fbpx

מסחרית חשמלית גדולה ראשונה בישראל: מקסוס E-Deliver 9

גרסת ה-4 טון הבכירה מציעה כושר העמסה מקסימלי של 1.3 טונות, טווח נסיעה של 306 ק"מ וטעינה מהירה ל-80% סוללה תוך 45 דקות

החשמל חודר לסגמנט נוסף. הרבה לפני שמסחריות חשמליות ממותגים מוכרים יותר כמו הפיאט אי-דוקאטו או הפורד טרנזיט החשמלי יגיעו לכאן, דווקא מקסוס הסינית, שנמצאת זמן לא רב בישראל, היא זו שמנחיתה כאן מסחרית חשמלית ראשונה בגודל מלא. 

מותג מקסוס, ששייך לענקית הרכב הסינית SAIC, מגיע לישראל ביבוא של חברת צ'יינה מוטורס, שחוץ מרכבים חשמליים, משווקת בישראל גם כמה דגמי מסחריות ואוטובוסים עם מנועי בעירה פנימית.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

במקסוס אוהבים ראשוניות כנראה – הם היו הראשונים גם להביא ואן 7 מקומות חשמלי ארצה – אנחנו מדברים כמובן על ה-EUNIQ 5 שהושק כאן לאחרונה. יחד עם הוואן המשפחתי הושק גם ה-E-Deliver 3 – רכב מסחרי חשמלי קטן יותר. צמד הדגמים מוצגים באולם התצוגה החדש של מקסוס שנפתח לאחרונה בפתח תקווה. 

מקסוס E-Deliver 9 

המסחרית החדשה תגיע לישראל בשני דגמים – האחד במשקל של 3,990 ק"ג והשני במשקל של 4,050 ק"ג, כשכל דגם זמין בשתי תצורות – L3H2 ו-L3H3. מלבד משקל הרכב, ההבדלים הבולטים ביותר בין שתי הגרסאות הם בנפח תא המטען – בגרסה הבכירה תוכלו להעמיס עד 12,330 ליטר, בעוד שבגרסה הקטנה יותר, הנפח עומד על 11,000 ליטר, ובמשקל ההעמסה המירבי – 1.3 טון מקסימלי בגרסה הגדולה יותר ו-1.2 טונות בגרסה הקטנה יותר. 


עוד כמה רכבים חשמליים חדשים בישראל:


מבחינת מידות, הגובה משתנה בין הגרסאות בין 2,545 ל-2,765 מ"מ, הרוחב עומד על 2,062 מ"מ, האורך על 5,940 מ"מ ובסיס הגלגלים על 3,760 מ"מ. 

הרוחב המקסימלי של משטח הטעינה עומד על 1,800 מ"מ, אורך משטח הטעינה על 3,413 מ"מ, גובה פנימי במשטח הטעינה נע בין 1,792 ל-2,014 מ"מ (תלוי בגרסה), מפתח רוחב דלת צד עומד על 1,269 מ"מ ומפתח גובה דלת צד עומד על 1,570 מ"מ.

בשתי הגרסאות נמצא 3 מושבים קדמיים עם אופציה להוספת מושבים אחוריים או חימום למושבים הקדמיים. צמד הגרסאות כולל דלת צד, עם אפשרות לשדרוג לדלת הזזה צידית כפולה ומדרגת צד חשמלית. הדלתות האחוריות נפתחות שתיהן, ברדיוס של 255 מעלות.

ומה מבחינת ביצועים וטווח נסיעה? 

לפי מקסוס, טווח הנסיעה בשתי הגרסאות עומד על כ-342 ק"מ בעיר ו-306 ק"מ משולב (370 ק"מ עירוני בפיאט דוקאטו החשמלי ו-200 ק"מ בטרנזיט החשמלי של פורד) – זאת הודות לסוללה בנפח 88.55 קוט"ש. זמן הטעינה (בשימוש בעמדה מהירה) עומד על כ-45 דקות מ-0% ל-80% סוללה, וצריכת האנרגיה, עומדת על פי היבואן על 312 וואט / שעה.

טעינה מלאה של הרכב תעלה חמישים שקלים בלבד. בהנחה שטווח הנסיעה הריאלי יעמוד על כ-200 עד 250 ק"מ כתלות במשקל המטען, עלות הנסיעה תעמוד על כ-20 אג' עד 25 אג׳ לכל ק"מ נסיעה.

ואם חשבתם שמדובר ברכב מסחרי ספרטני, תחשבו שוב – ה-E-Deliver 9 מצויד בארסנל מכובד של אבזור ומערכות בטיחות / מערכות עזר לנהג: 

כך למשל, נוכל למצוא בקרת שיוט אדפטיבית, שלושה מצבי נהיגה, מסך לנסיעה אחורית, מפתח חכם (כניסה והנעה ללא מפתח) חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, הגה עם כפתורי שליטה, מסך מגע בגודל 10.1 אינטש, בקרת אקלים, תאורת תא מטען כפולה ועוד – שזמינים כאבזור סטנדרט בשתי הגרסאות.

בתחום הבטיחות ה-E-Deliver מצויד ב-6 כריות אוויר, מערכת התראה בשטח מת, התראת סטייה מנתיב + תיקון אוטומטי, בלימת חירום אקטיבית, בקרת יציבות אלקטרונית ועוד – כסטנדרט בשתי הגרסאות.

מבחינת תחזוקה, יצטרך ה-אי-דליבר 9 להיכנס למוסך בכל 24 חודשים או 30,000 ק"מ – הראשון מבניהם. צ'יינה מוטורס נותנת 3 שנות אחריות על הרכב (או 100,000 ק"מ) ו-8 שנות אחריות (או 160,000 ק"מ) על הסוללה.

האי-דליבר 9 של מקסוס הוא תוספת מבורכת – במיוחד בסגמנט הרכבים המסחריים הגדולים שלא מעט מהם משתמשים במנועי דיזל מזהמים. אנחנו מקווים שכמה שיותר עסקים וחברות ישכילו להבין את החיסכון העצום בעלויות התחזוקה שמציעים רכבים חשמליים (כשהאחריות היא של היבואן להמחיש את זה כמו שצריך) – עלויות קריטיות כשמדובר בעסקים.

מחירו של ה-E-Deliver 9 של מקסוס בגרסת ה-4 טון (שתשווק ראשונה) נקבע על החל מ-269,000 ש"ח (לפני מע"מ). 

מאמרים נוספים

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button