מרצדס EQA הוא רכב פנאי חשמלי יוקרתי המבוסס על אותה הפלטפורמה של המרצדס GLA. בניגוד לדגמים החשמליים האחרונים של המותג, כמו ה-EQE, שתוכננו על פלטפורמה חשמלית ייעודית, ה-EQA לא מציע טווחי נסיעה גבוהים או מרווח פנים נדיב במיוחד.
הרכב מגיע בשתי גרסאות סוללה, המציעות טווחי נסיעה שנעים בין 470 ל-510 ק״מ לפי התקן, וטווחי נסיעה ריאלים שנעים בין 370 ל-400 ק״מ בפועל.
גרסה | EQA 250 | EQA 250+ |
---|---|---|
הנעה | קדמית | קדמית |
מנוע (קילוואט) | 140 | 140 |
מנוע (כ״ס) | 190 | 190 |
תאוצה 0 ל-100 קמ״ש (שניות) | 8.6 | 8.6 |
מהירות מקסימלית | 160 | 160 |
טווח נסיעה (WLTP) | 470 | 510 |
טעינה מהירה | 100 | 100 |
מרצדס EQA נמכר בשתי גרסאות: 250, ו-250+, הנבדלות בינהן בגודל הסוללה ובטווח הנסיעה.
גרסת ה-250 מצוידת בסוללה של 66 קוט״ש עם טווח נסיעה מוצהר של 470 ק״מ. טווח הנסיעה בעולם האמיתי של גרסה זו נע באיזור ה-370 ק״מ לטעינה. גרסת ה-250+ מצוידת בסוללה מעט גדולה יותר – 70 קוט״ש עם טווח מוצהר של 510 ק״מ, וטווח נסיעה ריאלי של כ-400 ק״מ.
שתי הגרסאות מצוידות בהנעה קדמית בהספק של 190 כוחות סוס. נמוך יותר מרוב המתחרות שמציעות הנעה בהספק של 204 כוחות סוס וצפונה. לרכב יש מומנט של 39.2 קג״מ, ותאוצה מעמידה למאה קמ״ש ב-8.6 שניות.
ל-EQA יש יכולת טעינה מהירה בהספק של 100 קילוואט, באמצעותה תוכלו לטעון את הרכב מ-10% ל-80% בתוך 32 דקות בגרסת הסוללה הרגילה ובתוך 35 דקות בגרסת הסוללה הגדולה יותר. בהספק כזה תוכלו גם להוסיף לכם עוד 100 ק"מ של נסיעה בתוך רבע שעה של טעינה.
טעינת המרצדס EQA מתבצעת לרוב בעמדת טעינה המותקנת בחניה בבית. בנוסף המרצדס EQA הדגם תומכת בטעינה מהירה באחת מעמדות הטעינה המהירות הפרוסות ברחבי המדינה. זמני הטעינה ועלויות הטעינה מפורטות בטבלה למטה.
גרסה | עלות טעינה (ביתית)* | זמן טעינה מהירה (10-80%) | זמן טעינה ביתית | טווח נסיעה משולב |
---|---|---|---|---|
EQA 250 | 43 שקלים | 29 דקות | 7:15 שעות | 470 ק״מ |
EQA 250+ | 46 שקלים | 30 דקות | 7:45 שעות | 510 ק״מ |
עם טעינה מהירה בהספק של 100 קילוואט, תוכלו לקבל טווח נסיעה של 100 ק״מ ב-15 דקות של טעינה. מדובר בטעינה בקצב סביר, ואם אתם נמצאים הרבה בדרכים שווה לכם לשקול רכב עם יכולת טעינה מהירה יותר.
תוכלו לקבל מידע נוסף על טעינה של רכב חשמלי:
מכיוון שה-EQA חולק פלטפורמה עם רכב בנזין, המושבים האחוריים לא מרווחים כמו אצל חלק מהמתחרות שנבנו על פלטפורמות חשמליות ייעודיות. מהצד השני איכות החומרים ברכב גבוהה, והרכב מציע אבזור עשיר.
