זה קורה! ריביאן היא החברה הראשונה שמביאה לאמריקה טנדר חשמלי, אחרי שהייצור של R1T יוצא לדרך עם גרסת ההשקה 2022.
אחרי שהושגו האישורים הרגולטוריים הנדרשים, הרכב הראשון המיועד לנסיעה יצא מפס הייצור של החברה בנורמל, אילינוי – במה שמהווה בשורה משמחת ומרגשת הן עבור החברה והן עבור עשרות אלפי הרוכשים המוקדמים של רכבי החברה, שנאלצו להתאזר בסבלות עם דחיית תאריך הייצור מספר פעמים בשל המגפה והעיכוב הרגולטורי.
מנכ״ל ומקים החברה, ר.ג׳. סקארינג׳, פרסם את תחילת הייצור של הטנדר בשלישי האחרון (עם כניסת יום כיפור בארץ) בציוץ בטוויטר, במקביל לפרסום סרטון באינסטגרם בו צולם נואם בחלל המפעל, בנוכחות אשתו וילדיו, ומודה לעובדי החברה על ״השותפות והמאמץ במסע המשותף, שנמשך יותר מאחת עשרה שנים״.
עם תחילת הייצור הרשמי של R1T, ריביאן הופכת למנצחת – או לכל הפחות למובילה בינתיים – בתחרות שנוצרה סביב הטנדר החשמלי באמריקה, בעודה משאירה מאחוריה את האמר EV של ג׳נרל מוטורס ואת F-150 Lightning של פורד, וכמובן את הסייברטראק של טסלה.
כולם אמורים להגיע לייצור מסחרי במהלך השנה הקרובה, ולהפוך את התחרות למעניינת מאד. למעשה, מאז הפרסום של ריביאן פורד הספיקה לפרסם הגדלה נוספת של התקציב עבור הטנדר החשמלי שלה, שזכה כבר ליותר ממאה וחמישים אלף(!) הזמנות מוקדמות.
ה-R1T מצויד בסוללה בנפח של 135 קוט״ש, והטווח שקיבל על פי החישוב של EPA עומד על 502 קילומטר לטעינה (314 מייל). החברה מציעה גם אופציה עם סוללה גדולה יותר של 180 קוט״ש וטווח נסיעה של כ-640 קילומטר לטעינה, זאת, בתוספת של עשרת אלפים דולר למחיר הרכב, שעומד על כ-70 אלף דולר כרגע (כרבע מיליון ש״ח).
בהמשך צפויה החברה להציע גם דגם זול יותר, וכן להכריז על מיקום למפעל השני שלה, עליו הוחלט לפני מספר שבועות. בחודשים הקרובים תחל החברה גם בייצור של רכב הפנאי-שטח שלה, R1S. נכון לעכשיו, עיקר פעילות החברה היא אינטרנטית, אך היא מתכננת לפתוח לפחות עשרה אולמות תצוגה בארה״ב ולפחות 40 מוקדי שירות ותחזוקה לרכביה, שיתמכו גם ברכבים שייצרה החברה לאמזון. את עיקר השיפור והתמיכה ברכביה מתכוונת החברה לבצע באמצעות עדכוני תוכנה ויכולת זיהוי תקלות Over-the-Air.
מתי בישראל??