כמעט ללא צבעי הסוואה. ID.6, ה-SUV החשמלי היוקרתי החדש של פולקסווגן, "נתפס" בנסיעת מבחן בכבישי האלפים הציוריים. למה נתפס במרכאות? כי במקרים רבים, תמונות ה-"ריגול" הללו שמתפרסמות ברשת נשלחות על ידי היצרן עצמו כדי להתחיל להעיר את השטח לקראת הגעת הדגם המיוחל.
ה-ID.6 מהווה למעשה את גרסת הייצור הסדרתי של דגם הקונספט ID. Roomzz שנחשף ב-2019, אבל כפי שניתן ללמוד מהתמונות, ה-ID.6 נראה כמו האח הגדול של ה-ID.4, יותר מאשר גרסת קונספט שקמה לחיים.
הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם
פולקסווגן בנתה את ה-SUV היוקרתי על פלטפורמת ה-MEB החשמלית שלה שמהווה בסיס לדגמים נוספים במשפחת ה-ID החשמלית: החל מה-ID.3 האצ'בק (ששובר שיאי מכירות באירופה) דרך ה-ID.4 קרוסאובר ועוד.
הפלטפורמה כוללת מנוע חשמלי אחורי ותא סוללות מרכזי, אך לא מן הנמנע שלצד גרסה בסיסית יותר בעלת הנעה אחורית, נראה את ה-ID.6 מגיע גם בגרסאות כפולות הנעה – בדיוק כמו בקונספט ID. Roomzz – שהוצג ב-2019 בגרסה עם צמד מנועים חשמליים, סוללת 82 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של כ-450 ק"מ (לפי תקן WLTP), וגם עם יכולות טעינה מהירה בהספק מקסימלי של 150 קילוואט שמביאות את הסוללה לכ-80% בתוך כחצי שעה.
נתונים מעניינים נוספים מה-Roomzz מדברים על הספק של כ-300 כ"ס, תאוצה מ-0 ל-100 בתוך כ-6.5 שניות ויכולות טעינה אלחוטית. "ה-Roomzz מראה לנו למה אנחנו יכולים לצפות מרכבי SUV חשמליים בגודל מלא בעתיד…" אומר קלאוס בישוף, המעצב הראשי של פולקסווגן – מה שמחזק עוד יותר את ההערכה שהנתונים של גרסת הקוסנפט הם למעשה הנתונים של אחת מגרסאות הייצור הסופיות של ה-ID.6.
ועוד משהו חשוב… ה-Roomzz כלל גם יכולות אוטונומיות בדרגה 4 – כשמופעל מצב ‘ID. Pilot Relax’ – הרכב תופס שליטה מלאה על תפעול הנסיעה – ההגה נסוג פנימה והמושבים הקדמיים יכולים לנוע אחורה על מנת לייצר תחושה של חדר ליושבי הרכב – יכולות שבספק אם נראה ברכב פנאי מייצור סדרתי. לפחות לא כרגע.
מבחינת מימדים, ה-ID.6 אמור להיות שווה בגודלו לטוארג בעל מנוע הבעירה הפנימית ואולי אף גדול ממנו, ולהציע 7 מקומות ישיבה. תא הנוסעים יהיה יוקרתי ומתקדם אף יותר מזה שקיים ב-ID.4, ומעניין לראות באילו פיצ'רים תצייד פולקסווגן את ה-SUV החשמלי הבכיר שלה.
ה-ID.6 מיועד להתחרות בכל הגדולות – מרצדס וב.מ.וו עם רכבי הפנאי החשמליים היוקרתיים שלהן, אבל לא פחות מהן – גם במודל X של טסלה, שעושה לפולקסווגן וליצרניות הגרמניות האחרות לא מעט כאב ראש במגרש הביתי שלהן.