העובדה שסדרת רכבי הדגל החשמליים של פולקסווגן, סדרת ה-ID, תלך ותתרחב, הייתה סוד גלוי למדי. אך מעטים מאתנו חשבו שקצב ההגעה של הרכבים יהיה כה מהיר – ותוך שנתיים מהחשיפה של רכבי הקונספט החשמליים הראשונים, הם כבר הופכים למספרים בתוך משפחת ID וניתנים להזמנה באירופה.
הדגמים, שמבוססים כולם על פטלפורמת הרכב MEB שמשרתת את פולקסווגן נאמנה, יאפשרו לפולקסווגן להציע רכבים למגוון הולך וגדל של נהגים, עוד השנה. אחרי תחילת המשלוחים של הפולקסווגן ID.3 וה-ID.4, ואחרי החשיפה של ID.6 ו-7, הגיע זמנו של ID.5, המבוסס על רכב הקונספט ID Crozz שהוצג בשנת 2019.
כעת, מודיעים בכירי החברה, הייצור של הדגם השלישי בסדרה החל באופן רשמי במפעל של פולקסווגן בצוויקאו, גרמניה. ה-ID.5 דומה יחסית במפרט שלו ל-ID.4, ומעוצב בתור SUV-Coupe. כרגע, הוא מתוכנן לשיווק באירופה בלבד, והמחיר טרם פורסם, אך מכיוון שתחילת המכירות מתוכננת לחודשים הקרובים, נדע בקרוב מאד.
4 מנועים, עד 500 קילומטר טווח
פולקסווגן טרם פרסמה באופן רשמי את המפרט של ID.5, אך השימוש ב-MEB עוזר לנו להבין מה הביצועים הצפויים לרכב החדש. הוא ככל הנראה יתבסס על סוללה בנפח של 77 קילוואט-שעה, בדומה ל-ID.4, עם מנוע של 150 קילוואט (201 כוחות סוס).
כמו כן, סביר שנראה גם מערכת הנעה נוספת, תחת השם GTX, שתהיה ארבע-מנועית, עם מנוע אחורי בהספק של 150 קילוואט והנעה קדמית של 75 קילוואט – הנעה חשמלית של 225 קילוואט בסך הכל. פרטים בנוגע לטווח הנסיעה עוד טרם ידועים, אך העיצוב צפוי להפוך אותו יעיל יותר מ-ID.4 – משמע מדובר בטווח נסיעה של 350-500 קילומטר, בהתאם לסוללה ולמנוע.
לפני כמה חודשים החלו המכירות המוקדמות של ה-ID.4, שמתוכנן כרכב להפצה עולמית – בנוסף לאירופה, הרכב מוצע למכירה גם בבריטניה ובסין, ומשלוח ראשון של רכבים מהדגם שהגיע לארצות הברית נמכר במלואו.
ההתבססות של פולקסווגן על פלטפורמה גלובלית לכל רחביה החשמליים מאפשרת לה להכניס דגמים לשוק בקצב מהיר ולייצרם בקנה מידה רחב.
רק לאחרונה הודיעה פורד על מעבר למכירות של רכבים חשמליים בלבד עד סוף העשור באירופה, מהלך שלא היה יכול להתבצע בלי ההתבססות על הפלטפורמה של פולקסווגן.