האם גם אתם שאלתם את עצמכם "איך עדיין לא ראינו את רכבי פולסטאר החשמליים על כבישי ישראל?" (או שזה קרה רק לנו?) בכל מקרה, ב-2022 זה הולך להשתנות. פולסטאר מודיעה כי כחלק מתוכנית ההתרחבות הגלובלית שלה, היא מתכננת להוסיף במחצית הראשונה של שנת 2022 מספר מדינות אירופאית בהן היא לא משווקת עדיין את מוצריה – כמו ספרד, אירלנד ופורטוגל, ואז לפתוח לראשונה גם פעילות במזרח התיכון – באיחוד האמירויות, כווית וגם בישראל שלנו.
פולסטאר הוא תת מותג חשמלי ששייך לוולוו, יצרנית הרכב השוודית ששייכת לג'ילי הסינית. ליין המוצרים של החברה כולל שני דגמים – הפולסטאר 1 ההיברידי והפולסטאר 2, כשהאחרון נחשב לאחד המתחרים המובהקים של המודל 3 של טסלה.
הפולסטאר 2 מגיע בשתי גרסאות לונג ריינג' – האחת עם הנעה קדמית (מנוע חשמלי יחיד היושב מקדימה) בהספק של כ-170 קילוואט (כ-230 כ"ס), סוללה בנפח 78 קוט"ש המייצרת טווח נסיעה של כ-430 ק"מ וטעינה מהירה מ-10% ל-80% בתוך כ-35 דקות.
מחיר של גרסה זו מתחיל בארהב מ-45,900 דולרים ( לעומת 44,990 דולר לגרסת הבסיס של טסלה מודל 3).
לגרסת הלונג' ריינג' כפולת ההנעה שני מנועים חשמליים, המפיקים יחד הספק של כ-400 כ"ס, תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך כ-4.5 שניות, סוללה בנפח 78 קוט"ש שמייצרת טווח נסיעה שמגרד את ה-400 ק"מ וטעינה מהירה מ-10% ל-80% סוללה בתוך כ-35 דקות.
מחיר גרסה זו מתחיל מ-49,900 דולרים (50,990 דולר לטסלה מודל 3 לונג ריינג').
על פי החברה, היא עמדה ביעד המכירות של 29,000 מכוניות חדשות שנמסרו ב-2021, וכעת היא מוכנה להתרחבות גם לשווקים חדשים.
נכון להיום, הפולסטאר 2 הכי רלוונטי מבין רכבי החברה, אבל בעתיד הקרוב זה עומד להשתנות – בחברה עובדים כבר על הפולסטאר 5 שיתן מענה לקהל היוקרה ועל הפולסטאר 3, שיתן מענה לקהלים שמחפשים רכב פנאי.
תמחור הוא שם המשחק
אנחנו רואים שהתמחור של הפולסטאר 2 בארה"ב דומה מאד לגרסאות השונות של המודל 3 של טסלה – מדובר ממש בתחרות ראש בראש בין שני המותגים. בישראל, טסלה נתפסת כסוג של סמל סטטוס, וזמן ההמתנה הארוך גרם לכך שהרכב הפך לנכס מניב עם רכבים שנמכרים כיד שנייה במחיר גבוה יותר ממחיר הקנייה המקורי שלהם כשהם עוד היו עם ניילון על המושבים.
לנצח את ההגמוניה של טסלה בקטגורית המחיר הזו לא יהיה קל, ואנחנו גם לא צופים שפולסטאר תוכל לעשות את זה – אבל תמחור תחרותי יהווה נקודת התחלה טובה לכניסה מכובדת לסגמנט.
רכב פחות מהיר, פחות יפה (עניין של דעה ואישית אני מעדיף את הפולסטאר אבל כשמסתכלים על שניהם אין ספק שרואים וולוו אפורה משעממת) טעינה איטית יותר, טווח קצר יותר, בלי עמדות טעינה ייעודיות
הרכב צריך לעלות פחות מ 190אלף בשביל להתחרות מול טסלה, רק הוזלת מחירים משמעותית תתן להם סיכוי להצליח. צריך לשבור את השוק, טסלה רק מעלים מחירים והביקוש ממשיך לעלות. תנו להם פייט. שוקל להזמין
איך בדיוק גרסת לונג ריינג' מספקת טווח נסיעה קצר יותר מהגרסה ה "רגילה"
אולי הכוונה לגרסת ביצועים
שנת 2022 היא האחרונה בחגיגה של טסלה בישראל
אני יעדיף רכב מחברה שמתנהלת קצת יותר יציבה שמתנהלת יותר בשקיפות
טסלה ישאר רכב מצויין אבל בשביל ההסתערות של תושבי ישראל נשאר לה רק עוד חצי שנה
לא הוסבר מהם הפרמטרים בהם הפולסטאר מתחרה ואף עדיף מהטסלה.
מדוע לא מייצרים רכבים לסגמנט הזול יותר ומשאירים את עיקר השוק למתחרים הסינים השונים? האם זה בגלל עלויות הסוללה?