fbpx

פיג׳ו e208 חשמלית – מבחן דרכים

קומפקטית, מגניבה, מסובבת ראשים והכי חשוב - חשמלית. הפיג׳ו 208 הגיעה אלינו עם עיצוב חדש. יצאנו לבדוק מה יש לה להציע.

בשונה מהכיוון של יצרניות אירופאיות אחרות, פיג׳ו בוחרת לפעול בצורה קצת שונה. בעוד שחלק מהיצרניות הוותיקות החליטו להפריד את הדגמים החשמליים משאר הדגמים, ולהוציא דגמים חדשים לחלוטין בתצורה חשמלית בלבד, בפיג׳ו  (ובקונצרן PSA הכולל גם את סיטרואן ואופל) הכיוון הוא להמשיך עם הדגמים הקיימים ולהוציא להם גם גרסה חשמלית. אז יחד עם מתיחת פנים רצינית, הפיג׳ו 208 מגיעה כפי שהיא גם בגרסה מאה אחוז חשמלית.

למרות ההצטרפות המאוחרת יחסית של פיג׳ו לשוק החשמל, נראה שה- e208 החדשה עושה עבודה טובה בסך הכל, והיא יכולה להתאים למי שמחפש רכב סופר מיני חשמלי. באירופה, חובבת הרכבים הקומפקטיים, ה-208 החשמלית הצליחה לעלות מהר ברשימת הרכבים החשמליים.

הפיג׳ו חולקת עם האופל קורסה-E את אותה מערכת ההנעה והסוללה, והנתונים של שתיהן כמעט זהים.

טווח נסיעה וטעינה

טווח הנסיעה של הפיג׳ו עומד על 339 קילומטרים לנסיעה משולבת לפי התקן. בנסיעה משולבת בהחלט אפשר לקבל טווח של 300 עד 340 קילומטרים. עם זאת המבחן האמיתי מבחינתנו הוא במהירויות גבוהות ובנסיעות בינעירונית, בהן צריכה החשמל גבוהה יותר.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בנסיעה בין עירונית עם מזגן תגיעו לצריכה של כ-16 עד 17 קוט״ש למאה קילומטרים. כך שאם תרצו לצאת לטיול ברחבי ישראל תוכלו לקבל טווח נסיעה של כ-270 קילומטרים. בנסיעה רגועה במצב חסכוני ועם שימוש בבלימה הרגנרטיבית תוכלו לקבל עוד קצת טווח ולהגיע לכיוון ה-300 קילומטרים לטעינה.

הטווח של הפיג׳ו הופך אותה לאטרקטיבית – במדינה קטנה כמו ישראל, טווח כזה יכול בהחלט לענות לצרכיהם של לא מעט נהגים ישראלים.

ה-e208 תומכת בטעינה מהירה בהספק גבוה יחסית (100 קילוואט), מה שיאפשר לכם להטעין את הסוללה מ-20% ל-80% בעשרים דקות בלבד. נכון להיום רוב עמדות הטעינה המהירות בישראל תומכות בהספק של 50 קילוואט בלבד, אך בחודשים הקרובים אנחנו צפויים לראות פריסה רחבה יותר של עמדות מהירות יותר.

הפיג׳ו 208 החשמלית נמכרת בשתי גרסאות שההבדל ביניהן הוא מהירות הטעינה הרגילה (הביתית). את הגרסה הבסיסית תוכלו לטעון באופן מלא בשבע וחצי שעות. בתוספת של שלושת אלפים שקלים תקבלו גרסה שיכולה להיטען במלואה בחמש שעות בלבד.

עלות נסיעה

טעינה מלאה של הפיג׳ו e208 תעלה לכם כעשרים וחמישה שקלים בלבד בטעינה ביתית. בנסיעה משולבת תוכלו לקבל טווח נסיעה של מעל 300 קילומטרים, כ-8 אגורות לקילומטר. אם אתם נוסעים 1,500 קילומטרים בחודש, כמו הממוצע בישראל, תשלמו רק כ-120 שקלים בחודש על הוצאות חשמל.

פרקטיקליות

הפיג׳ו e-208 יכולה להתאים לזוגות ומשפחות צעירות. למרות היותה מכונית סופר מיני סביבת הנהג נוחה ומרווחת. עם זאת מאחור העניינים קצת יותר צפופים. שני מבוגרים יכולים להסתדר מאחור, אך לשלושה כבר עלול להיות צפוף מדי.

גם האחסון בקדמת הרכב נוח מאוד, עם מקום נדיב לפלאפונים כולל משטח טעינה אלחוטי, מקום נוסף לחפצים האישיים שלכם, ומקום לשתי כוסות גדולות.

מערכת המולטימדיה תומכת באנדרואיד אוטו ואפל CarPlay, מצד שני היא מגיבה יחסית לאט. גם מערכת המיזוג נשלטת ממסך המולטימדיה, מה שהופך את השליטה עליה למעט מסורבלת.

תא המטען של הפיג׳ו הוא בנפח של 311 ליטרים, הוא נוח ופרקטי, בייחוד למכונית סופר מיני, אך אין בו מקום ייעודי לכבל הטעינה של הרכב, מה שיכול להפריע קצת אם תרצו לצאת לטיול ארוך ולמלא את תא המטען.

נהיגה

פיג׳ו e028 חשמלית בנסיעה

ה-208 החשמלית מעולה לנסיעות יומיומיות, מעבר לסביבת הנהג המרווחת כפי שהזכרנו קודם, היא גם מרגישה זריזה בזכות מנוע של 100 קילוואט. התאוצה שלה מורגשת פחות במהירויות גבוהות, אבל לא משהו שיפריע לכם לצאת לעקיפה גם בכביש מהיר.

