ממש לאחרונה דיווחנו כאן על כך שההסכם שנחתם ב-2019 בין אמזון לריביאן במסגרתו ההשקיעה הראשונה מאות מליוני דולרים ובתמורה לכך קיבלה מהשנייה בלעדיות על הרכב המסחרי החשמלי שלה, מודיעה יצרנית הרכבים החשמליים על הסכם שותפות חדש – הפעם עם ענקית התקשורת האמריקנית AT&T.
יותר ויותר חברות, בעיקר כאלו עם ציי רכב גדולים כבר עושות או מתכננות את המעבר לצי חשמלי כחלק מהתחייבות לצמצם את הפליטות וכדי ליהנות מהיתרונות הפיננסיים – ענקית התקשורת האמריקנית, שצי רכבי השירות שלה כולל אלפי רכבים שנותנים שירות לשוק הפרטי ברחבי ארה"ב נמצאת בכיוון גם כן ומי שתעזור לה להשיג את היעד הזה היא ריביאן.
במסגרת ההסכם תרכוש AT&T את הרכב המסחרי חשמלי של ריביאן אבל גם דגמים חשמליים נוספים, בעיקר טנדרים, שיעשו שימוש בפלטפורמת ה-R1 החדשה שעליה עובדים בימים אלו בריביאן. תג המחיר של הטנדר החשמלי הנוכחי של ריביאן, ה-R1T, גבוה מידי וכדי לרכוש ממנו עשרות יחידות צריך מיליוני דולרים – דגם חדש עם תג מחיר אטרקטיבי יותר ינגיש את רכבי הפנאי החשמליים של ריביאן ללקוחות פרטיים אבל גם ללקוחות עסקיים.
ריביאן משווקת את הרכב המסחרי החשמלי שלה בשתי גרסאות, קטנה וגדולה, שתיהן עם מנוע חשמלי קדמי יחיד אותו מייצרת החברה בעצמה:
- הגרסה הקטנה, דליברי 500 שמה, מציעה טווח נסיעה של כ-250 ק"מ, יכולת לשאת משקל של מעל לטון (1.240 ק"ג) וקיבולת אחסון של כמעט 14,000 ליטרים. משקלו של ה-RCV בגרסה הקטנה עומד על קצת יותרמ-4 טון (4,240 ק"ג), רוחבו 2,4408 מ"מ, גובהו 2,913 מ"מ ובסיס גלגליו עומד על 4,000 מ"מ.
- הגרסה הגדולה, דליברי 700, מציעה טווח נסיעה נמוך מעט יותר של 240 ק"מ והיא יכולה לשאת מעט פחות משקל – 1,139 ק"ג אך יחד עם זאת היא ארוכה ורחבה (2,628 מ"מ) יותר, בסיס הגלגלים שלה גדול יותר באופן משמעותי ועומד על 4,749 מ"מ ומטבע הדברים, מציעה נפח אחסון גדול יותר – כמעט 18,500 ליטרים.
המחירים נעים בין 83,000 דולרים ל-87,000 דולרים – לפי הגרסה הנבחרת.
מי שאהב במיוחד את העסקה החדשה בין AT&T לריביאן הוא השוק – דיווחים כי המנייה של ריביאן עלתה ב-12% לאחר ההכרזה.