fbpx

פולקסווגן תתחיל להציע שירותים למטענים הביתיים

בחברת הבת אלקטריפיי אמריקה הבינו כי רוב הטעינה של רכבי העתיד תתקיים בבית והחליטו להתאים את עצמם למגמה ביחד עם שדרוג המטענים הציבוריים. במקביל, הוחלט על טעינה בחינם למשך 3 שנים לנהגי ה-ID.4 שאמור להגיע לארה״ב בשנה הבאה. מדוע החברה עדיין מתקשה לשדר חדשנות ואמינות?

מוקדם יותר החודש הודיעו באלקטריפיי אמריקה (Electrify America), חברת הבת של פולקסווגן שהוקמה בארה״ב ובקנדה בעקבות פרשת דיזלגייט, על הקמת מחלקת שירות למטענים הביתיים עם השקת הקמפיין החדש ״אלקטריפיי הום״ (Electrify Home).

בחברת הטעינה תיארו את הפרויקט החדש בתור ״יחידה עסקית ייעודית שתספק פתרונות נרחבים בדמות מטעני L2 למתחמי מגורים ותעזור להקל על בעלות של רכב חשמלי לנהגים בהווה ובעתיד״. התוספת של שירותי ההתקנה והטעינה הביתיים הייתה כמעט מתבקשת לאחר שבשנה שעברה החלו לייצר בחברה מטענים המתאימים לפעילות ביתית. עד כה יחידות הטעינה היו זמינות רק באמצעות צד שלישי כמו אמזון ואתרים אחרים.

כעת אלקטריפיי לוקחת אחריות על כל שרשרת המוצר עם ההקמה של אלקטריפיי הום והאפשרות  לבצע את כל התהליך – החל מההזמנה, דרך ההתקנה וכלה בשירות לקוחות תחת גג אחת, מה שיקל על הלקוחות משמעותית.

נכון להיום, אלקטריפיי אמריקה מפעילה כ-450 אתרי טעינה, בהם למעלה מאלפיים מטענים. למעלה ממאה אתרים חדשים נמצאים בהקמה כעת, אך החברה לא פרסמה מידע בנוגע למספר המטענים הביתיים שנמכרו עד כה.

לא רק יצרנית, אלא חברת שירותים

רכב חשמלי מחובר לעמדת טעינה ביתית של Electrify America
עמדת טעינה ביתית של Electrify America

באלקטריפיי מתכוונים להמשיך ולאפשר ללקוחות לבצע את ההזמנות וההתקנות בצורה עצמאית כפי שנעשו עד עכשיו. בהודעה המתייחסת להקמה של אלקטריפיי הום ציינו בדוברות החברה כי ״כעת, בערך שמונים אחוזים מטעינת הרכבים נעשית בבית. עם החשיפה של אלקטריפיי הום אנחנו מאפשרים פתרונות גמישים יותר לטעינה ביתית ומסתכלים קדימה עבור נהגי רכבים חשמליים בהווה ובעתיד״. 

בחברה גם מתייחסים לחרדת הטווח, שמהווה עדיין חסם משמעותי עבור לקוחות פוטנציאליים רבים כמו גם לנהגי רכב חשמלי ותיקים: ״נהגי רכבים חשמליים צריכים עוד אפשרויות טעינה כדי להרגיש עצמאיים ובטוחים בבחירה שלהם בחשמל. מסיבה זו אלקטריפיי אמריקה הרחיבה את מוקד ההסתכלות שלה ליצירת מערכות טעינה חכמות גם בבית״. 

למרות חשיבות ההחלטה שהתקבלה באלקטריפיי אמריקה, החברה מצטרפת רק כעת לרבות מחברות המטענים הגדולות- שכבר חיברו בין ייצור המטען לבין התקנתו. 

בקרוב – טעינה חינם ללקוחות פולקסווגן

פולקסווגן ID.4 מחוברת לעמדת טעינה של Electrify America
פולקסווגן ID.4

על התשתית המתרחבת של אלקטריפיי אמריקה צריך להסתכל גם בהקשר של פעילותה הרחבה של פולקסווגן, שנמצאת בשיאו של שינוי מכונן בתמהיל הרכבים והשירותים שלה. בלב התהליך נמצאים ID.3 ו-ID.4, שני רכבי הדגל החשמליים שמיועדים להפוך את פולקסווגן החשמלית לנגישה לקהלים רבים.

