fbpx

רנו זואי היא הרכב החשמלי הנמכר באירופה

חלקם היחסי של הרכבים ההיברידיים והחשמליים ממשיך לטפס באירופה, ובחודש יוני הצליחה רנו להתברג לראש טבלת המכירות. באופן מפתיע – האירופאים לא בהכרח מחפשים טווח נסיעה מרבי. אז מה כן?

בעוד שוק הרכב האירופאי מתאושש בזהירות, עם מכירות שעדיין נמוכות ברבע מהמכירות בשנה שעברה, מכירות רכבי הפלאג-אין כבר החלו להאיץ ובמהלך החודש שעבר נרשמו כמעט מאה אלף רכבים חדשים באירופה – כמעט כפול מאשר נמכר באותו חודש לפני שנה.

המכירות ברבעון השני של 2020 מגיעות לשיא באירופה, כאשר ביוני כבר הגיע חלקם היחסי של רכבי הפלאג-אין ההיברידיים ליותר משמונה אחוזים מכלל המכירות, כשרכבים חשמליים הם יותר ממחצית מהרכבים הנמכרים – 4.4% מסך המכירות בחודש יוני.

מכירות הרכבים החשמליים וההיברידיים יותר מאשר הכפילו את חלקן בשנה הנוכחית ביחס ל-2019, אז רק 3.6 אחוזים מכלל מכירות הרכב היו של רכבים היברידיים וחשמליים. בינתיים המכירות בשנה הנוכחית מתקרבות ליעד המרשים של עשרה אחוזים מכלל שוק הרכב, מצב שיכול להעיד על שינוי עמוק ומשמעותי בגישה האירופאית לרכבים.

ברנו נהנים מההובלה, גם אם לזמן קצר

רנו זואי חונה ברחוב בפריז ומחוברת לעמדת טעינה
רנו זואי בפריז (תמונה: Vereshchagin Dmitry / Shutterstock.com)

עם ייצור בתפוקה מלאה וקצב הזמנות חסר תקדים הפך זואי של רנו לדגם הנמכר ביבשת וכעת גם המכירות החודשיות הגיעו למספר בעל חמש ספרות: למעלה מעשרת אלפים יחידות נמכרו בחודש יוני, כשלושת אלפים רכבים יותר מאשר מודל 3 של טסלה. 

ההזמנות הרבות של רכבי רנו בחודשים האחרונים מגיעות בחלקן בעקבות שינוי בתמריצים הכלכליים שנעשו בחלק מהשווקים באירופה, יחד עם העלייה בכושר הייצור של החברה הצרפתית לאחר פתיחה של מפעל חדש.  בחודשים הקרובים צופים בחברה מכירות יציבות של יותר מעשרת אלפים דגמים בכל חודש ושמירה על תואר הרכב הנמכר לפחות עד הגעת ID.3 בספטמבר.

טסלה, לעומת זאת, חווה את הביצועים הגרועים ביותר של רכבה ביבשת עד כה, עם מכירות של רק שבעת אלפים רכבים בחודש. ככל הנראה, המכירות עשויות לטפס בחזרה ולהתייצב סביב חמישה עשר אלף רכבים בחודש בקרוב.

בטסלה וברנו מתכוננים לתחרות בחודשים הקרובים על ההובלה בשוק המקומי, אך בשתי החברות חוששים מפני הצפת השוק ברכבים החשמליים הרבים, בפרט מצד פולקסווגן, שמתוכננים להגיע לכבישים החל מספטמבר.

פולקסווגן מתכננת לכבוש את היבשת (ואת הסטטיסטיקה)

פולקסווגן ID.3 חשמלית בנסיעה על כביש עירוני
פולקסווגן ID.3, תצליח להתברג בראש טבלת המכירות?

כאמור, בקרוב מאד צפויה סערה של רכבים חשמליים בשוק האירופי עם סופר-ספטמבר שמתוכנן על ידי פולקסווגן: ההגעה של ID.3 לכבישי אירופה צפויה להתחיל עם משלוחים של שלושים אלף רכבים (בערך מספר הדגמים שמכרה טסלה באירופה בחצי השנה האחרונה). יחד עם עשרת אלפים דגמים של זואי וחמישה עשר אלף דגמים ממודל 3, בספטמבר צפויים להגיע לאירופה חמישים וחמישה אלף רכבים חשמליים משלושה דגמים בלבד – יותר ממחצית מסך המכירות של רכבים חשמליים והיברידיים יחד כעת.

התוספת של שבעים אלף רכבים היברידיים או חשמליים אחרים למכירות האלה כבר צפויים להפוך את נתחם של הרכבים ההיברידיים/חשמליים בשוק הרכב האירופי לגדול מעשרה אחוזים בחודש אחד – הישג חסר תקדים שלא נצפה באף אחד מהשווקים הגדולים עד כה.

איזה רכב חשמלי האירופאים רוצים? כנראה שאת הזול 

בסקר שנערך לאחרונה בקרב לקוחות אירופאיים שהעידו על עניין ברכבים חשמליים ניכר שנושא הטווח היה משמעותי יותר מהצפוי ושהאירופאים, אולי אפילו יותר מהאמריקאים, מחפשים רכב חשמלי עם טווח נסיעה מוגבר. במקביל, אילון מאסק התבטא לאחרונה בנושא וציין שטווח של שלוש מאות מייל (480 קילומטרים) צריך להיות הנורמה עבור רכבים חשמליים. מסיבה זו התנגד לייצור של מודל Y עם טווח נסיעה קצר.

ובכל זאת זואי, דגם עם טווח נסיעה של 245 מייל (פחות מארבע מאות קילומטר), הגיעה לראש טבלת המכירות במחצית הראשונה של השנה. באופן דומה, שבעה מתוך עשרת הרכבים החשמליים הנמכרים באירופה הם בעלי טווח נסיעה קצר מארבע מאות קילומטר לטעינה (הרכבים ׳ארוכי הטווח׳ הם טסלה מודל 3, אאודי אי-טרון וקיה נירו).

עם זאת, קשה להאמין שהאירופאים יסתפקו בטווחי נסיעה קצרים, בעיקר שמשום שבקרוב צפויים להגיע שחקנים משמעותיים לשוק מייצור מקומי: החל מ-ID.3/4 שאמורים להגיע להובלה במכירות, דרך רכבי שטח חשמליים נוספים ועד להקמת הג׳יגה-פקטורי של טסלה בברלין שייצר מודל Y. כל אלו בעלי טווח נסיעה מעולה ומחיר תחרותי יחסית.

ועדיין, באירופה הולך ומתגלה שוק עבור רכבים בעלי טווח נסיעה קצר יותר. הם נמכרים בכמות גבוהה בזכות המחיר הנמוך המתאפשר בזכות כך, נושא שקל ללקוחות רבים להתפשר עליו – הבדל של כמה עשרות קילומטרים לטעינה יכול לחסוך אלפי יורו ברכישת הרכב. הבחירה ברכבים זולים יותר מעידה, ככל הנראה, על הנטייה של לקוחות מטווח סוציו-אקונומי רחב יותר לעבור לרכב חשמלי.

תגיות

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
Close