ל-e208 יש שלושה מצבי נהיגה – חסכוני (Eco), רגיל ומצב ספורט. כמו בכל רכב חשמלי המצב החסכוני יגביל את ביצועי המנוע ויאפשר לכם לקבל טווח ארוך יותר מהרכב. במצב ספורט תקבלו את הביצועים המירביים. עם מנוע של 100 קילוואט (136 כוחות סוס) תקבלו תאוצה של 8.3 שניות מאפס למאה קמ״ש.

הפיג׳ו תומכת בשני מצבי בלימה רגנרטיבית, במצב הרגיל תקבלו בלימה מינימלית שמרגישה טבעית, כמעט כאילו אין השפעה בכלל. בנוסף למצב בלימה חזק יותר שבו תרגישו את הבלימה בהורדה של הרגל מדוושת ההאצה, אך גם במצב זה לא תרגישו בלימה אגרסיבית והוא נוח לתפעול. עם זאת הפיג׳ו לא תומכת בנהיגה עם דוושה אחת.

עיצוב

פיג׳ו e208 חשמלית בצבע כחול

בין אם תאהבו או לא תאהבו את העיצוב החדש של הפיג׳ו 208, היא בהחלט מושכת תשומת לב, ולמען האמת לדעתינו היא גם מרשימה מאוד. המשחק עם תאורת הלדים שמזכירים את ״טופרי האריה״ יחד עם הקשתות השחורות מעל הגלגלים נותנים לה לוק ייחודי שקשה לפספס.

עם זאת, העיצוב שלה לא משדר חשמלי, והוא גם כמעט זהה לעיצוב של גרסת הבנזין, למעט מספר שינויים קטנים בין הגרסאות, כמו לדוגמה תוספת ה-e בצד הרכב ומאחורי הרכב, הגריל שמודגש בצבע של הרכב, והלוגו שמגיע בשני צבעים – כסוף וכחול.

לוגו האריה של הפיג׳ו e208 החשמלית שהוא בשני גוונים שונים
קדמת הרכב של הפיג׳ו e028 החשמלית

אבזור

הפיג׳ו 208 מאובזרת היטב – כניסה והנעה ללא מפתח, קיפול מראות אוטומטי, טעינה אלחוטית לנייד, לוח מחוונים דיגיטלי (iCockpit 3D) ושישה רמקולים. ה-iCockpit מציג את נתונים הנסיעה בצורה מאוד נוחה, יחד עם הטווח ומצב הסוללה. בנוסף ניתן לכוון את מה שמוצג על לוח המחוונים.

תוכלו גם להתקין אפליקציה בסמארטפון שלכם שתאפשר לכם לראות את מיקום הרכב, מצב הרכב והטעינה ונתונים נוספים על הרכב.

סביבת הנהג בפיג׳ו e-208 החשמלית
לוח המחוונים iCockpit של פיג׳ו e208 חשמלית

בצד הבטיחותי הפיג׳ו מצוידת בשש כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית ותיקון סטייה מנתיב, בלימת חירום אוטונומית, התראת ערנות, מצלמת חנייה אחורית פנורמית וחיישני חניה אחוריים.

מתחרות

שתי המתחרות העיקריות של ה-e208 בקטגוריית המיני הן רנו זואי ואופל קורסה חשמלית. לצערינו הזואי עדיין נמכרת בארץ בגרסה ישנה, עם טווח נמוך יותר וללא טעינה מהירה, וגם באבזור הבטיחותי, הזואי לא מצטיינת במיוחד. היתרון היחיד שיש לזואי על פני הפיג׳ו הוא המחיר (כ-130 אלף שקלים).

 האופל קורסה מהצד השני מצוידת באותה מערכת הנעה, מאובזרת יותר וזולה מה-208 החשמלית בחמשת אלפים שקלים.

מחיר

הפיג׳ו e-208 החשמלית נמכרת ברמת גימור אחת – פרימיום S, בשתי גרסאות הנבדלות במהירות הטעינה הביתית:

  • עם מטען חד פאזי 7.7 קילוואט – טעינה מלאה ב-7:30 שעות – 152,990 שקל
  • עם מטען תלת פאזי 11 קילוואט – טעינה מלאה ב-5:00 שעות – 155,990 שקל

שורה תחתונה

המחיר של הפיג׳ו הוא לא הכי אטרקטיבי למכונית סופר מיני, ולדעתנו זו נקודת התורפה העיקרית שלה. מצד שני אם אתם מחפשים רכב שקט עם נוכחות, מאובזר ועם טווח נסיעה שלא יגביל אתכם בנסיעות היומיומיות שלכם – יכול להיות שה-e-208 היא בשבילכם.

היינו שמחים לראות אותה גם ברמות גימור נמוכות יותר ובמחיר אטרקטיבי יותר.

(צילום: אהרון גדליה)

מאמרים נוספים

3 תגובות

  1. מכונית נחמדה ותו לא!! רמת אי סור בסיסית ביותר. תחושה של קמצנות באיבזור.
    צריכת חשמל בקיץ במהירות גבוהה גבוהה מאוד. 340 קמ בפועל הם סביב ה 200!! מאוד מקשה על טיולים ומחייב עצירות רבות יחסית לטעינה. בקיצור, לא להיט בכלל ויקר!

  2. רק הערה קטנה- זו לא מתיחת פנים אלא דור חדש של ה-208. חוצמזה, המון תודה על האתר המעניין! (ואולי כדאי להוסיף קבוצת דיונים לערוץ בטלגרם)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button