fbpx

ריביאן מציינת 100,000 רכבים

יצרנית הרכבים החשמליים האמריקאית משיגה הישג חשוב, שלוש שנים אחרי ייצור הרכב הראשון שלה.

בחודש ספטמבר 2021, לאחר 10 שנות פיתוח, ירד הטנדר החשמלי הראשון של ריביאן מפס הייצור במפעל בעיר נורמל במדינת אילינוי שבארה"ב. ה-R1T בגרסת ההנעה הכפולה בצבע כחול-ריביאן הוא לא רק הרכב החשמלי הראשון של ריביאן שיורד מפס הייצור, אלא הטנדר החשמלי הראשון אי פעם שמגיע לייצור סדרתי.

כעת, מציינת יצרנית הרכבים החשמליים הישג נוסף וחשוב מבחינתה – הרכב ה-100,000 שלה יורד מפס הייצור ובשונה מלפני שלוש שנים, הפעם מדובר בדגם הפנאי, ה-R1S, בצבע לבן פנינה עם גג שחור.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בציוץ משנת 2021 של אר-ג'יי סקרינג', מי שהקים את ריביאן וגם מנהל אותה, נראים מאות מעובדי החברה שמריעים ומתרגשים מהמאורע – 100,000 רכבים אח"כ נראה כי ההתלהבות פחתה, עם כמה עשרות עובדים בודדים שמופיעים בתמונה. אולי יותר, קשה לדעת מהזווית שבה היא צולמה.

100,000 רכבים חלקי 3 שנים אומר כ-33,000 רכבי פנאי חשמליים שיורדים מפס הייצור במפעל של ריביאן בשנה – ואיך זה ביחס לטסלה?

לאחרונה סיפרנו לכם כאן על חגיגות 6 מיליון הרכבים של טסלה ועל כך שנדרשו לה 12 שנה להגיע לייצור של מיליון יחידות – ממוצע של 83,000 רכבים בשנה. המפעל הראשון של טסלה הוקם בשנת 2010 בעיר פרימונט במדינת קליפורניה ו-6 שנים אח"כ, בשנת 2016, את מפעל הג'יגה-פקטורי במדינת נבאדה, ארה"ב, מה שהקפיץ את יכולות הייצור שלה באופן משמעותי.

בכל מקרה, ואיך שלא מסתכלים על זה, אפשר להבין שלריביאן עוד דרך ארוכה לפניה – על אחת כמה וכמה כשהחברה, כך על פי הדיווחים, מפסידה עדיין עשרות אלפי דולרים על כל רכב שהיא מייצרת – הפסדים שהגיעו עד ליותר מ-100,000 דולרים בשיא בחודשים הראשונים של 2023 – בהמשך המספרים האלו ירדו באופן משמעותי, אך השורה התחתונה היא שבריביאן עדיין מפסידים.

חששות מהולות בתקווה

טנדר חשמלי כחול ריביאן R1T בשטח
ריביאן R1T

העובדה שריביאן עדיין מפסידה עשרות אלפי דולרים על כל רכב ודאי לא עוזרת לסקרינג' לישון טוב בלילה, אך לצד החששות, יש גם תקווה – יצרנית רכבי הפנאי החשמליים סיימה לאחרונה את ההסכם עם ענקית הקמעונאות אמזון, במסגרות אמזון קיבלה בלעדיות על הרכב המסחרי החשמלי של ריביאן. כעת ריביאן יכולה למכור אותו לכל דורש – וחודש לאחר מכן ריביאן חתמה על הסכם אספקה לחברת AT&T .

בנוסף לכך, בריביאן הציגו לאחרונה את ה-R2, רכב פנאי חשמלי שמהווה את הגרסה המוקטנת של ה-R1S, שצפוי להציע תג מחיר אטרקטיבי יותר מזה של הדגם הבכיר והיוקרתי, שמחיר הגרסאות היוקרתיות שלו אף עובר את רף ה-100,000 דולרים. ה-R2 של ריביאן צפוי לעלות החל מ-45,000 דולרים, כך שמדובר בהפרש משמעותי.

ריביאן R2 חשמלי בשטח
ריביאן R2

יחד עם ה-R2, שקיבל כ-68,000 הזמנות ב-24 השעות הראשונות מהחשיפה הציגו בריביאן דגם נוסף, ה-R3, שיגיע גם בגרסת X. ה-R3 צפוי להציע גם הוא תג מחיר אטרקטיבי, נמוך אף יותר מזה של ה-R2.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button