fbpx

המודל S היוקרתית של טסלה מגיעה, ויש לה מעבד חזק יותר מפלייסטיישן

עיצוב של מטוס, מעבד של סוני פלייסטיישן ובעיקר עוד עיכוב קטנטנן אחרון (האמנם?) בדרך לרכב המחודש הראשון של טסלה.

כבר אופייני מדי מצד טסלה, אבל אחרי עוד עיכוב קטנטן – מודל S פלייד, החידוש המרענן לדגם היוקרה של טסלה, יתחיל להימסר השבוע. ״הרכב הזה מרגיש כמו חללית״ הוסיף מאסק, כנראה היחיד בעולם שהוא גם מנכ״ל של חברת חלל במקביל לחברת רכב.

כבר שנתיים שטסלה משחקת עם הלב שלנו סביב מודל S החדש. לקראת סוף מאי הודיע מאסק על תחילת משלוחים בשלושה ביוני, וברגע האחרון הודיע על ״עוד שבוע של עבודה״ עבור הדגם. בארץ משלוחים ראשונים של הדגם החדש צפויות להגיע באוגוסט הקרוב (אם לא יהיו עיכובים).

רוצים לקבל את כל העדכונים על טסלה ועל רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

מודל S החדש הוא השינוי הגדול ביותר בדגם שעשתה טסלה במודל כלשהו שלה בתשע השנים האחרונות: קפיצת מדרגה בגימור ובעיצוב שטסלה מסוגלת לייצר, ותאוצה מטריפה מאפס למאה קמ״ש בפחות משתי שניות, עם מהירות מקסימלית של יותר משלוש מאות קמ״ש, כך לפי המנכ״ל.

ההגה ומערכת המולטימדיה של טסלה מודל S בגרסת 2021 החדשה

באתר החברה זוכה הדגם המשופר לטווח נסיעה של של 630 קילומטרים (נמוך בכמה עשרות קילומטרים מגרסת הלונג ריינג׳). המחיר בישראל – החל מ-753,063 שקלים.

כמה המודל S פלייד טוב? טסלה ביטלה את הגרסה העילית שלו

התכנון המקורי כלל 2 דגמים: מודל S פלייד ׳בסיסי׳ מודל S פלייד+ . בעוד שכבר הדגם הבסיסי הגיע עם יותר מ-1000 כוחות סוס,  הדגם היוקרתי מבין השניים היה אמור לזכות בטווח נסיעה משופר שיגיע למעל 800 קילומטרים לטעינה בודדת.

השבוע ביטלה טסלה את דגם המודל S פלייד+, כך לפי ציוץ של מאסק. הסיבה? ״הדגם הרגיל כבר טוב מספיק״. אם אנחנו צריכים לשפוט רק על פי הביצועים, אנחנו עם מאסק.

עם זאת באתר טסלה בארץ, כתוב כי ״Plaid+‎ זמין החל משנת 2022״.

סוללה יקרה על גלגלים, ואין-סוף צעצועים

מסך המולטימדיה המרכזי של טסלה מודל S

לפי טסלה, מודל S ו-X החדשים נבנים סביב תאי האגירה שעוצבו מחדש, אך עדיין יתבססו על הסוללות הנוכחיות של טסלה, 1865 שמניעות את כל רכבי החברה נכון לעכשיו (ולא על החדשות והיעילות יותר שהוצגו ביום הסוללות האחרון).

העיצוב החדש של דגמי היוקרה, שהוצג בתמונות מוקדם יותר השנה, מציג הגה חדש המזכיר יותר את ההגאים של מטוסים מאשר של רכבים כפי שאנחנו מכירים, בנוסף ל׳לוח שעונים׳ חדש לגמרי. 

ההגה הממוטס הזה מופיע ברכבי קונספט של חברות רבות כבר עשרות שנים, שמקוות לסחוף עניין בזכות האסוציאציה לטייס האוטומטי, מרכיב שאמור לאפיין את רכבי העתיד. עד כה, הרגולציה מתקשה לאפשר תכנון של הגה כזה, בעיקר מסיבות בטיחותיות.

מסך מולטימדיה גם לנוסעים בטסלה מודל S

אם ענייני עיצוב והגה לא מספיק מלהיבים, אפשר להתמקד גם בחומרה החדשה שמצטרפת למודל S – שעל פי מאסק תאפשר לכם לשחק במשחקי וידאו מתקדמים כמו The Witcher 3 או Cyberpunk 2077. כעת חברת השבבים AMD מאשרת רשמית כי היא זו שמתכננת ומעצבת את עמדת המידע-בידור (Infotainment) של דגמי טסלה החדשים.



לפי מגזין The Verge, המעבד החדש של הרכבים יהיה חזק יותר משל קונסולת המשחקים PS5 של סוני – חתיכת רף מצידה של חברת רכב. מנגד, עולם הרכב בחסות טסלה חווה שינויים דומים לאלו שעברו על הטלפונים הסלולריים בעשור האחרון- עם האצה מהירה בכוח המחשובי של המכשירים.

ההכנסה של מעבדים רבי-עוצמה לתוך הרכבים היא מתבקשת, אם אנחנו רוצים להפוך את הרכב החשמלי לאייפון הבא. בהנחה שמעניין אתכם לשלם מעל שבע מאות אלף שקלים כדי לשחק במשחקי וידאו בתוך רכב.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button