fbpx

חשמלית במאה אלף שקלים: פיאט 500e

שני גדלי סוללה, טווח נסיעה מקסימלי של 320 ק"מ ומחיר של החל מ-99,900 שקלים לגרסת הבסיס.

חברת סמלת, יבואנית פיאט לישראל, השיקה השבוע את הפיאט 500 החשמלית. מכונית המיני-רטרו החשמלית הוצגה לעולם כבר בחודש מרץ 2020, ועכשיו, כמעט שנה וחצי אח"כ, היא מגיעה גם לכאן. 

הפיאט 500 החשמלית, או בקיצור פיאט 500e, תימכר בישראל בלא פחות מחמש רמות גימור שונות, שהבכירות ביניהן הן גרסאות ה-'אקשן' (Action) ו'פאשן' (Passion).

גרסת האקשן הזולה יותר (99,900 ש"ח) מצוידת בסוללה בנפח של 23.7 קוט"ש שמקנה טווח נסיעה של כ-190 ק"מ בין טעינות והספק טעינה מהירה מקסימלי של 50 קילוואט – שמספק זמן טעינה של כחצי שעה מ-20% ל-80% סוללה. לפיאט 500E אקשן, מנוע חשמלי יחיד בהספק של 95 כ"ס בלבד. עם טווח נסיעה קצר יחסית, די ברור שזה הולכת להיות מכוניות עירונית גרידא.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

מצד שני, בגרסת הפאשן, טווח הנסיעה עולה כבר ל-320 ק"מ הודות לסוללה גדולה יותר בנפח של 42 קוט"ש. הספק הטעינה המירבי גדול יותר (85 קילוואט) אך זמן הטעינה נשאר זהה לגרסת האקשן, ועומד, גם בגרסה זו, על חצי שעה ל-80% סוללה. בגרסת הפאשן, הספק המנוע גדל, ל-118 כ"ס, ומחירה נקבע על 119,900 ש"ח.

פיאט 500e החשמלית החדשה

אל צמד גרסאות אלו, מצטרפות עוד 3 גרסאות מעוצבות (עם סוללת ה-42 קוט"ש):

גרסת ה-'אייקון 3+1' עם "חצי" דלת נוספת שמקלה על כניסה של נוסעים למושב האחורי (או להכניס שקיות של שופינג, זה נראה לנו יותר הגיוני) – מחירה של גרסה זו נקבע על 129,900 ש"ח. כמו כן, יש צמד גרסאות אייקון ו-'לה פרימה' קבריולט – עם גג נפתח שמחירן נקבע על 134,900 ש"ח ו-154,900 ש"ח בהתאמה. 

בכל הגרסאות מסך תצוגה דיגיטלי לנהג בגודל 7 אינטש, כשמסך התצוגה המרכזי גדל בגרסאות היקרות מ-7 אינטש בגרסת האקשן הזולה ל-10.25 אינטש. התנעה בכפתור, משטח טעינה אלחוטי לניידים, התאמה למערכות אפל קאר פליי ואנדרואיד אוטו, תאורת לד ועוד – כלולים כולם כסטנדרט בכלל הגרסאות.

פנים הרכב של הפיאט 500e החשמלית החדשה

כל גרסאות הפיאט 500 החשמלית, החל מהזולה ועד היקרה ביותר, מצוידות בבלימה אוטונומית (כולל זיהוי כלי רכב, רוכבים והולכי רגל) בקרת סטייה אקטיבית מנתיב, מצלמת רוורס ובקרת עירנות נהג – כסטנדרט. ברמת הגימור 'לה-פרימה', גרסת הקבריולט היקרה ביותר, מתווספים גם מערכת לניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לשמירה על נתיב, חיישני חניה היקפיים ועוד.

מהנתונים משתקף, שלמרות שגרסת האקשן הזולה מציעה טווח נסיעה קצר יחסית, היא מציעה שלל אביזרים ומערכות בטיחות חשובות. על פניו, נראה שמדובר ברכב עירוני-אטרקטיבי בהחלט.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button