חברת האנרגיה של חשפה תשתית טעינה מגה-מהירה ייעודית למשאיות ולספינות חשמליות. תחנת הטעינה החדשה מצוידת במנוף עם שתי זרועות טעינה – אחת מהן מיועדת לתחבורה כבדה – משאית חשמלית או אוטובוס, והשניה מיועדת לכלי שיט חשמליים.
התחנה החדשה מצוידת בחיבור MCS, ראשי תיבות של Mega-Charging-System, תקן טעינה המיועד לכלי תחבורה כבדים. יתרונו של תקן זה הוא האפשרות להטעין בהספקים שמגיעים עד מגה-וואט (לעומת תקן ה-CCS2 הנפוץ ברכבים פרטיים המוגבל ל-350 קילוואט). הספקים אלו נדרשים כדי לספק זמני טעינה קצרים למשאיות ואוטובוסים חשמליים המצויידים בסוללות גדולות.
כל זרוע טעינה מצוידת גם במתאם CCS2, כך שניתן יהיה להטעין גם רכבים מסחריים קלים, משאיות עם חיבור CCS2, ובמקרה הצורך גם רכבים פרטיים.
תקן MCS עדיין בפיתוח, אך למרות זאת יש כבר ניצנים ראשונים של חברות שבחרו להקים עמדות בתקן MCS, כמו חברת WattEV האמריקאית, שהקימה תחנת טעינה בקליפורניה עם מטענים ייעודיים למשאיות חשמליות. בגרמניה משרד האנרגיה צפוי לפרסם בקרוב מכרז להקמת רשת טעינה למשאיות חשמליות, רשת זו מתוכננת גם היא להתבסס על חיבור MCS.
“אנחנו רוצים לעזור להפחית את פליטת הפחמן של הלקוחות שלנו בתחום הלוגיסטיקה,״ אומר הילמר ואן דן דול, מנהל תחום התחבורה החשמלית בחברת של, “בנוסף להשקעותינו בדלקים ביולוגיים ו-LNG, אנו גם משקיעים בניידות חשמלית. אין הרבה משאיות וכלי שיט חשמליים כרגע, ולכן עם ההשקעה הזו אנחנו מקדימים את השוק שצומח במהירות. זה עולה בקנה אחד עם השאיפה שלנו לספק פתרונות אנרגיה נקיים ויעילים יותר.”
תחנת הטעינה החדשה מחוברת למיקרו-גריד בקמפוס, רשת חשמל הכוללת 3,600 פאנלים סולאריים המותקנים על גגות המבנים בקמפוס, מתקנים לאגירת אנרגיה ו-119 מטענים לרכבים חשמליים.
התחנה החדשה היא חלק מהפיתוחים שחברת של – ענקית נפט וגז טבעי, עושה בתחום האנרגיות המתחדשות והתחבורה הנקייה. בין היתר החברה הציגה גם מרכזי טעינה לרכבים חשמליים באנגליה, ורכשה מספר חברות בתחום, כמו הרכישה של NewMotion ב-2017, רשת טעינה לרכבים חשמליים באירופה.