המושבים הקדמיים וסביבת הנהג ברכב מרווחים ונוחים, אך עם בסיס גלגלים של 2,729 מ״מ ה-EQA לא מרווח כמו האאודי Q4 אי-טרון או טסלה מודל Y.
המושבים הקדמיים מתכווננים חשמלית ל-12 כיוונים ויש לכל אחד מהם שלושה זיכרונות. המושבים האחוריים נוחים גם הם, אך רצפת הרכב מאחור לא שטוחה לכל רוחבה בגלל תעלת ההינע הבולטת במרכז הרכב.
למרצדס EQA יש תא מטען חשמלי בנפח 340 ליטר או 1,320 ליטר עם מושבים אחוריים מקופלים – צנוע מאוד ביחס למתחרות הישירות שלו כמו האאודי Q4 אי-טרון (520 ליטרים) או טסלה מודל Y (עם 854 ליטרים). רצפת תא המטען נפתחת ויש בה מקום לאחסון כבלים, אך אין לרכב תא מטען קדמי (Frunk).
ה-EQA משווק בשלוש רמות אבזור: אלקטריק, אלקטריק ארט, ואלקטריק ארט AMG. בכלל רמות האבזור סביבת הנהג מצוידת בשני מסכי 10.25״ המשמשים כמערכת המולטימדיה, ולוח מחוונים דיגיטלי. כמו בשאר רכבי מרצדס, גם ה-EQA מצוידת במערכת ה-MBUX יחד עם משטח מגע לשליטה במערכת, והיא תומכת באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
בקונסולה המרכזית של הרכב יש מקום אחסון, שני מחזיקי כוסות, שקעי USB-C ושקע 12V. לרשות הנוסעים מאחור יש כיסי אחסון בצורת רשת בגב המושבים הקדמיים, פתחי מיזוג אוויר ושקעי USB.
ל-EQA יש אפשרות כניסה ונסיעה ללא מפתח, חלונות אחוריים כהים, תאורת אווירה עם 64 גוונים, בקרת אקלים אוטומטית, מראה מרכזית ומראת צד נהג מתכהות אוטומטית למניעת סינוור, קיפול מראות חשמלי וחיישני חניה היקפיים.
ברמת אבזור אלקטריק ארט, תקבלו גם גג פנורמי נפתח חשמלית, מושבים קדמיים מחוממים, דלת תא מטען נפתחת ללא מגע יד, משטח טעינה אלחוטי לטלפון, בקרת אקלים אוטומטית לשני אזורי אקלים ומצלמות היקפיות לרכב 360°.
רמת אבזור אלקטריק ארט AMG מצוידת במושבי ספורט, הגה ספורט קטום בציפוי עור נאפה, חישוקי סגסוגת 20" וסף דלת מואר.
ה-EQA הוא רכב בטיחותי אשר קיבל חמישה כוכבים במבחני הריסוק של Euro NCAP וציונים של 97% בבטיחות הנוסעים המבוגרים, 90% בבטיחות ילדים, 81% בבטיחות הולכי הרגל בסביבת הרכב ו- 75% באבזור בטיחותי. רמת האבזור הבטיחותי מדורגת 7 מתוך 8.
יש ברכב שש כריות אוויר, הנפתחות בהדרגה בהתאם לעוצמת הפגיעה ברכב. כמו כן, יש ברכב בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה, מערכת בקרת יציבות אלקטרונית עם בקרת החלקה, מערכת בלימה אוטונומית בזיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, מערכת עזר לבלימת חירום, מערכת לזיהוי רכבים בשטח ראיה מת כולל מערכת אקטיבית למניעת התנגשות בטח ראיה מת, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור ומערכת התרעה מפני עייפות הנהג.
ה-EQA משווק בשתי גרסאות סוללה ושלוש רמות אבזור:
אגרת הרישוי השנתית של רכב חשמלי עומדת על 558 שקלים. יש להוסיף למחירים אגרת רישוי.
האחריות על הרכב היא ל-4 שנים, או 100,000 ק"מ. האחריות על הסוללה ל-8 שנים או 160,000 ק״מ.