלה סמי של פפסי לאחרונה, שאין ספק ששימש השראה למסע של המשאית החשמלית הסינית.
אבל רגע, לפני שאתם רצים להתקשר לאילון מאסק ומודיעים לו שאתם מבטלים את הטסלה סמי שהזמנתם, כדאי לזכור שלמרות המראה שמזכיר מאוד את הסמי וההישגים המרשימים שהספיקה המשאית החשמלית של ווינדרוז לרשום, חשוב לזכור שמדובר בחברה צעירה מאד, שהוקמה בסה"כ לפני כשנתיים, בשנת 2022, כך שהיינו מחכים לפני שהיינו מכריזים עליה כמתחרה אמיתית למשאית החשמלית של טסלה.
על ווינדרוז

חברת ווינדרוז טכנולוגיה הוקמה כאמור בשנת 2022 על ידי היזם הסיני וואן האן (Wen Han), בוגר אוניברסיטת סטנפורד בקליפורניה. באתר החברה נכתב כי היא שואפת "לחולל מהפכה בעסקי ההובלה בדרכים בסין, ארצות הברית, אירופה ושווקים אחרים"
הרכב המועצה המייעצת של ווינדרוז כולל בכירים ממיטב החברות כמו ג'ילי, לי-אוטו, טויס-אר-אס, סטארבקס, וקוקה-קולה.
ברור שזה העתק מדוייק של המשאית של סטלה.
לסינים אין בושה בכל מה שקשור ל-reverse engineering.
כדי לייבש את השוק הסיני צריך להפסיק לרכוש רכבים סיניים!!!
זה הזמן.