תערוכת לוס אנג'לס: יונדאי מסירה את הלוט מעל הרכב החשמלי החדש שלה, והדגם הבא של משפחת האיוניק – תת המותג החשמלי מבית יצרנית הרכב הקוריאנית. ה-SEVEN הוא רכב קונספט ל-SUV חשמלי, עם עיצוב עתידני, טכנולוגיה מתקדמת והמון פיצ'רים ייחודיים, שיתחרה בעתיד בקיה EV9 קונספט שנחשף גם הוא באותה התערוכה.
רכב הקונספט החדש הוצג עם שם הבמה SEVEN אך לכולם כבר ברור – אנחנו מסתכלים על הדגם שיהווה את הבסיס לאיוניק 7 בכבודו ובעצמו – ואם לשפוט על פי האיוניק 5, שגרסת הייצור הסופי שלו דומה כמעט לחלוטין לרכב הקונספט שלו, פרוג'קט 45, הרי שיש מצב גדול שה-SUV החשמלי הזה הולך להיראות ממש כמו המקור.
בשונה מרכבים בעלי מנועי בעירה פנימית שבהם שמים יצרני הרכב את הדגש על ביצועים ורכיבים מכניים, ברכבים חשמליים הפוקוס עובר לטכנולוגיה מתקדמת וליצירת חווית משתמש ייחודית – מכוניות העתיד הופכות אט אט מכלי רכב שאמור להסיע אותנו מנקודה א' לנקודה ב' למרחב מחייה על גלגלים (ולראייה כותרת הסרטון – Live in SEVEN) – מגמה שאנחנו רואים שהולכת וגדלה בקרב יצרני הרכב, שמתחרים על מי יציג תא נוסעים מפנק יותר.
זה קיים כבר "בקטנה" ברכבים כמו הסקודה אניאק (שרמות הגימור השונות שלו משווקות כסלון ביתי), בטסלה עם משחקי המחשב שמעבירים לכם את הזמן עד שהסוללה תתמלא ועוד, וגם בדגמים עתידיים – כמו הפולקסווגן ID.LIFE שהופך לבית קולנוע קטן ובקיה EV9 שורת המושבים האמצעית מתקפלת לשולחן מה שהופך את תא הנוסעים של הרכב לחדר כמו בבית.
הקו הזה ממשיך ביונדאי SEVEN – עם אפשרות להתאמה אישית של תא הנוסעים, מכשירי חשמל ביתיים "בילד-אין" ברכב, מושבים וספות בסגנון "לאונג'", קונסולה בסגנון "אי", תאורת אווירה ואפילו מיני-בר… בקיצור, ביונדאי לא רוצים שתצאו מהרכב. הרצפה השטוחה שיוצרת פלטפורמת ה-E-GMP החשמלית, מצב נהיגה אוטונומי בו ההגה מתקפל ודלתות "התאבדות" משלימים את התחושה שאתם נכנסים לחדר מפנק ולא למכונית.
ב-SEVEN, יונדאי עושה שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה, וגם מתקינה בו שתי מערכות ייחודיות – בהשראת ה-COVID-19 – מערכת לניהול הגיינת אוויר (שמגיעה מעולם התעופה) ומערכת טיהור אוויר שמתחילה לפעול עצמאית ברגע שהנוסעים עוזבים את הרכב.
ועם כל המאפיינים הייחודיים האלו, כמעט שכחנו שמדובר ברכב חשמלי שאמור להסיע אותנו ממקום למקום…
יונדאי פרסמה כי טווח המטרה של ה-SEVEN עומד על כ-300 מייל (שהם כ-480 ק"מ) בין טעינות, אבל לנו זה נראה קצת מעט כי –
- אלו ביצועים שכבר זמינים כיום באיוניק 5 ואין סיבה שברכב גדול יותר (ויקר יותר) לא נקבל טווח נסיעה גדול יותר.
- מדובר ברכב שיוצג במקרה הטוב בתוך שנתיים – וטווח נסיעה ברכבים חשמליים זה משהו שמשתפר כל הזמן.
וכמובן שכמו האיוניק 5, גם ה-SEVEN או האיוניק 7 צפוי יכולות טעינה סופר-מהירות בהספק של 350 קילוואט – כ-20 דקות מ-10% ל-80% סוללה.
עד כאן כל מה שידוע לנו לגבי ה-SEVEN, אנחנו מעריכים שבמהלך החודשים הקרובים נקבל מידי פעם עוד פיסות מידע חשובות על הרכב המסקרן – מבטיחים לעקוב ולעדכן בהתאם.
מה המחיר הצפוי
300000