fbpx

משבר? משבר. וולוו נפרדת מפולסטאר

רגע אחרי ההודעה על פיטורי מאות עובדים, מותג הרכב השוודי סופג עוד מכה קשה. האם זו מכה אנושה?

פולסטאר, מותג הרכב החשמלי משוודיה, הודיע לאחרונה על פיטורי מאות עובדים – 450 במספר. הסיבה הרשמית לפיטורין – פולסטאר לא עמדה ביעדי המכירות שהיא הציבה לשנת 2023, וזה למרות שהיא הורידה את התחזית באמצע השנה. פולסטאר סיימה את שנת 2023 עם מכירות של 54,600 רכבים בלבד.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

את הכתבה ההיא התחלנו עם המילה משבר לה הוספנו לה סימן שאלה, וסיימנו עם התקווה שפולסטאר תתחיל את שנת 2024 ברגל ימין ותצליח לצאת מהקשיים בזכות הדגמים החשמליים החדשים שלה. נראה שצריך לקחת את סימן השאלה ולהפוך אותו לסימן קריאה ושהצרות של מותג הרכב החשמלי משוודיה לא בדרך להסתיים, להפך – ההודעה האחרונה של וולוו לגבי פולסטאר מעידות כי הן רק הולכות ומחריפות.

ביזנצ זה ביזנצ! 

כמו שאומר ממוקה מהסדרה שנות ה-90. בעולם הרכב האכזרי, אין מקום לרגשות וכל מה שמשנה זה התכל'ס, המספרים. "אבולוציה טבעית" ביחסים בין שני המותג, כך מסביר ג'ים רוואן, מנכ"ל וולוו, את הפרידה מפולסטאר. 

בשנים האחרונות ספגה וולוו ביקורת מאנליסטים בכירים על ההשפעה של האחזקה שלה בפולסטאר, ששאבה מוולוו משאבים חיוניים. וולוו רכשה את פולסטאר בשנת 2015 ומחזיקה ב-48% מהחברה, ב-2017 הוחלט כי פולסטאר יהפוך למותג חשמלי.

ההפרדות של וולוו מפולסטאר הייתה חיונית והשוק מגיב בהתאם – הערך של מניית החברה קפץ ב-30% בפתיחת המסחר.

מה הלאה? 

פולסטאר, שהאחריות עליה תעבור לג'ילי, חברת האם הסינית של שני המותגים, שיחררה גם כן הצהרה, בה נאמר שוולוו תישאר שותפה אסטרטגית שתמשיך לקחת חלק בפעילות החברה בתחומי ה-R&D, הייצור ועוד. על פי דיווחים, פולסטאר צריכה סכום עתק של מיליארד דולר כדי להחזיק את הפעילות של החברה כיום.

מאמרים נוספים

12 תגובות

  1. נהנה מהרכב הזה חבית נהיגה חזק מאוד אוהב את הרכב ושמח שקניתי אותו…

  2. נראה שאין לך שמץ של מושג בכלום. ישראלי טיפוסי. בטח לא עובד רכב מימן

  3. חשמליות עבר זמנם. אנשים לא מבינים רצים וקונים ביחוד סיניים זה בלוף. אחרי שש שנים הלכה הסוללה והרכב לפח. זיהום כמו בנזין כי זקוקים לתחנות כח מזהמות. רק מימן החל מ 2030 עד אז רק בנזין

    1. אלי ה יקר.ב רכבים ה גרמניות או קוריאניות זה לא אותו ה בעיה עם ה בטריות? רק ה סיניות ה בעיה שלך? בטח אתה חולם על חשמלית טובה אבל אולי לא יכול?רכבים עם במזין ו דיזל סיימו את תפקידם עכשמיו חשמליות עם בטריות נראה מה אחר כך תרגע ו תקנה סינית טובה ו תהיה מאוד מרוצה

      1. סינית טובה ? אין חיה כזו . אולי בטבע …

    2. אין לך מושג על מה אתה מדבר, ברכבים היום הסוללה תחזיק 350 אלף קמ לפחות, עד אז הרכב כולו ילך לפח, כמו הרכב בנזין שלך

    3. נראה שאין לך שמץ של מושג בכלום. ישראלי טיפוסי. בטח לא עובד רכב מימן

    4. אתה כמו הרבה ישראלים שעומדים בויטרינה אוכלים את הכבד אבל לא יכולים להגיע לרכב הפנטסטי הזה.

  4. רכב פסיכי ביכולות, הבעיה שמחזיק מחיר מאוד גבוה כיד שניה מה שלא מאפשר למכור אותו. דגמי פולסטאר בני 5 שנים יקרים כמו רכבים חדשים, שמאובזרים במערכות הגנה מתקדמות יותר אפילו בוולוו עצמה. תכלס, יותר רכב קונספט ולא מפתיע שלא נמכר בכמויות.
    דווקא את הדגם האחרון הציעו במחירים סבירים כחדש, אולי זה כבר היה מאוחר מידי

  5. רואים בארץ, היבואן תקועה עם הפולסטאר , אף אחד לא קונה, ביד 2 אנשים עפים על עצמם. הוא לא עומד היום מול המתחרים בשום מדד, והמחיר כבר לא אטרקטיבי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button