פינג פונג בסגנון גרמניה: אחרי שהצהירו במאי האחרון שההאצ'בק החשמלית החמה (HOT HATCH בלועזית) תיוצר אך לא למטרות מכירה, מנהל מותג פולקסווגן, ראלף ברנדשטטר, מודיע שהוא החליט שזה דווקא כן יקרה – הגרסה הספורטיבית של הפולקסווגן ID.3 תיוצר ואף תמכר לקהל הרחב.
ה-ID X, שתיקרא כנראה ID.3 GTX (פולקסווגן משתמשת בצירוף האותיות לסמן דגמים חשמליים ספורטיביים, כמו גם ה-ID.4 GTX) היא, כמו שניתן להבין, גרסת ביצועים להאצ'בק החשמלית של פולקסווגן, ה-ID.3.
על פי הדיווחים השונים (עוד אין לכך עדיין אישור רשמי מהיצרן), ה-ID.3 GTX תוצע בגרסת הנעה כפולה, עם צמד מנועים שמפיקים הספק של כ-330 כ"ס – חם, חם בהחלט. בנוסף, מתכננת פולקסווגן לצייד את הספורטיבית הקטנה והשובבה במצב "דריפט" שיאפשר לתת דרור בצורה מבוקרת ל-330 הסוסים שלה.
בצד הריאלי צריך להבין שלביצועים כאלו יהיו השפעה ישירה על טווח הנסיעה (שמגיע עד 550 ק"מ ב-ID.3 הלא-ספורטיבית בגרסה עם הסוללה הגדולה ביותר) – ברנדשטטר אמר את זה בעצמו, אך יחד עם זאת הבטיח שה-ID.3 GTX תהיה זמינה במספר גרסאות עם סוללות בגדלים שונים.
בפולקסווגן עובדים גם על ID.3 בגרסת גג-נפתח וגם על גרסת R – שיכול להיות שתהפוך לתת-מותג חשמלי בפני עצמו.
סגמנט חדש נולד
לאט לאט, בלי ששמנו לב, סמנט חדש הגיע לעולם – מכוניות חשמליות קטנות, ספורטיביות וחזקות.
זה התחיל עם הבורן – החשמלית הראשונה של מותג קופרה (שגם היא מבוססת על פלטפורמת ה-MEB של פולקסווגן), ממשיך עם ה-JCW החשמלית של מותג מיני וה-ID.3 GTX וכשלוקחים בחשבון את הדיבורים על דגמים כמו רנו זואי ספורט או רנו 5 החשמלית (שיכול מאד להיות שמדובר ברכב המבוסס על אותו הפלטפורמה), פיג'ו e-208 בגרסת GTI ספורטיבית ועוד – הרי שמדובר בסגמנט של ממש שכלל יצרניות הרכב יהיו חייבות / מעוניינות להיכנס אליו.
יונדאי גם מדברת כבר על איוניק N ספורטיבית, אבל במקרה זה אנחנו כבר עולים בגודל כך שלא מדובר ב"הוט האץ'" קלאסית.
מרצדס A-Class AMG חשמלית? טסלה מודל 2 פרפורמנס? פורד פוקוס ST חשמלית?
איזו "הוט-האץ'" הייתם רוצים עוד לראות?
ספרו לנו בתגובות.