"אמבישן 2030" (שאיפה 2030 – באנגלית זה נשמע יותר טוב) הוא שמה של תוכנית ה"התחשמלות" שיצרנית הרכב ניסאן פרסמה לאחרונה.
עם הצגתה של התוכנית, חשפה ניסאן לא פחות מ-4 דגמי קונספט חשמליים: Chill-Out, Max-Out, Surf-Out, and Hang-Out – רכב פנאי, טנדר, רכב ספורטיבי דו-מושבי חשמליים ורכב נוסף, אותו מכנים בניסאן כ"חדר על גלגלים" עם מושבים מסתובבים (על המגמה הזו הרחבנו ממש לאחרונה בכתבה אחרת).
הצגת דגמי הקונספט הוא מהווה את השלב הראשון – בניסאן מתכננים להשקיע בתוכנית ההתחשמלות כ-17 מיליארד דולר, כסף שיעזור להגיע ליעד של 15 דגמי רכבים חשמליים חדשים עד שנת 2030, כמו גם כניסה לייצור של סוללות.
אחד מאפיקי ההשקעה הנוספים שניסאן מכוונת אליו הוא בתחום סוללות הסוליד סטייט, שמציעות דחיסות גבוהה יותר וזמן טעינה קצר יותר. לצורך כך, מתכננים שם הקמת מפעל גדול בעיר יוקוהמה עד שנת 2024.
עוד לפני זה, ב-2026, בניסאן חוזים 75% של "התחשמלות" באירופה, 55% ביפן ו-40% בסין – אבל זה כולל גם רכבי פלאג-אין (רחמנא ליצלן) ולא רק רכבים 100% חשמליים, כך שיעד ללא פליטות כמו שהכריזו יצרני רכבים אחרים עדיין לא נמצא על הפרק מבחינת ניסאן.
בניסאן אומרים שאין מחלוקת על כך שמשבר האקלים הוא המשבר החמור ביותר כיום – ושהם מחויבים לצמצום הפליטות בעד 40% עד שנת 2030.
ניסאן היא אחת היצרניות הראשונות שהחלו בייצור של רכב חשמלי (בטח מבין היפניות שמדשדשות בתחום הזה) עם דגם הניסאן ליף הוותיק, ששייך לדור של רכבים חשמליים שיוצרו עוד לפני שמישהו חשב שהעניין הזה הולך לתפוס.
לניסאן יש מספר דגמי רכבים מסחריים חשמליים כמו ה-eNV200 והטאון-סטאר, האח התאום של הרנו קנגו החשמלי, שנחשף לאחרונה ולא שכחנו כמובן את האריא (Ariya) – רכב פנאי חשמלי מודרני (בשונה מהליף המיושן) שלא מעט מצפים כבר לראותו.
ישנים על האף.
עד 2030 אף אחד לא יזכור מי זאת החברה הזאת ניסאן.
הסינים וטסלה יכבשו את השוק.
אני אוהב את ניסאן ונוהג היום על גיפ שלהם, אבל תכלס, כמו יתר היצרנים היפנים, הם פספסו בענק את הפניה לעידן החשמלי.
ובמקום להתאפס ולהציג מתי בשנה הקרובה יהיו השקות של רכבים חשמליים אכותיים, הם מספרים לנו סיפורים לעוד עשור
גם הארייה שתצא בשנה הבאה תהיה נחותה מהמתחרות…אפילו של הסניות