fbpx
Trending

שברולט סילברדו EV בישראל: 520 כ״ס ו-720 ק״מ טווח

קבוצת UMI, יבואנית שברולט, קאדילק, איסוזו, מקסוס, גרנדיר ופורתינג בישראל החלה במכירה של הטנדר החשמלי שברולט סילברדו EV. הסילברדו מצוידת בהנעה כפולה ובסוללה גדולה המספקת לו טווח נסיעה גבוה. המחיר עומד על 421,200 שקלים.

למרות מיעט הדגמים בישראל, שוק הטנדרים החשמליים פורח בארצות הברית, עם מספר רב של דגמים ממספר יצרניות וותיקות וצעירות (כמו טסלה או ריביאן). בניגוד לחלק מרכבי העבודה המגיעים מאירופה, שוק הטנדרים האמריקאי מתהדר בדגמים חזקים, עם סוללות גדולות ויכולות טעינה מרשימות – מה שהופך את הטנדרים האמריקאים לכלי עבודה לכל דבר.

שברולט סילברדו EV הוא הטנדר החשמלי האמריקאי הראשון שמגיע לישראל בייבוא רשמי, לאחר שהטנדר החשמלי מבית היצרנית הסינית, פוטון אי-טונלנד, הגיע לישראל לפני חודשיים, יחד עם עוד מספר טנדרים חשמליים המשווקים ביבוא מקביל.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

הסילברדו החשמלי, שנחשף לראשונה בתערוכת CES לפני יותר משנתיים, מבוסס על פלטפורמת האוליטיום של ג׳נרל מוטורס, פלטפורמה שנועדה לשרת מגוון רחב של רכבים חשמליים, ומציעה בין היתר סוללה גדולה מאוד, בקיבולת של עד 200 קוט״ש, בה מצויד הסילברדו החשמלי. סוללה זו מספקת לרכב טווח נסיעה גבוה שמתאים לרכב עבודה, ומאפשרת לסילברדו לשמש כרכב תפעולי.

סוללה, טווח והנעה

שברולט סילברדו EV גורר כלי עבודה כבד

הסילברדו החשמלי מגיע לישראל בגרסה ורמת גימור אחת – Work Truck, המצוידת בהנעה כפולה בהספק משולב של 510 כ״ס עם מומנט של 85.1 קג״מ עם תאוצה מעמידה ל-96 קמ״ש ב-5.4 שניות. לסילברדו יש כושר העמסה של 650 ק״ג יחד עם יכולת גרירה של עד 3.5 טון, ומרווח גחון של 22.6 ס״מ.

הטנדר מצויד בסוללה של 200 קוט״ש, המספקת טווח נסיעה מוצהר של 720 ק״מ לפי תקן EPA (שנוטה להיות מחמיר יותר מתקן WLTP). בזכות הסוללה הגדולה, טווח הנסיעה בעולם האמיתי צפוי לנוע באיזור ה-650 ק״מ ללא העמסה, ועם העמסה של מאות ק״ג צפוי לנוע באיזור ה-500 עד 650 ק״מ בפועל, כתלות בסגנון הנהיגה ובדרך.

נציין שבמקרה של חיבור גרר במשקלים גבוהים, טווח הנסיעה צפוי לרדת עוד יותר, גם כאן כתלות במשקל העמסה, במהירות הנסיעה ובצורת הנגרר. במבחן גרירה שנעשה בארצות הברית, הסילברדו החשמלי הצליח לגמוא מרחק של 370 ק״מ כאשר הוא גורר טרקטור במשקל של 3 טון. מדובר בטווח נסיעה מרשים בעיקר ביחס לישראל – מרחק המקביל לנסיעה מחיפה לבאר שבע וחזור.

מעבר לכך הסילברדו מאפשר טעינה מהירה מאוד בהספק מקסימלי של 350 קילוואט – המאפשר טעינה של 100 ק״מ של טווח בפחות מעשר דקות של טעינה בלבד. נציין שנכון להיום בישראל אין עמדות מתאימות לטעינה במהירות כזו, אך תוכלו לחבר את הרכב לאחת מעמדות הטעינה המהירות בהספק של 180 קילוואט – בעמדה כזו תוכלו לקבל עוד 100 ק״מ של טווח בפחות מ-15 דקות של טעינה.

פנים הרכב ואבזור

סביבת הנהג ומערכת המולטימדיה בשברולט סילברדו EV

לסילברדו יש חמישה מקומות ישיבה בסיס גלגלים של 3,701 מ״מ (בדומה לפורד F-150 וארגז באורך 1,550 מ״מ. ניתן לקפל את המושבים האחוריים לצורך הגדלת שטח הארגז. בנוסף יש לו תא מטען קדמי (Frunk) בנפח של 303 ליטרים.

