בין כל עיסוקיו של אילון מאסק, ייתכן שמנכ"ל טסלה מתחיל סוף-סוף לפעול לקראת הגשמתה של הבטחה ותיקה: תחילת הייצור התעשייתי של הסייבטראק. שלוש שנים חלפו מאז שטסלה חשפה את דגם הטנדר החשמלי המדובר שלה – אך עד כה לא חלה התקדמות משמעותית לקראת ייצור הסייבטראק ותחילת מסירתו ללקוחות, לפחות לא התקדמות גלויה.
אלא שלאחרונה החברה פרסמה מספר מודעות דרושים – בחיפוש אחר עובדים שימלאו תפקידים הקשורים לייצור הרכב החדש. לפי דיווח באתר Electrek, טסלה מחפשת כעת לפחות שישה עובדים לתפקידים רלונטיים אלו, רובם מהנדסים. העובדים החדשים ישובצו במפעל ג'יגה פקטורי של החברה בטקסס.
מן הסתם, שישה עובדים לא יצליחו לתפעל לבד את מה שאמור להיות אחד מקווי הייצור המאתגרים ביותר של טסלה – כך שהסייברטראק עדיין רחוק מייצור המוני. בסוכנות רויטרס דיווחו לאחרונה כי הייצור של הדגם יתחיל רק בסוף שנת 2023, כלומר, עוד שנה מהיום.
סיפורו של הטנדר החשמלי מתחיל עוד בשנת 2019, אז אילון מאסק חשף את הסייברטראק – ועורר מבוכה כאשר הצליח לנתץ בעזרת כדור ברזל את החלון ה-"בלתי שביר" של הטנדר. במועד חשיפת הסייבטראק הבטיחה טסלה כי הדגם יימסר ללקוחות הראשונים בסוף שנת 2021.
מאז הספיקה החברה לדחות את מועד תחילת הייצור שוב ושוב – ככל הנראה בגלל רצונה של החברה להקצות משאבים לייצור מודל Y במפעל ג'יגה פקטורי בטקסס.
באופן רשמי, טסלה טוענת כיום שייצור הטנדר החשמלי יתחיל באמצע 2023 – אך כאמור, גורמים המקורבים לחברה טענו בפני רויטרס כי בפנינו עוד דחייה נוספת.