fbpx

האיווקו eMoovy החשמלי החדש הוא בעצם יונדאי בתחפושת 

הפלטפורמה הייעודית החדשה של יונדאי לרכבים מסחריים חשמליים תופסת את תשומת ליבם של יצרני רכב נוספים.

ברכבי נוסעים חשמליים הפלטפורמה מגיעה בדרך כלל "עירומה" – סוללה, שלדה, מנועים וגלגלים, ועלייה מולבשים תא הנוסעים והמעטה החיצוני. הפלטפורמה החדשה של יונדאי לוקחת את זה צעד אחד קדימה – הפלטפורמה היא למעשה כבר רכב מוכן עם קבינה סגורה וחלק אחורי חשוף, אותו ניתן להתאים עם ארגז סגור, ארגז מקורר, ארגז פתוח ועוד – על פי צרכי הלקוח.

מה המטרה של יונדאי במהלך הזה? למכור את פלטפורמת ה-eLCV למעשה לכל יצרן רכב שרוצה להציג רכב מסחרי משלו, אבל מעוניין לחסוך את כל ה"האסל" שכרוך בלפתח אחד כזה מ-0, לעשות קצת מזומן, אבל בעיקר למצב את עצמה כמובילת דרך בתעשיית הרכבים המסחריים החשמליים.

הפלטפורמה החדשה של יונדאי הוצגה אמנם לא מזמן אבל יש כבר קונים – האיווקו eMoovy החדש שנחשף בתערוכת IAA מוביליטי 2024 הוא למעשה יונדאי בתחפושת.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

הפרטים הטכניים שפורסמו לגבי האיווקו eMoovy כוללים את נפחי שתי הסוללות עימן הוא מוצע, בנפח של 63 קוט"ש או 76.1 קוט"ש, עם טווח נסיעה מירבי שעומד על 320 ק"מ על פי תקן WLTP וארכיטקטורת 800V שאמורה להבטיח ביצועי טעינה מהירים במיוחד – ביונדאי טוענים לתוספת של 100 ק"מ לטווח הנסיעה בכל 10 דקות של טעינה מהירה. לא ידוע אם טווח הנסיעה המוצהר הוצג בנסיעה רק של עם קבינה ללא חלק אחורי וללא משקל – יש לנו תחושה שכן.

תצורת ארגז פתוח של איווקו eMoovy חשמלי

האיווקו eMoovy בעל יכולות V2L כך שהרכב לא רק צורך חשמל אלא גם יכול לשמש כמקור אנרגיה עבור רכבים או מכשירים אחרים, פיצ'ר יעיל מאד ברכבים המיועדים לעבודה. האיווקו eMoovy מציע יכולת העמסה של 1.5 טונות, עם מפתח אחורי נמוך שאמור להקל על משימת ההעמסה.

פנים הרכב וסביבת הנהג של איווקו eMoovy חשמלי

הקבינה של האיווקו eMoovy כוללת מסך תצוגה 10.25 אינטש ועוד מגוון פיצ'רים בטיחותיים ועזרים מתקדמים לנהג כמו אפליקציית ניווט מובנית, שליטה על נעילת הרכב ועל הטמפרטורה דרך הטלפון החכם, התראת התנגשות ומערכת עזר לשמירה על נתיב ועוד. האבזור הפנימי והעיצוב החיצוני של האיווקו eMoovy שואבים השראה במידה רבה מהסטאריה, המיניוואן הלא חשמלי של יונדאי.

מה שלא ראינו כאן בכלל זה אזכור לטכנולוגיית ה-Easy Swap שמאפשרת החלפה מהירה של חלקו האחורי של הרכב בעזרת מערכת של חיבורים מהירים ומגנטים חזקים. נכון לכתיבת שורות אלו, לא ברור אם טכנולוגיה זו נשארת בגדר קונספט או שהיא תהיה זמינה בדגמים שמגיעים לייצור סדרתי. עוד מידע על טכנולוגיית ה-Easy Swap מחכה לכם כאן.

שקע הטעינה של איווקו eMoovy חשמלי

האם אנחנו צפויים לקבל בעתיד עוד דגמים חשמליים של איווקו שמבוססים על יונדאי ואולי אפילו ההפך?

"ה-eMoovy הוא הרכב החדש לחלוטין הראשון שנולד מהשותפות שלנו עם יונדאי, עדות למחויבות המשותפת שלנו לניידות ללא פליטות" הצהיר לוקה סרה, שמכהן כנשיא של חטיבת המשאיות העסקית באיווקו.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button