fbpx

טסלה תחל במשלוחים של מודל Y תוצרת ברלין עוד החודש

אחרי עיכובים שונים ומשונים ובדיוק בזמן לקראת הזינוק החשמלי של אירופה, טסלה מתחילה בפעילות שלה בגרמניה. האם זה אומר שבקרוב נוכל לקנות את מודל Y גם בישראל?

חובבי טסלה ברחבי העולם – ובעיקר באירופה – חיכו לרגע הזה הרבה זמן. אחרי לא מעט עיכובים, בין אם בירוקרטיים ובין אם סביבתיים, טסלה קיבלה את האישור הרשמי להפעיל את הג׳יגה-פקטורי החדש שלה בסמוך לברלין, וצפויה להתחיל במשלוחים של טסלה מודל Y החדש תוצרת אירופה.

התאריך הרשמי לתחילת הפעילות הוא ה-22 במרץ בשעות הצהריים, אז יערך טקס פתיחת הפעילות במפעל. כידוע, החברה החלה כבר במהלך פברואר בייצור של כאלפיים רכבים ראשונים, שמחכים לאירוע הרשמי כדי להתגלגל לכיוון הלקוחות הראשונים.

רוצים לקבל את כל העדכונים על טסלה ועל רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בשבוע שעבר חשפה טסלה את האישור הסביבתי הסופי שניתן לה על ידי הרשות המקומית, שמאפשרת למפעל שלה, שכבר מיליארדי דולרים הושקעו בו, להתחיל ולפעול. אמנם, האישור הסופי הזה התקבל לאחר לא פחות מ-400 תקנות ותנאים עליהן התחייבה טסלה – ולפי גורמים רשמיים בגרמניה ניתנים להשלמה תוך שבועיים (זאת אומרת, עד תאריך הפתיחה).

אמנם יעברו כמה חודשים עד שהמפעל יגיע לתפוקה המירבית שלו, אך בסופו של דבר הוא מתוכנן לאפשר ייצור של כחצי מיליון רכבים בשנה – וכך להגדיל בחמישים אחוזים את התפוקה של טסלה ביחס ל-2021, שעמדה על כמעט מיליון רכבים חדשים.

אז מתי מודל Y יגיע לארץ?

טסלה מודל Y אדומה נוסעת על כביש

הפתיחה של הג׳יגה-פקטורי בברלין מהווה את אחד מצעדי המפתח של ההתרחבות הנוכחית של טסלה, שמביא אותה למצב בו היא מסוגלת לייצר רכבים בקצב גבוה (יחסית לכל שאר הרכבים החשמליים) בכל אחד משווקי הרכב העיקריים.

כמו כן, היא תוכל להפסיק בייבוא של רכבים ממודל Y המיוצרים בשגנחאי למדינות אירופה, וכך לקצר את זמני המשלוחים בסין ואף להגדיל את היצע המשלוחים של הרכב לשווקים נוספים.

נכון לכתיבת שורות אלה, מודל Y עדיין אינו מוצע למכירה בישראל, אך אם לוקחים בחשבון שכל שאר הדגמים כן זמינים כאן, ושהרכב נחת כבר בישראל לצורכי רישוי – מדובר רק בעניין של זמן עד שנתחיל לראות את הקרוסאובר החשמלי של טסלה גם בכבישי ישראל.

עד אז, טסלה תתמקד במענה לביקוש העצום שיש לרכביה בכל העולם, ובפרט באירופה – שם כבר אחד מכל חמישה רכבים חדשים הוא חשמלי, והחברות המקומיות רק הולכות ומתחזקות.בינתיים החברה לא ציינה אם תייצר עוד דגמים במפעלה בברלין, ונכון לעכשיו הרכבים עדיין יתבססו על הסוללות ״הישנות״ של טסלה – 2170, ועוד לא ידוע מתי יחל הייצור המבוסס על 4680, הסוללות הגדולות והיעילות יותר שנמצאות בשלבי פיתוח מתקדמים.

מאמרים נוספים

תגובה אחת

  1. הפרט הכי מענין בנושא טסלה מברלין: האם הרכב יהיה זכאי, ויקבל, אישור מקור (EUR-1) כדי שיהיה פטור מתשלום של 7% מכס כרכב שיוצר באירופה. ואם כן, האם ניתן יהיה לקבל את אישור המקור גם ביהוא אישי?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button