פולסטאר, מותג הרכבים החשמליים מבית וולוו השוודית, שנמצאת בבעלות ג'ילי הסינית (אתם עוקבים?) במצוקה: הסיבה העיקרית לפיטורים – הצורך לצמצם בהוצאות האדירות.
השנה וחצי האחרונות דווקא היו מרגשות מאד מבחינת פולסטאר, עם חשיפה של לא פחות משלושה דגמים חשמליים חדשים: פולסטאר 3, רכב פנאי חשמלי, מתחרה למודל Y של טסלה, פולסטאר 4, רכב פנאי-קופה חשמלי והפולסטאר 5, ספינת הדגל החשמלית של המותג. אך אחרי ההתלהבות שהגיעה לשמיים, הגיע הרגע לנחות על הקרקע ולפגוש את המציאות.
עד אמצע השנה שעברה, 2023, בפולסטאר עוד היו אופטימיים, עם הבטחה למסירות של כ-80,000 רכבים חשמליים – בחודש מאי המספר הזה ירד לאיזור של 60,000 עד 70,000 רכבים, כשבסופו של דבר פולסטאר סוגרת את השנה עם מספר עוד יותר נמוך מהרף הנמוך שהיא הציבה, עם מסירות של 54,600 רכבים חשמליים בלבד מתוצרת המותג שנמסרו ללקוחות ברחבי העולם.
"תנאי שוק מאתגרים" כך מסבירים בפולסטאר את הפיטורים של לא פחות מ-450 עובדים שעובדים בחברה במגוון תפקידים, מספר שמהווה כ-15% מכח העבודה הכללי של החברה.
המניה של פולסטאר בירידה
התחזיות נמוכות – והשוק מגיב. במהלך 2023 ירד השווי של מניית פולסטאר בלא פחות מ-62%. אנליסט בכיר בחברת ברנסטיין אמר כי פולסטאר נמצאת "בדרך לשום מקום" והציע שהחברה תצא מהשוק הציבורי ותחזור לבעלות הפרטית של וולוו. האחרונה, יחד עם ג'ילי, הלוותה לפולסטאר 450 מיליון דולרים.
שנת 2024 צפויה להיות שנה גורלית מבחינת פולסטאר – אם הדגמים החדשים שהושקו, שהמסירות של חלק מהם אמורים לצאת לדרך כבר השנה לא יתרוממו, מותג הרכב החשמלי משוודיה יהיה בבעיה רצינית.