fbpx

לכל פועל? ריביאן מציגה דגמים חדשים

ריביאן חושפת שלושה דגמי פנאי חשמליים נוספים, במחיר נמוך יותר מליין הדגמים הנוכחיים שלה.

ריביאן, יצרנית רכבי הפנאי החשמליים הוקמה בשנת 2009 על ידי רוברט "אר-ג'יי" סקרינג', מהנדס ויזם אמריקני מפלורידה. הכוונה המקורית של סקרינג' הייתה בכלל לייצר רכב ספורט חשמלי שיתחרה ברודסטר של טסלה, ובשנת 2011 אף הוצג אב-טיפוס ראשון – אך בשלב מסויים הוחלט לשנות כיוון לגמרי, ולהתמקד בנישה של רכבי-פנאי שטח חשמליים.

ריביאן של סקרינג' הייתה הראשונה להביא טנדר 100% חשמלי לייצור סדרתי – ה-R1T שהוצג יחד עם ה-R1S, גרסת הפנאי של הטנדר החשמלי, בתערוכת הרכב של לוס אנג'לס בשנת 2018.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

הפעילות של ריביאן משכה את תשומת הלב של לא מעט חברות גדולות מתחום הרכב, אבל לא רק. בשנת 2019 נחתם הסכם בין חברת ההזנק דאז לענקית הריטייל אמזון. במסגרת ההסכם, תעביר אמזון לריביאן סכום של 700 מיליון דולרים, תתחייב לרכוש 100,000 יחידות של רכבים מסחריים חשמליים עד שנת 2030 ובתמורה היא תקבל נתח של 17% מהחברה ובלעדיות על הדגם המסחרי ל-4 שנים. לקראת סוף שנת 2023, ארבע שנים בדיוק מפקיעת ההסכם ההוא, הכריזו בריביאן כי הם מתחילים למכור את הרכב המסחרי שלהם לכל דורש והכריזו על שיתוף פעולה עם לקוחה חדשה, ענקית התקשורת האמריקנית AT&T.

זמן קצר לאחר הגיוס המוצלח עם אמזון, הכריזו בריביאן על גיוס מוצלח של 500 מיליון דולרים, הפעם מפורד, ש"גנבה" את ריביאן לג'נרס מוטורס, רגע לפני שזו סגרה איתה עסקה.

בהמשך, יהפכו פורד והטנדר החשמלי שלה, ה-F-150 לייטנינג, למתחרה העיקרית של ריביאן בסגמנט הטנדרים החשמליים.

בשנת 2021 סימנו בריביאן שתי נקודות ציון משמעותיות – ה-R1T הראשון שנמסר ללקוח ירד מפס הייצור במפעל של ריביאן באילינוי, והחברה החלה להסחר בבורסה.

כבר מהתחלה תפסו דגמי הפנאי החשמליים את הצד היוקרתי של סקאלת המחירים, שעמדו על בין 70,000 ל-100+ אלף דולרים מה שהפך אותם לבלתי נגישים לרוב האוכלוסיה אך כעת, כל זה הולך להשתנות.

דגמי הריביאן החדשים

אחרי חודשים ארוכים של טיזרים מסירים בריביאן את הלוט מעל ה-R2, ה-R3 וה-R3X, שלושה דגמים חדשים שהבשורה הגדולה ביותר שהם מביאים היא המחיר.

כמו הדגמים הראשונים של ריביאן, גם השלושה החדשים מיועדים לשימוש פנאי-שטח, מה שמעיד כי בניגוד למה שהרכבים שלהם משדרים, בריביאן ממש לא מחפשים הרפתקאות נועזות אלא לבסס את שליטתם בנישה הקיימת, נישת הפנאי.

ריביאן R2

ריביאן R2 חשמלי בשטח

ה-R2 של ריביאן הוא למעשה גרסה מוקטנת של ה-R1S. אורכו של ה-R2 עומד על 4.75 מטרים אל מול 5.1 מטרים של ה-R1S, גובהו 1.7 מטרים לעומת ה-1.8 מטרים של ה-R1S ובסיס גלגלים 2.9 מטרים אל מול 3 המטרים של הדגם הבכיר.

מחירו של ה-R2 מתחיל מ-45,000 דולרים, מה שהופך אותו נגיש לקהלי יעד גדולים הרבה יותר – בריביאן מדווחים כי הם קיבלו 68,000 הזמנות מוקדמות ל-R2 בתוך 24 השעות הראשונות מזמן ההשקה.

למרות שמדובר ברכב זול יותר באופן משמעותי מרכב הפנאי הבכיר, ה-R2 רחוק מלהיות בסיסי – תא מטען קדמי, חלון אחורי נפתח, תא נהג שעבר רענון משמעותי, שני תאי כפפות ועוד. 

ה-R2 יהיה זמין בשלוש רמות גימור עם מנוע אחד, שני מנועים או שלושה מנועים חשמליים, טווח נסיעה מירבי המתקרב ל-500 ק"מ ותאוצה ממצב עמידה לנסיעה במהירות של 100 קמ"ש בתוך "פחות מ-3 שניות" בגרסה התלת-מנועית. 

בעתיד, יציע ה-R2 של ריביאן גם יכולות נהיגה אוטונומיות, בדרגה 3.

ריביאן R3

ריביאן R3 בשטח

רגע לפני סוף האירוע שלפו בריביאן עוד שפן מהכובע – צמד דגמי פנאי שלנו נראים יותר כמו סופר-מיני-פנאי, ה-R3 וה-RX3. כולם ציפו לדגם אחד חדש, ובסוף קיבלנו 3.

דגמי ה-R3 של ריביאן יהיו קטנים וקצרים יותר מה-R2, עם בסיס גלגלים קצר יותר ותג מחיר שלא פורסם – אך "יהיה נמוך יותר מזה של ה-R2", כך על פי הצהרת החברה.

תא הנוסעים והנהג החדש של ה-R2 מגיע גם לדגמי ה-R3 עם אותו הגה, מסכי תצוגה, וכמובן שני תאי כפפות כי אחרי שעולים ברמה, קשה לשנמך. 

דגמי ה-R3 מבוססים על ה-R2 החדש וצפויים להציע טווח נסיעה של כ-480 ק"מ, מרשים יחסית לדגמי פנאי קטנים, וטעינה מהירה. שני הרכבים מוגדרים כאמור כדגמי פנאי אך דגם ה-R3X, והתוספת של האות X בשמו מעידה על כך, צפוי להציע גם יכולות נסיעה בשטח.

מפנטזים על ה-R3 או ה-R3X של ריביאן? צמד הדגמים החדשים לא צפוי להגיע לייצור לפני שנת 2027, כך שיש לך כמה שנים טובות לחסוך.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button