fbpx

לוסיד מפרסמת תמונות של רכב הפנאי הראשון שלה

יצרנית הרכבים החשמליים מרחיבה את היצע המוצרים שלה עם הגרביטי שיהיה זמין להזמנה מוקדמת כבר ב-2023.

עד לימים האחרונים, לוסיד מוטורס, יצרנית הרכבים החשמליים האמריקנית מקליפורניה, שחלקים לא מבוטלים ממנה שייכים לממשלת ערב הסעודית, הייתה מזוהה בעיקר עם רכבי סאלון חשמליים סופר-יוקרתיים. כעת, כל זה הולך להשתנות עם הצגתו של הגרביטי, רכב הפנאי החשמלי הראשון של החברה. 

בלוסיד ממש "עפים" על הגרביטי: הם אמנם לא חושפים פרטי מפתח כמו טווח הנסיעה של הרכב החדש, אבל מצהירים שהוא יהיה גדול יותר מזה של כל רכב חשמלי אחר בשוק – חתיכת הצהרה. הם גם מכנים אותו כ"חד קרן" בעל כוחות-על וטוענים שהוא "יגדיר מחדש את עולם רכבי השטח היוקרתיים".

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

השם, Gravity (כח המשיכה), צורת הדיבור של אנשי החברה שאומרים שרכב הפנאי החשמלי "ינחת" בעולם ב-2024 וגם גלריית התמונות של הרכב, שנראה שנמצא בחלל – הכל נעשה כדי לתת לנו את התחושה שמדובר במשהו שהוא "לא מהעולם הזה", מכונית-על מוגבהת בעלת 7 מקומות ישיבה.

תא הנוסעים של הגרביטי, שנראה עצום, הוא בהחלט משהו שכדאי להתעכב עליו. סידור המושבים ניתן לשינוי בין 5 ל-6 ל-7 מקומות ישיבה, המושבים בשורה האמצעית מציעים מסעד רגליים נפתח ויש גם גג זכוכית ענק.

תא הנוסעים של הלוסיד גרביטי - מרווח עם גג פנורמי ענק שדרכו רואים מאות ואלפי כוכבים בחלל

"תא טייס מזכוכית" – כך מכנים בלוסיד את חלקו הקדמי של הרכב המפואר, מצויד במסכי תצוגה ברזולוציה גבוהה, עושים שימוש בגרסה החדשה ביותר של תוכנת ה-UX של החברה.

בעבור לוסיד, שנת 2022 נראית טובה יותר מקודמתה – אחרי שמסרה רק 125 רכבים ברבעון האחרון של 2021 וכבר הנמיכה ציפיות, היא מסיימת את הרבעון השלישי של שנת 2022 עם 2,437 רכבי אייר שנמסרו ללקוחות.

יחד עם זאת, בחברה נאלצו לחתוך פעמיים את תחזיות המכירות במהלך השנה הנוכחית. נכון להיום, הצפי עומד על מקסימום 7,000 רכבים – ואולי אפילו פחות. בפברואר ההערכה עמדה על כ-14,000 רכבים, אך ככל שמתקרבים לסוף השנה כבר די ברור שזה לא הולך לקרות.

האשמה העיקרית מופנית כמובן לבעיות בשרשרת האספקה העולמית, שיוצרת קשיים אצל יצרנים קטנים וגדולים, כאחד, משפיעות כמעט על כל תחומי חיינו ובאות לידי ביטוי בדרך כלל בעיכובים והעלאות מחירים.

רכבי הלוסיד אייר שנמסרו עד עתה ללקוחות לוסיד הם מגרסאות הפרימיום היקרות של החברה, גרסת ההשקה ה-Air Dream Edition שמחירה עומד על 169,000 דולרים וגרסת הגרנד-טורינג שמחירה מתחיל מ-154,000 דולרים.

בקרוב תחל לוסיד בשיווק הגרסה ה"עממית" (לא באמת) יותר של רכב הסאלון החשמלי שלה, ה-Air Pure, שמציע טווח נסיעה של יותר מ-650 ק"מ ותג מחיר החל מ-87,000 דולר. התוספת של דגם עם תג מחיר נמוך יותר ביחס לגרסאות היקרות, אמורה לסייע לחברה להגדיל את נתוני המכירות ולנסות להגיע ליעד המוזכר למעלה או לפחות קרוב לכך.

זול זה לא הולך להיות

מבט מעל על רכב הפנאי החשמלי לוסיד גרביטי

לוסיד לא פרסמה את המחיר ואף אחד לא באמת יודע כמה יעלה הגרביטי או בכמה גרסאות הוא יוצע – אבל בהתחשב בכך שמחירו של המוצר ה"זול" ביותר של לוסיד עומד על כמעט 90,000 דולר ומחירו של הדגם היקר ביותר מגיע לכמעט רבע מיליון דולר, ברור שמדובר ברכב פנאי חשמלי שמיועד לאלו שידם משגת.

העובדה שתג המחיר של הגרביטי לא נחשף מקשה עלינו להבין מי יוכלו להגדיר עצמם כמתחרים של רכב הפנאי החשמלי המפואר – בסגמנט ניתן למצוא דגמים כמו הליריק של קאדילק, ה-EQS SUV של מרצדס או טסלה מודל X הוותיקה, אך לא מן הנמנע שהגרביטי יהיה יקר מהם, ובצורה משמעותית. 

בלוסיד מבטיחים פרטים נוספים על הגרביטי בתחילת שנת 2023, אז תפתח גם האפשרות להזמין את רכב הפנאי החשמלי יוקרתי בהזמנה מוקדמת.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button