כל הנתונים מעידים על כך שהביקוש לרכבים חשמליים בארה"ב ובשאר העולם מרקיע שחקים, אבל כל זה לא מעניין את טויוטה, אחד מיצרני הרכב הגדולים והותיקים בעולם.
אחרי שב-2020 אמר נכדו של מייסד טויטה שטסלה היא כמו מתכון טוב בלי שף או מטבח, מגיעה עוד אמירה מוטלת בספק שלא לומר הזויה של בכיר בטויוטה. הפעם מדובר בג'ק הוליס, סמנכ"ל המכירות של טויוטה שאמר שטען שאין מספיק ביקוש לרכב חשמלי בצפון אמריקה. הדברים נאמרו במסגרת וובינר שאירח לאחרונה ארגון עיתונאי הרכב האמריקני.
"אני לא חושב שהשוק מוכן. אני לא חושב שהתשתית מוכנה. וגם אם הייתם מוכנים לרכוש אחד, ואם הייתם יכולים להרשות זאת לעצמכם, המחיר עדיין גבוה מדי […] לקח 25 שנה להגיע לפחות מ-10% (נתח שוק) עבור היברידי… הצרכן לא דורש [רכב חשמלי] ברמה זו. הצרכן לא צועק, '30% או 40%' עד מחר."
כך על פי הוליס, שמתעלם לחלוטין מהעובדה שרוב היצרנים לא עומדים בביקוש העצום לרכב חשמלי.
ממה מפחדים בטויוטה?
מההחלטה הסופית של קליפורניה לאסור מכירת רכבים המונעים על ידי מנועי בעירה פנימית עד 2035? מהתמיכה של האזרחים האמריקנים שדוחפים לאיסור על מכירת רכבי מנועי בעירה פנימית עד 2030? מטסלה, שעצרה את ההזמנות למודל 3 לונג ריינג', אחד מהדגמים הכי פופולריים שלה כי היא לא מצליחה לעמוד בביקוש?
האם אחד מיצרני הרכב הגדולים, הוותיקים והפופולריים בעולם מרגיש שאין לו יותר מידי מה להציע בעולם התחבורה החדש?
האם ההצהרות המוזרות הללו הן בגדר "טראש טוק" או ניסיון להרוויח זמן?
לא ממש ברור מה מנסים להשיג בטויוטה, ונראה שמדובר בסוג של אסטרטגיה עקומה שהחברה אימצה לעצמה… מה שבטוח, שמחול השדים הזה שמאופיין בהצהרות שהן פשוט מנוגדות לכל העובדות בשטח בקשר לרכב חשמלי, הפך להיות די מביך ולא מכבד חברת בסדר גודל שכזה.
האמת היא, שזה היה נראה שטויוטה דווקא מתחילה ליישר קו עם התמורות בעולם התחבורה, עם הצגה של עשרות דגמי קונספט חשמליים והצהרות על השקעות גדולות בטכנולוגיית סוללות מצב מוצק עליהן הודיעה טויוטה, אבל ההצהרה הזו של הוליס כמו מחזירה את החברה שנים אחורה.
החברה מנסה לישר קו עם הנתונים שלה-עצמה בשוק הרכב החשמלי והם לא בשלים לשינוי עדיין בסדר גודל שהתעשייה צועדת ,הם מנסים לייצר תודעה עם אמירות לא ריאליסטיות בשביל לצנן את הנהירה הזאת של השוק
Toyota car lot across California are void of new models ! The primary reason center around lack of CHIPS. Therefor they remain in storage and currently inoperable