fbpx

על המפה: ה-F-150 החשמלי נמכר כבר ב-50 מדינות

מחירי הדלק המאמירים גורמים ליותר ויותר אמריקנים לנטוש את הטנדרים זוללי הדלק שלהם ולעבור לחלופות חשמליות.

פורד הודיעה לאחרונה כי חודשיים בלבד אחרי שמסירות ה-F-150 לייטנינג החלו, הוא כבר נמסר, על שלל גרסאותיו, ללקוחות שונים שמפוזרים ב-50 המדינות בארצות הברית.

למרות שלאחרות ובעיקר ריביאן היה את יתרון ההתחלה עליה, פורד עושה את מה שפורד יודעת לעשות, ומתחילה להציף את השוק בטנדרים החשמליים שלה. אם תגשו היום לסוכנות רכב מקומית של פורד ותבקשו להזמין לעצמכם פורד F-150 לייטנינג, סביר להניח שזמן האספקה הצפוי יהיה רק בעוד מספר חודשים.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בפורד הצהירו בהתחלה שהם מתכוונים לייצר כמות מצומצמת (יחסית לעולם הרכב) של כמה עשרות אלפי יחידות, אבל נראה שבעקבות הביקוש זה לא ייגמר בזה – בטח כשפורד יכולה ל"תקוע אצבע בעין" לאויבים הכי מרים שלה – שברולט ודודג', האחת הציגה טנדר חשמלי משלה אבל ייקח עוד זמן עד שנראה אותו עולה על הכבישים, והשנייה עדיין מתעסקת בטיזרים כאלו ואחרים.

הוואי, טקסס, אלסקה… נראה שהאמריקנים מתחילים להתרגל לרעיון שטנדרים יכולים להיות גם חשמליים. ארה"ב היא ענקית, והטנדרים עם מנועי הבעירה הפנימית לא הולכים להיעלם מהכבישים כל כך מהר – זה ממש לא יקרה ביום אחד וגם לא ב-5 שנים… אבל נראה כי אנחנו בדרך הנכונה.

אחד הפרטים שהכי מעניינים הוא שכמות המסירות הגדולה ביותר נרשמה דווקא במדינת טקסס, מדינה שלא מעט מתושביה מקדשים את האמריקנה של מנועי הדיזל הרועשים.

מחליף את רכבי הבנזין והדיזל

פורד מביאה את סיפורם של חלק מהרוכשים, כמו ארני ונדין קול, בעלי חברת שיפוצים, שמספרים:

"המשאית (טנדר) הזו היא סוס עבודה. נסענו כבר יותר מ-3,000 קילומטרים, גררנו וסחבנו מאות קילוגרמים של בטון ב-Frunk" הם התכוונו ב-Trunk? לא משנה. בנוסף לסיפורם של ג'ף ותמי הד שמשתמשים ב-F-150 לייטנינג החדש שלהם לגרור את הסירה איתה הם יוצאים לשיט דגי סלמון בנהר קינאי.

ג׳ף ותמי נוהגים באלסקה עם הפורד F-150 לייטנינג החשמלי שלהם עם סירה מחוברת לרכב

הסיפורים האלו מעידים לא רק על זה שהקהל בשל לטנדרים החשמליים, אלא גם על העובדה שהם מסוגלים לעמוד במשימות השונות, בין אם מדובר בעבודה או הנאה, בצורה לא פחות טובה מהטנדרים בעלי מנועי הבעירה הפנימית.

ויש עוד עניין כמובן

מחירי הדלק שמגיעים לשיאים שליליים של כל הזמנים מטרידים מאד את האמריקני הממוצע. במדינה בה נוהגים המון ומכסים מרחקים ענקיים כדי להגיע לכל מקום, והמצב הכלכלי נמצא בראש מעיינם של לא מעט אמריקנים, אפשר להבין את הקבלה של רכבים חשמליים בכלל וטנדרים חשמליים בפרט.

לעוד חדשות על הפורד F-150 לייטנינג, לחצו כאן

מאמרים נוספים

4 תגובות

  1. ואצלנו משרד התחבורה לא מאשר להתקין וו גרירה על רכב חשמלי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button