תא מטען קדמי עצום בנפח 311 ליטרים בשברולט סילברדו החשמלי

הטנדר מצויד בשקעים חשמליים גם בפנים הרכב ובארגז האחורי שיכולים לספק 240 וולט, אליהם ניתן לחבר כלי עבודה, להטעין מכשירי חשמל או לחבר ציוד שטח כמו תאורה וכו׳.

שקעי טעינה בשברולט סילברדו EV

הסילברדו החשמלי מציע אבזור עשיר, הכולל מסך מולטמדיה בגודל 11.3״ עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 8״, ארבע יציאות USB-C, בקרת אקלים דו-איזורית, שמשות כהות בחלונות האחוריים, מושבים בריפוד עור סינתטי, רצפת PVC ומראות צד מתקפלות אוטומטית.

מבחינת בטיחות הרכב מצויד בין היתר ב-6 כריות אוויר, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי שטח מת, בלימה אוטונומית בחירום, זיהוי תמרורים, חיישני חניה אחוריים, מצלמות חניה היקפיות עם מבט מעוף ציפור, התראה על תנועה חוצה מאחור, התראה על אופניים המגיעים מהצד ועוד.

עלות טעינה ואחזקה

שקע הטעינה בטנדר החשמלי שברולט סילברדו EV

אחד היתרונות העיקריים של רכב מסחרי חשמלי הוא עלויות התחזוקה והטעינה הנמוכות ביחס לרכבי דיזל או בנזין מקבילים. את סוללת השברולט סילברדו החשמלי ניתן לטעון בעלות של כ-120 שקלים בלבד בטעינה ביתית, מה שמאפשר עלות נסיעה של כ-20 עד 25 אג׳ לקילומטר נסיעה, זאת לעומת עלות נסיעה של 80 עד 110 אג׳ בטנדר דיזל מקביל.

בנסועה שנתית של 30,000 ק״מ, חסכון זה יכול להסתכם לכ-24,000 שקלים בשנה. רכבים שנמצאים יותר על הכביש צפויים להגיע לחסכון גבוה יותר. בנוסף במקרה של טעינה בעסק או בתעריף תעו״ז, עלות הטעינה במהלך הלילה יכולה לעמוד על 70-100 שקלים בלבד – המייצגים עלות חשמל של 12-16 אג׳ לק״מ.

מעבר לכך עלות התחזוקה של רכב חשמלי נמוכה ביחס לרכבי דיזל, בעיקר בזכות מיעוט בחלקים נעים, ומערכת הנעה פשוטה יותר – דבר שצפוי להגדיל את החסכון השנתי עוד יותר.

מידות

מידה
אורך5,921 מ״מ
בסיס גלגלים3,701 מ״מ
רוחב ללא מראות2,129 מ״מ
רוחב עם מראות 2,395 מ״מ
גובה1,999 מ״מ
מרווח גחון קדמי226 מ״מ
זווית גישה21.7 מעלות
זווית נטישה22.9 מעלות

מחיר ואחריות

  • שברולט סילברדו EV חשמלי – Work Truck – החל מ-421,200 ש״ח (360,000 + מע"מ).

שברולט סילברדו EV במשקל גדול מ 4.5 טון ומצריך רשיון ג׳. אחריות על הרכב 3 שנים או 100,000 ק״מ, יחד עם אחריות סוללה של 8 שנים או 160,000 ק״מ.

הזווית שלנו

כפי שאמרנו בהתחלה – ּשוק הטנדרים החשמליים פורח בארצות הברית, ולא במקרה, היצרניות האמריקאיות, מג׳נרל מוטורס, דרך פורד ועד טסלה וריביאן, משקיעות ברכבי עבודה פרקטיים, נוחים, חזקים עם טווחי נסיעה גבוהים ויכולות טעינה מהירות.

גם במקרה של השברולט הסילברדו החשמלי – מדובר בטנדר חשמלי עם טווח נסיעה גבוהה ופרקטי, במיוחד ביחס למדינת ישראל שמתאפיינית במרחקי נסיעה קצרים, כך שהרכב מתאים לעסקים וליחידים המחפשים רכב עבודה.

בצד החסרונות ניתן למנות את כושר ההעמסה של הטנדר, שעומד על 650 ק״ג, נמוך ביחס לטנדרים כמו פורד F-150 לייטנינג (עם 900 ק״ג) ואף ביחס לגרסת הדיזל של הסילברדו. יחד עם מחירו של הרכב, שמתחיל מ-360,000 שקלים (לפני מע״מ), מה שממצב אותו בצד היקר של הטנדרים בסגמנט שלו.

מהצד השני עלות התחזוקה הכוללת של שברולט סילברדו EV יכולה להיות נמוכה יותר ברכבים עם נסועה גבוהה, שם החסכון השנתי יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים בשנה – במקרה כזה הגרסה החשמלית של הטנדר יכולה להיות משתלמת יותר כלכלית למרות מחירו ההתחלתי.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button