
טסלה מודל S
השינוי המרכזי הוא בתא הנוסעים, שעבר שדרוג עיצובי משמעותי. המסך הארוך והצר – אחד מסימני ההיכר של המודל S מוחלף במסך מרובע, שאמנם קטן יותר, אך נראה פרקטי ונוח לשימוש הרבה יותר.
גם לוח התצוגה הדיגיטלי של הנהג הוקטן, אך הודות להגה החדש (והסופר מגניב יש לומר) בעיצוב "yoke" (כך על פי טסלה) ששואב השראה מזה של הרודסטר, גם התצוגה של מסך הנהג ברורה יותר.
אבא, תקנה לנו טסלה!

בגרסה החדשה של המודל S גם לנוסעים לא יהיה משעמם – עם מסך מגע חדש שהותקן לטובת היושבים מאחורה. מעבד בעוצמה של 10 טרהפלופס, לוקח את חווית הגיימינג שמציעה טסלה צעד אחד קדימה.
רשימת הפיצ'רים החדשים במודל S עוד ארוכה. מכונית המנהלים החשמלית מקבלת גג זכוכית חדש, בקרת אקלים שנשלטת ממסך המגע שמספקת קירור לתא הנוסעים בימים חמים וחימום מקדים בימים קרים ועוד.
העיצוב החיצוני נשאר די זהה לגרסה הקודמת של המודל S, ולמעט נגיעות עיצוביות מינוריות במכסה המנוע ובקווים הכלליים של הרכב, לא ראינו שינויים בולטים.
ויש גם שינויים בגרסאות
טסלה נפרדת מגרסת הפרפורמנס של המודל S, שתוחלף על ידי גרסת ה-פלייד (Plaid) החדשה.
כמו כן מתווספת גרסת פלייד+, עם טווח נסיעה של יותר מ-830 ק"מ. המחירים מתחילים מ-80,000 דולר לפני הנחות בגין הטבות מס לגרסת הלונג ריינג' שמציעה טווח נסיעה של כ-660 ק"מ, 120,000 דולר לגרסת הפלייד שמציעה טווח נסיעה של כ-620 ק"מ, ו-140,000 דולר לגרסת הפלייד+.
טסלה משדרגת את מנועי המודל S והמודל X ומוסיפה להם משאבת חום כמו במודל 3 ובמודל Y – הפטנט משפר את יעילות הרכב ושומר על הביצועים בקור על ידי חימום המנוע, תא הנוסעים ועוד רכיבים חיוניים. על פי מחקרים שנערכו בנושא, רכבים חשמליים עשויים לאבד עד כ-40% מטווח הנסיעה שלהם בתנאים של קור קיצוני, כך שמענה לנושא הזה נמצא בראש מעייני היצרנים.
טסלה מודל X

כמו במקרה של המודל S, גם ה-SUV החשמלי לא זוכה לעדכונים חיצוניים משמעותיים, כשהשינויים העיקריים הם בעיקר בתא הנוסעים. גם כאן נפרדת טסלה מהמסך הארוך ומההגה הקודם (שנראים פתאום כל כך מיושנים) והטסלה מודל X מקבל מסך מרובע ואת הגה ה"yoke" שהוזכר למעלה.
מודל X נפרד גם כן מגרסת הפרפורמנס, ומוצע מעתה בגרסת לונג' ריינג' – שתעלה כ-90,000 דולר (לפני הנחות) עם טווח נסיעה של כ-570 ק"מ וגרסת פלייד, שמציעה הספק של מעל ל-1000 כ"ס (!), תאוצה מ-0 ל-100 תוך 2.5 שניות וטווח נסיעה של כ-540 ק"מ. מחירה נקבע על 120,000 דולר.
ההגה החדש של טסלה

ההגה החדש של המודל S והמודל X לא רק מעוצב בצורה הכי מגניבה שיש, הוא גם מציע מספר פיצ'רים טכנולוגיים מתקדמים.
בתור התחלה – אין יותר ידיות כדי לאפשר לנהג, על פי טסלה, להתרכז נטו בנהיגה – בלי הפרעות. במקום זאת, טסלה מטמיעה בהגה כפתורים ולחצנים העושים שימוש בטכנולוגיה של בינה מלאכותית ו-Force Touch – שמאפשרת לבצע פקודות בעוצמת לחיצה / מגע שונה (טכנולוגיה שהומצאה על ידי אפל בעבור המכשירים החכמים שלה). כפתורי ה-Force Touch יהיו אחראים על הפעלת פונקציות כגון: מצב נהיגה אוטומטית, צפירה, אורות גבוהים, הפעלת מגבים, פקודות קוליות ועוד.
בטסלה מתכננים, שעל ידי שימוש בבינה מלאכותית ונהיגה אוטומטית, הרכב יוכל לקבוע בעצמו באיזה מצב נהיגה להיות – פארקינג / רוורס / ניוטרל / דרייב. על פי מסמך פנימי של טסלה שפורסם באתר Electrek, כשהרכב יזהה שמולו יש קיר, הוא ידע לשלב לרוורס לבד, ברגע שהנהג ילחץ על דוושת הבלם.
בכל מקרה, בטסלה לא מתכננים להיפטר לחלוטין מכפתורים, ומתכננים למקם כפתורי Force Touch להפעלת הפונקציות השונות בקונסולה המרכזית.
(תמונות: Tesla)