מבין השניים, רק ה-ID.4, רכב פנאי-שטח שזוכה כבר לאהדת הקהל וליעדי מכירה שאפתניים, יגיע לארה״ב. באירופה הרכב יימכר כבר בסוף השנה הנוכחית ובשנה הבאה אנו צפויים לראות את הדגמים הראשונים מהצד השני של האוקיינוס האטלנטי, תוך שיתוף פעולה עם אלקטריפיי אמריקה.

בהודעה שפורסמה רק לאחרונה הודיעו שתי החברות על שיתוף הפעולה שיאפשר לנהגי ה-ID.4 שימוש חופשי במטענים המהירים (DC) של אלקטריפיי אמריקה במשך שלוש שנים ללא תשלום. סביר שנראה התנהלות דומה גם עם דגמים חשמליים נוספים שיגיעו למכירה ביבשת, בתקווה לעודד מכירות בשוק שעדיין מסתכל בסקפטיות הן על רכבים חשמליים, הן על פולקסווגן והן על השילוב של שני אלו. 

שדרוג המטענים המהירים יכול ללמד גם את החברות הישראליות לקח

עמדות טעינה של חברת Electrify America בסן פרנסיסקו

במקביל לחזית הביתית, באלקטריפיי החליטו לאחרונה לשדרג כחמישים ושישה אתרי טעינה חשמלית מהירה. האתרים שנסגרו לצורך כך נמצאים כולם על אחד הצירים המרכזיים של היבשת לאורך רצועה של שמונה מאות קילומטרים על קו החוף המזרחי של ארה״ב. הסגירה, שבחלק מהאתרים נעשתה ללא התראה מראש, גררה תגובות נזעמות מלקוחות במדינה.

אחרי מספר ימים של ביקורת ורעש ברשתות החברתיות ובמדיה, הבהירו בחברה (בזכות הצעות של לקוחות) כי הסגירה המתוכננת תנוהל באתרים שונים לסירוגין כדי לאפשר לאנשים להמשיך ולהטעין את רכביהם במקביל למהלך שדרוג החומרה. בעקבות כך הוטחה בחברה ביקורת על חוסר בשקיפות ועל תגובה איטית ביחס לגל הביקורת.

הרעש והמהומה יסתכמו בסגירה של האתרים למשך כשלושה חודשים בסך הכל, כאשר העבודה על כל עמדה בנפרד תימשך שבועיים או שלושה, במהלכם יצטרכו נהגים בחוף המזרחי לתכנן מחדש חלקים מנסיעותיהם.

חתומים על קצב התקנות מהיר, אך לא מצליחים להתחמק מביקורת

אין איך להסתיר את הביקורת על אלקטריפיי – נדמה שהם עושים דברים נכון, אך באיחור. למרות שהחברה חתמה כבר על קצב ההתקנות המהיר ביבשת ועל שורה של מתחמי טעינה חדשים בארה״ב ובקנדה, היא לא מצליחה להתבסס כחברה חדשנית ומהפכנית בארה"ב.

עם זאת, החיבור בין המטענים, ההתקנה ושירות הלקוחות, כמו גם החיבור העתידי לרכב המתאים-מאד-לאמריקה שפולקסווגן מתכוונת למכור מייצרים את הרכיבים הדרושים לפוטנציאל פריצה משמעותי אל השוק הרחב בארה״ב.

מנגד, גילו לאחרונה בחברה את הדרישות התקשורתיות הגבוהות של קהל הנהגים – ושהם יודעים לדרוש, לכעוס ולצייץ. גם שם, התנהלה החברה בעיכוב מפתיעה לרעה.

למרות שלקוחות רבים הביעו את תסכולם כלפי החברה, לרוב הנהגים נשמרת נגישות מספקת לאתרי טעינה מהירה ותוך מספר שבועות הם יזכו לשדרוג שאמור להיות משמעותי בחוויית הנסיעה שלהם תוך חיסכון יקר בזמן. זאת כאשר בארצנו הקטנה כמעט ואין עמדות מהירות בסמוך לצירי התנועה המרכזיים, בראשם כביש 6.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button