אמנם רק קונספט חשמלי – אבל אין ספק שהטנדר הזה הולך לעשות הרבה רעש.
מותג ראם האמריקני, המשתייך לקונצרן סטלנטיס, ניצל את במת תערוכת CES 2023 לחשיפת הטנדר החשמלי הראשון שלו – הכירו את הראם 1500 Revolution. הראם החשמלי נחשף במסגרת תוכנית Dare Forward של סטלנטיס במסגרתה יוצגו דגמים חשמליים תחת כל המותגים שנמצאים בבעלות הקונצרן.
בראם מדברים כבר במשך תקופה ארוכה על הטנדר החשמלי שלהם, ואף הצהירו שהוא הולך להוביל את הסגמנט בכל מה שקשור לכושר גרירה וטווח נסיעה. האם הם עמדו בהבטחות? בואו נבדוק.
חשוב להבהיר שמדובר בדגם קונספט, ולא מדובר בחשיפה רשמית של הדגם שיגיע לייצור סדרתי, מה שיקרה ב-2024 – יחד עם אחד משני המתחרים הישירים – השברולט סילברדו. המתחרה הישיר השני, הפורד F-150 לייטנינג, כבר נמכר והופך נפוץ על כבישי צפון אמריקה, כך שיש לו יתרון משמעותי על השניים האחרים.
ובגלל שמדובר בדגם קונספט, הנתונים הרשמיים על טווח הנסיעה עדיין לא נחשפו. מה שבטוח, שהוא יהיה גדול – הראם החשמלי הראשון "יושב" על פלטפורמת STLA Frame של חברת האם, זו יכולה להכיל סוללה בנפח של יותר מ-200 קוט"ש כך שאנחנו מדברים על טווח נסיעה של כ-800 ק"מ ואם זה אכן מה שיהיה, הרי שראם תעמוד בהבטחה שלה שהטנדר החשמלי שלה הולך להיות "גיים צ'יינג'ר".
כמו שאר המתחרים, קרוב לוודאי שגם ראם תציע את הטנדר החשמלי שלה בכמה רמות גימור שונות – סוללה של 200 קוט"ש וטווח נסיעה של 800 ק"מ יהיו ודאי זמינים ברמות הגימור היקרות ביותר, שתג המחיר שלהן "מדגדג" את ה-100,000 דולר.
בראם לא חשפו את הטנדר החשמלי באופן מלא, אבל כן שחררו כמה פיצ'רים "עסיסיים" ומעניינים, כמו לדוגמא:
- ארגז אחורי באורך 5.4 מטרים.
- שורת מושבים שלישית הניתנת לניתוק.
- קונסולה מרכזית הניתנת לניתוק.
- דלת אחורית "מולטי פונקציונלית".
- דלתות "התאבדות" (או בעגה היותר מכובדת, "גרנד סאלון").
- "מדרגות" צד חשמליות.
- מצב "צל" בו הרכב עוקב אחרי בעליו שצועד לפניו.
בכלל, הראם החשמלי נראה מרשים מאד. מחכים לחשיפה הרשמית שוודאי תתרחש בחודשים הקרובים.
הזווית שלנו
אם עד לפני כמה חודשים לא היה ברור כיצד הקהל האמריקני "יאכל" את החיה המוזרה הזו שנקראת טנדר חשמלי, בשטח, השינוי כבר קורה. אני מתגורר בחודשים האחרונים במדינת קונטיקט (כשעתיים וחצי מניו יורק סיטי) ואין כמעט יום שאני לא רואה F-150 לייטנינג או R1T של ריביאן שגם "תפס" אצל אנשי צפון אמריקה.
ברור שאין מקום להשוואה עדיין ואני לא מנסה לטעון שהמהפך הושלם – האמריקני הממוצע עדיין אוהב את הטנדר שלו עם מנוע דיזל או V8 עוצמתי, אבל יש שינוי בשטח וזה מבורך.
פליז פליז תעדכנו את רשימת כל הרכבים החשמליים בארץ זה לא התעדכן מזמן